nlc.hu
Életmód
Hangulatba nem jövünk, szorongani viszont fogunk a korai karácsonyi akciók miatt

Hangulatba nem jövünk, szorongani viszont fogunk a korai karácsonyi akciók miatt

Idén korábban kezdődött a karácsony a kereskedelemben, ez azonban nemcsak felesleges költekezést, de szorongást is okoz.

Több mint öt hét van hátra karácsonyig, a kereskedők és áruházak azonban már most elárasztották a vásárlókat kihagyhatatlan akcióikkal. Az üzletek különböző trükköket vetnek be a profit növelése érdekében, amik egyszerre késztethetik vásárlásra és szorongásra az embereket, írja a hirado.hu.

Fotó: iStock

A GfK piackutató a karácsonyhoz köthető költéseket vizsgáló, 500 fős mintát feldolgozó 2018-as reprezentatív kutatása szerint a megkérdezettek 74 százaléka előre átgondolta, kinek, milyen értékben vesz ajándékot, ennek ellenére minden második válaszadó a tervezetten felül költekezett. Ennek oka lehet a karácsonyi marketinggépezet, amely sokszor idejekorán beindul, és különböző ünnepi hangulatot keltő módszerekkel készteti vásárlásra az embereket.

Idén a vásárlóerő 12 százalékos növekedése is a kereskedők malmára hajthatja a vizet. Magyarországon az egy főre számított vásárlóerő 2019-ben 7416 euróra (mintegy 2,4 millió forint) emelkedett.

A Kereskedelmi Marketing ügynökség 300 ezres lakossági bázist érintő tavalyi felméréséből kiderült, hogy a vásárlók számára frusztráló, hogy jóval karácsony előtt már pompában díszelegnek a plázák, mivel ez tudatosítja bennük, hogy mennyi idő van hátra a vásárlásra. Ahogy haladunk előre az időben, a kimutatás alapján jellemzően örülnek az emberek az indirekt, impulzív hatásoknak és kirakatoknak, mert ezek segítik őket abban, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen gondolkodniuk, hogy milyen ajándékot vegyenek.

Az online hirdetések idén különösen fontos szerepet tölthetnek be a bevétel növelésénél, mivel az Árukereső.hu és a GKI Digital legfrissebb éves kutatásából kiderült, hogy a tavalyi 41 ezer forint helyett az idén már átlagosan 48 400 forintot terveznek karácsonyi ajándékokra költeni az aktív internetezők, ami több mint 20 ezer forinttal haladja meg a négy évvel ezelőtti keretet.

Az adventi időszakban feszültebbé és ingerlékenyebbé válnak az emberek, így a készülődésnek a mellékhatása a felfokozott állapot, ám ez a szorongás is megelőzhető, ha jól tervezünk és szervezünk, illetve nem veszünk fel felesleges hitelt.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top