A Virgin Atlantic légitársaság hatályon kívül helyezte a férfi és női egyenruhákra vonatkozó szabályait annak érdekében, hogy a személyzet szabadon kifejezhesse az identitását.
A multimilliárdos Richard Branson vállalatánál arra is van lehetőség, hogy a dolgozók és az utasok kitűzőt viseljenek, amelyen közlik, milyen nemű személyes névmással szólítsák őket. Sőt, az online foglalási rendszert is átalakították, hogy az ügyfelek gendersemleges megszólítást is választhassanak. Egyelőre mintegy tíz országban – köztük az Egyesült Államokban és Ausztráliában – vannak forgalomban gendersemleges útlevelek.
A korábbi, nemek szerinti egyenruha-szabályok szerint a férfi személyzetnek bordó öltönyt kellett viselnie, a nőknek pedig a klasszikus piros szoknyát és zakót. Igaz, 2019-től nadrágot is viselhetnek a női dolgozók a Virgin Atlantic gépein, és azóta nem kötelező a smink sem a nőknek. Az uniformisokat egyébként a híres divattervező, Vivienne Westwood alkotta 2014-ben.
A légitársaság kereskedelmi igazgatója, Juha Jarvinen azt mondta a gendersemleges egyenruhákról: „Nagyon fontos, hogy lehetővé tegyük a dolgozóink számára, hogy felvállalják egyéniségüket. Éppen ezért lehetővé kívánjuk tenni, hogy munkatársaink a számukra legmegfelelőbb egyenruhát viselhessék. Azt is biztosítani szeretnénk, hogy ügyfeleinket az általuk preferált névmással szólítsák meg.”
(Kiemelt kép: Virgin Atlantic)