Életmód

Ez a legújabb öregedésgátló szérum!

Megálljt parancsol az öregedésnek ez a szérum

Fantasztikus felfedezés, mely egy csodás arcápoló szérumban ölt testet: az Esthederm újdonsága forradalmi fordulatot hoz az öregedésgátlásban.

Különleges új terméket vezet be idén az Esthederm márka: az Age Proteom Advanced szérum egészen új nézőpontból közelíti meg az anti-aging bőrápolást. Hogy mitől is ilyen egyedi és újító ez a kozmetikum, és milyen tudományos felfedezések állnak mögötte, arról dr. Hatvani Zsófia PhD bőrgyógyász szakorvost kérdeztük.

Megálljt parancsol az öregedésnek ez a szérum

Az Esthederm termékének nevében szereplő Proteom szó még viszonylag ismeretlen a szélesebb közönség előtt, pedig ebben rejlik az egyik legnagyobb újítása. Mit is jelent ez pontosan?

A protein fehérjét jelent, a proteom pedig a szervezet egész fehérjeállományát. Ahogy a gén az örökítőanyag, a genom pedig a szervezet teljes örökítő információja. A nagy felfedezés, amely a termék mögött áll, az az, hogy ahhoz, hogy a sejtjeink hiba nélkül újuljanak meg, ép fehérjékre van szükség, és ha a fehérjeszerkezetet védjük, azzal a sejtek hibátlan megújulását támogatjuk.

Hogyan kapcsolódik mindez az öregedésgátláshoz?

Az, hogy a proteom védelmét helyezi a termék előtérbe, egészen új megközelítés, egy olyan nézőpont, amely segítségével az öregedésről, a bőröregedésről eddig meglévő tudásunk újraértelmezhető, újrapozicionálható. Mindennek hátterében Jean-Noël Thorel gyógyszerész, sejtbiológiai szakértő, a NAOS cég és az Esthederm valamint Bioderma márkák alapítója, és Prof. Miroslav Radman, a molekuláris biológia doktora, genetikus közös kutatásai állnak. Többféle öregedéselmélet létezik, amelyek ennek az új felfedezésnek köszönhetően egységes teóriává állhatnak össze. Van olyan elmélet, amely szerint az öregedés egyik oka, hogy a folyamatos osztódás, megújulás során rövidülnek a telomerek, az információt hordozó kromoszómák részei. Egy másik elmélet szerint a sejtek energiaközpontjában, a mitokondriumban történnek negatív változások. És olyan hipotézis is van, amely szerint a fehérjék oxidálódása okozza a funkcionális romlásukat. A közös pontot pedig a fehérjék jelentik. A proteom a test körülbelül 20 százalékát alkotja, a víz után a második legfontosabb alkotóelem. Például a bőr rétegeinek is tetemes mennyiségét alkotják fehérjék, többek között a kollagén- és az elasztikus rostok szintjét is nagyrészt fehérjék alkotják. Funkcionális szerepük van a vízháztartásban, energiaellátásban, nagyon komplex az egész rendszer. Az új felfedezés az, hogy nem (csak) a géneket kell védeni, ha öregedésgátlás a cél, hanem a fehérjeszerkezetet is, mert ennek jelentős szerepe van abban, hogyan íródik át a génekben lévő információ.

öregedésgátlás

Hogyan védi az Esthederm új széruma a proteomot?

A közös gondolatmenet szerint az öregedés oka, hogy a megújulás során „hiba csúszik a gépezetbe”. Ezért olyan élőlényeket kezdtek vizsgálni, amelyek extrém körülmények között is elképesztően vitálisak, képesek regenerálódni. Olyan baktériumot tanulmányoztak, amely az emberi szervezet számára tolerálhatatlan mértékű sugárzást, UV-sugárzást, légszennyezést is kibír – mert, mint kiderült, olyan erős fehérjevédő rendszere van, amely a sejtmegújulások során keletkező génhibákat ki tudja javítani. Ezt a speciális fehérjét igyekeztek az Age Proteom Advanced szérumba beépíteni.

Megálljt parancsol az öregedésnek ez a szérum

Az antioxiáns hatóanyagokat is a fehérjék védelme érdekében használják a kozmetikumokban. Miben más ez az újfajta védelem, amit az Age Proteom kínál?

Az antioxidánsok kémiai védelmet nyújtanak az oxidációs folyamatokkal szemben – de nem tudnak védelmet biztosítani bizonyos egyéb változásokkal szemben. További kutatások során szintén egy különleges, hóban élő baktérium vizsgálata során a tudósok olyan speciális antioxidáns molekulát azonosítottak, amely fizikailag is védi a fehérjéket, mintegy pajzsként nyílik a fehérjék érzékeny része fölé. Ebből fejlesztettek olyan összetevőt, amely képes a bőr proteomjának működését helyreállítani.

Ez a gyakorlatban mit jelent? Milyen eredményekre számíthatunk, ha elkezdjük a szérumot használni?

Viszonylag gyorsan látszik az eredmény, a tapasztalataim szerint akár nagyjából másfél-két hét után. Ami már ilyen hamar észrevehető, az a szebb, ragyogóbb bőrkép, a bőr simasága és kellemes érzete. Hosszabb távon pedig mindez fokozottan érvényesül, és emellett fontos hatás a további ráncok és egyéb bőröregedési jelek megelőzése.

Kend és csodáld!

Egy 30 nő részvételével (40–54 évesek, mindenféle bőrtípussal) Franciaországban végzett kutatás szerint ezek az eredmények tapasztalhatók 28 napos használat után:

Kellemes bőrérzet (100%)

Az arcszín egyenletesebb (90%)

A bőr ragyogóbb (87%)

A bőr láthatóan szebb (87%)

A bőr feszesebb (83%)

A finom vonalak kisimultak (83%)

A bőr minősége javul (83%)

A bőr regenerálódott (83%)

Hogyan kell ezt az új terméket használni?

Úgy érdemes beilleszteni a napi rutinba, mint bármilyen szérumot: a lemosás és hidratálás közé, napi kétszer. Akinek igényli a bőre, annak lehet mellette az eddig használt szérumot is használni, de nem kell túlzásba esni. Testesebb szérumról van szó, ami könnyen felszívódik és nagyon jó bőrérzetet ad, nyáron akár nem is szükséges fölé hidratáló krém – ez bőrtípustól függ. Ha nem tudjuk pontosan a bőrtípusunkat, vagy nem vagyunk biztosak abban, milyen termékek szükségesek számunkra, érdemes szakértő segítségével megállapítani, milyen lesz számunkra az igazán jó bőrápoló rutin. És mivel az öregedésgátlásban a megelőzésre ajánlott helyezni a hangsúlyt, nem árt minél előbb, akár már huszonévesen elkezdeni a használatát.

Megálljt parancsol az öregedésnek ez a szérum