
Egy indiai okostelefon-bolt tulajdonosa készített felvételt arról a tinédzser fiúról, aki elmondja, hogy három napig éhségsztrájkot tartott, hogy meggyőzze édesanyját, vegyen neki egy új iPhone-t. A virágárusként dolgozó anya arckifejezése pedig sokat elárul arról, hogy milyen terhet rakott rá a fia.

Indiában státusszimbólum a mobil (Fotó: Getty Images)
A videót, amelyet egy indiai újságíró osztott meg az X-en (korábban Twitteren), több mint egymilliószor nézték meg, és heves vitát váltott ki a kütyükről, mint státuszszimbólumról és a fiatalabb generációk jogosultságáról.
„Virágokat árulok egy templom előtt, és odaadtam neki a pénzt, hogy megvegye a telefont, mert három napig nem evett semmit” – mondja a nő a videóban. „Boldog vagyok, de azt akarom, hogy keressen, és visszaadja a pénzt.”
A tinédzser hozzáállása sok kritikát kapott az interneten, a közösségi média sok felhasználója pedig érzelmi zsarolással és a szülei iránti érzéketlenséggel vádolta. Hiszen tudta, hogy anyja virágot árul a megélhetésért, mégis ragaszkodott hozzá, hogy vegyen neki egy okostelefont, amiről tudta, hogy nem igazán engedhetik meg maguknak.
Indiában az „iPhone-mánia” az évek során őrült dolgokra késztette az embereket, és egyesek egészen addig mentek, hogy eladják a veséjüket a feketepiacon egy iPhone-ért – emlékeztet az OddityCentral.