Idén május 17. és május 28. között rendezték meg a cannes-i fimfesztivált, melyen a filmek mellett annak rendje és módja szerint a divat is kiemelt figyelmet kapott. Íme a közel két hétig tartó eseménysorozat szerintünk legkiemelkedőbb divatpillanatai!
Klasszikus feketék
Bella Hadid idén kizárólag vintage ruhákban lépett a vörös szőnyegre a filmfesztivál eseményein. Mind közül a legtökéletesebb választás az a fekete Versace kreáció volt, melyet a L’Innocent című film premierjére öltött magára. A fekete estélyit még maga Gianni Versace tervezte, eredetileg Helga Dernesch osztrák operaénekesnőnek, a Salomé egyik előadásához. A dizájn aztán a divatház 1987-es tavasz-nyári kollekciójába is bekerült.
Drámai sellőruhában lépett vörös szőnyegre Cara Delevingne szintén a L’Innocent bemutatóján. Az egyszerre sokat és mégsem túl sokat mutató, sellő fazonú estélyit a Balmain kreatív igazgatója, Oliveier Roustering álmodta meg a modell-színésznő számára.
Az idei filmfesztivál harmadik, szerintünk legemlékezetesebb fekete estélyije Sara Sampaio budoár stílusú Pinko ruhája volt, a Les Amandiers vetítéséről. Az érzékien elegáns estélyi egyedileg készült, milliméter pontossággal a portugál modell testére szabva.
Szofisztikált sikk
Elle Fanning egy hagyományos, ám legkevésbé sem unalmas Armani Privé hercegnőruhában libegett be a Top Gun: Maverick bemutatójára. A bőrtónusához kifogástalanul passzoló kreációban szinte látomásszerű volt a megjelenése. Az outfitre pedig egy apró, de annál stílusosabb kiegészítő, a masnis hajcsat tette fel a koronát.
Alessandra Ambrosio a Nők a filmiparban gálán tette le a voksát szintén a hercegnős, hiperfeminin megjelenés mellett. A neutrális árnyalatú tüllre több száz rózsaszín, selyem virágszirmot, illetve csillogó kövecskét és gyöngyöt applikáltak az Elie Saab varróműhelyében.
Egyik legemlékezetesebb szerepében, a Neveletlen hercegnőben viselt fehér ruhája felnőtt változataként is aposztrofálható az az uszályos Giorgio Armani ruha, melyet Anne Hathaway viselt az Armageddon Time premierjén.
Lashana Lynch a Final Cut (Coupez!) vetítésére érkezett ebben a Fendi haute couture ruhában. Az elefántcsontszínű, csipkével díszített, oszlop fazonú kreáció trükkje az volt, hogy míg szemből nyaktól lábujjig konszolidáltan fedte a brit színésznő testét, addig az oldalt derékig nyitott és csípőig sliccelt szabás megmutatta sportos alakját.
Legyen vörös!
Kristen Stewart a klasszikus Chanel-kosztümös megjelenésbe vitt grunge esztétikát a főszereplésével készült Crimes of the Future photocallján. A hagyományosan a szofisztikáltságot megtestesítő blézer alá semmit sem vett fel, lábbeliként fekete platformcsizmát viselt, az összeállítást pedig sárga pilótaszemüveggel egészítette ki.
Kaia Gerber egyik védjegye, hogy szettjeivel megidézi édesanyja, Cindy Crawford legemlékezetesebb outfitjeit. Így tett az Elvis premierjén is, ahová párját, a film címszerepét alakító Austin Butlert kísérte el. A vörös Celine slip dresshez hasonló ruhákat Crawford a ’90-es években rendszeresen viselt, többek között az 1991-es Oscar-gálán.
Metálfény
Alicia Vikander a főszereplésével készült Irma Vep című sorozat premierjére érkezett ebben a rézfényű Louis Vuitton estélyiben. A páncélt imitáló, szoborszerű kreációt két hét alatt készítette el a divatház csapata.
Eva Longoria a Top Gun: Maverick bemutatóján Christina Ottaviano kreációjában prezentálta, hogy a szó szoros értelemben vett diszkógömbruha is lehet kifogástalanul elegáns.
A 76 éves Helen Mirren a szó szoros értelmében véve beragyogta a vörös szőnyeget a Mother and Son pénteki premierjén. Ezüst estélyijében és a tőle szokatlan, hajhosszabbítással megtoldott frizurával maga volt a két lábon járó glamúr.
Diane Kruger a fesztivál záróünnepségére egy ezüst flitteres Ami Paris kreációban érkezett, melyet erre az alkalomra, egyedileg készítettek a számára. Az elölről letisztult szabású, pánt nélküli ruha gigamasnis uszálya lopta el a show-t.
Rizikós választások
Sharon Stone két lábon járó majolika vázának öltözve érkezett a Les Amandiers premierjére. És milyen jól tette! A Dolce&Gabbana ruha azonban nem csak mintázatát tekintve állt két részből: a színésznőt a vörös szőnyegen szabadították meg a puffos uszálytól, meghagyva az alakját kiemelő oszlopruhát.
A korábban az egyik legnagyobb divattabunak, ma azonban hatalmas trendnek számító lila-narancspiros színpárosítás önmagában is látványos. Mindez tüllből, csipkéből, áttetsző panelekkel, flitterekkel és fodros ujjal pedig akár soknak is bizonyulhatott volna. Rebecca Hall színésznő-rendező azonban nagyon is tudta viselni a pazar Gucci estélyit, melyet a Final Cut (Coupez!) vetítésére választott.
A várandós Adriana Lima terhespocakja volt az egyértelmű „főszereplője” annak a Balmain kreációnak, melyben a modell Top Gun: Maverick bemutatóján jelent meg. Rihanna után szabadon: a fedetlen terhespocak mutogatása 2022-ben menő és pont.
Tilda Swinton és az Alaïa divatház az R.M.N. című dráma premierjén bizonyították be, hogy még egy olyan alapdarabból, mint a fehér ingruha is kihozható valami zseniálisan eredeti.
Az idei filmfesztivál egyik legeslegrizikósabb szettjét vállalta be a főképp talán Jake Gyllenhaal barátnőjeként ismert Jeanne Cadieu francia modell a L’Innocent premierjén. A rózsaszín ajkakat formázó felsőrésszel díszített Loewe estélyihez a gigamasnis, ezüst szandált is felhúzta, pontosan ugyanúgy, ahogy a divatház idei, őszi-téli kollekciójából való outfitet a kifutón is bemutatták. És működött.
Hipersikkes szuperhős-jelmeznek is beillene az a Balenciaga szett, melyben Isabelle Huppert a Les Amandiers vetítésén megjelent. Demna Gvasalia, a divatház kreatív igazgatója ezt a beépített cicaruhás stílust eredetileg Kim Kardashian számára álmodta meg, és eddig kizárólag ő viselte, így minimum váratlannak és igencsak megosztónak bizonyult, hogy a 69 éves francia színésznő is magára öltötte.