Bár az iPhone csomagolása, ha belegondolunk, csupán csak egy papírdoboz, azonban az okostelefon használóinak egy jelentős része mégsem hajítja ki a szemétbe azok után, hogy eltávolította belőle annak tartalmát. Ennek pedig nagyon is megvan az oka.
Az Apple már a csomagolások dizájnjának megalkotásakor is tudatos pszichológiai stratégiákat alkalmaz, mely még szorosabbra fűzi a vásárlók kapcsolatát a márkával és annak termékeivel.
Az egyik ilyen stratégia az úgynevezett dotációs hatás, melyek lenyege, hogy az emberek magasabb értéket tulajdonítanak a tárgyaknak, azért, mert birtokolják azokat. Az iPhone dobozok kiváló minőségű és esztétikus csomagolással rendelkeznek, amely fokozza az eszköz tulajdonosának élményét, emiatt megőrzésre méltónak érzik a dobozt.
A másik ok az úgynevezet halo effektus, vagy holdudvarhatás, amikor egyetlen benyomás befolyásolja egy adott dologról, például egy termékről alkotott teljes véleményünket. A státuszszimbólumnak számító okostelefont a kiváló minőséggel és a luxus érzetével azonosítjuk, ebből adódóan pedig nem csak magát a készüléket, de már annak csomagolását is értékesnek érezzük. A termék minimalista, ugyanakkor előkelő dizájnja, illetve a készülék kicsomagolása közben érzett kíváncsiság és örömérzet is növeli a termék saját értékét és táplálja státuszvágyunkat. És persze a ragaszkodásunkat a papírdobozhoz.
Mindemellett a csomagolás színe is meghatározó tényező: a színpszichológia szerint a márka által is alkalmazott fehér szín nyitottság- és térérzetet kelt, ami szintén fokozza a várakozásainkat a kicsomagolás során.
Összességében ezek a pszichológiai tényezők érzelmi reakciót váltanak ki a fogyasztóból, ennek köszönhetően pedig a csomagolás már több, mint egy doboz, sokkal inkább a termékélmény kulcsfontosságú része.