Most, hogy Európa nagy részén az aszfalt is elpárolog az úttestről, a skandináv országokban lassan megnyílnak az első ananászültetvények, Nagy-Britanniában pedig a mérések kezdete óta nem volt ekkora kánikula, ideje belátni, hogy a klímaváltozás nem csupán a kínaiak által terjesztett hoax (ahogy azt a mértékadó klímakutató, Donald Trump amerikai elnök kifejtette mindentudó Twitter-oldalán), hanem a kegyetlen valóság, amelynek következtében Európa országai versenyt izzadnak.
Persze, a kutatók, tudósok már évek, ha nem évtizedek óta mondják, hogy nem lesz jó vége a különféle káros gázok kibocsátásának, arra azonban valószínűleg nem számított senki, hogy a Firefox böngészőt fejlesztő Mozillánál dolgozhat egy, a környezet védelméért aggódó grafikus, aki csendes, titkos gerillakampányt folytat már szűk másfél évtizede, hogy az emberek végre megértsék, mekkora veszélyeknek tesszük ki magunkat.
Áldassék Carlos Betancourt programozó neve, aki végre felhívta a figyelmet a jelenségre, amely végig itt volt a szemünk előtt. Persze a böngésző ikonját nézegetve ez csak akkor válik világossá, ha egymás mellé helyezzük az elmúlt években használt változatokat, úgy viszont egészen látványossá válik a trend.
Kíváncsian várjuk, hogy Betancourt legközelebb az olajárak és a YouTube-videók hosszának korrelációjából állapít-e meg valami hasonlót, esetleg az Instagram-posztokra érkező lájkok és az amerikai dollár árfolyamának összevetésében fedez fel megdöbbentő mintázatot.