Most úgy néz ki, mégsem vezetik majd Fülöp-szigeteki sofőrök a budapesti buszokat. Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes bejelentése szerint a főváros megtalálta azt a jogi megoldást, amivel elérhető, hogy mégse legyenek filippínó buszsofőrök az ArrivaBus járatain – írja a Telex.
Kiss elmondta, hogy többször hangsúlyozták: ők nem támogatják az olcsó külföldi munkaerő alkalmazását. Ezt saját cégeik, azaz a BKV esetében tudták érvényesíteni, azonban az Arrivára nem volt ráhatásuk. Most azonban – miután átnézték a budapesti buszok egyharmadát, mintegy 450 járművet üzemeltető ArrivaBusnak a fővárossal kötött szerződéseit – megtalálták azt a jogi megoldást, hogy megakadályozzák az ilyen típusú munkaerő alkalmazását.
Mint ismert, az ArrivaBus Kft. – amely a BKK egyik legnagyobb szerződéses szolgáltatója – Fülöp-szigeteki buszsofőröket toborzott a fővárosi közösségi közlekedésben jelentkező sofőrhiányra. Októberben bejelentették, hogy 20 filippínó járművezető kezdi meg a képzési programot, akik az eredeti tervek szerint leghamarabb 2024 januárjában állhattak volna munkába. Novemberben 23 Fülöp-szigeteki érkezett Magyarországra, ám a január közepére ígért munkakezdés eddig sem történt meg. Februárban ezt azzal indokolta a cég, hogy még tart a képzési programjuk. A külföldi sofőrök egyébként a 100E jelű közvetlen repülőtéri járaton kezdtek volna el dolgozni, mondván mert ott „kevésbé feltűnő, ha csak angolul kommunikálnak”.
Kiemelt fotó: illusztráció, MTVA/Bizományosi: Róka László