Életmód

Zseniális megoldást talált a műanyag szatyrok ellen a Lidl és az Auchan

Egyik jobb, mint a másik! Te mit szólsz hozzá?
nejlon környezetvédelem zacskó műanyagmentesítés

Az, hogy az itthon is népszerű Lidl és Auchan áruházláncak eltökélten küzdenek az egyszer használatos műanyagok ellen, viszonylag régóta nyilvánvaló. Hogy csak egy példát mondjunk, ennek az egyik közvetlen hozadéka, hogy a Lidl tavasszal változtatott a saját márkás ásványvizeinek PET-palackjain, hogy ezzel is csökkentse a környezetszennyezést.

Talán nem meglepő, de Nyugat-Európában ennél valamivel gyorsabban haladnak a műanyag-mentesítéssel. Portugáliában például a Lidl-üzletekben már tartanak olyan, 100 százalékban újrahasznosítható, poliészter szatyrokat, amik amellett, hogy elbírnak 5 kiló zöldséget és gyümölcsöt, még újra és újra moshatók is.

A Lidl emellett tavaly még azt is bejelentette, hogy 2025-re legalább 20 százalékkal csökkenteni fogja a műanyagfelhasználását, többek között azzal, hogy a saját márkás termékeit kivétel nélkül újrahasznosítható csomagolásban hozza majd forgalomba – olvastuk a Nosaltyn.

A Lidllel párhuzamosan az Auchan is komoly intézkedésekkel igyekszik tenni azért, hogy csökkenjen a környezetbe kerülő, felesleges műanyag. Ez az áruházlánc is bevezetett egy újrahasználható, mosható, poliészterhálós szatyorfajtát, amihez a vásárlók hármas kiszerelésben juthatnak hozzá 2,45 euróért, vagyis átszámolva nagyjából 800 forintért. Ha belegondolunk abba, egy hónap alatt mennyi pénzt elszórunk az egyébként környezetszennyező nejlonzacskókra, ez egyáltalán nem is olyan súlyos összeg.  

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top