Mi vagyunk benne ebben a kisfilmben, amit Máté Krisztina készített anyák napjára, épp azért, hogy lássuk úgy az anyaságot, amilyen a valóságban, cukormáz és rózsaszín köd nélkül. A filmben 13 különböző korú, stílusú, élethelyzetű édesanya osztja meg élményeit az anyaságról nem titkolva a kétségeket, félelmeket, rossz élményeket sem. A gyakran megható, humoros és főleg nagyon valóságos mondatokból, gesztusokból kirajzolódik az anyaság igazi arca, szépsége.
Jól megfogja a film azt az érzést, ami minden anyában mélyen belül él, hogy nem csupa móka és kacagás gyereket vállalni, nem éppen sétagalopp a terhesség, szülés, majd a gyerekek terelgetése, mégis az egyik legcsodálatosabb élmény, amit valaha átéltünk.
Az Anyamonológokban magunkra ismerünk, a magunk tökéletlen anyaságára.
Máté Krisztina, aki anyaként, riporterként, rendezőként és producerként is közreműködött a film elkészítésében, elmondta:
Édesanyaként sokan éreznek lelkiismeretfurdalást azért, mert nem azt, nem úgy vagy nem akkor érzik, ahogy azt az anyák nagy könyvében megírták. A magyar társadalomban szinte tabunak számít a szülés utáni depresszió, de sokan néznek rossz szemmel a kisgyerek mellett karrierjét építő nőkre is. Ezzel a filmmel azt szerettem volna megmutatni, hogy a kétség és a határozottság, a gyengeség és az erő nem zárja ki egymást; nincsenek tökéletes anyák, a jó anyák viszont sokfélék, nem húzható rájuk séma.
Az Anyamonológokban, amelyben néha azért dialógus is előfordul, különleges anyai, családi sorsok mellett hétköznapiak is helyet kaptak, mert azt vettem észre, hogy gyakran a leghétköznapibb dolgok sincsenek kimondva, és beszélgetőtársaimon éreztem, hogy felszabadítja őket az őszinte beszéd lehetősége.
Az ismert tévés filmje a Youtube-on látható: