Burkolatot cserélnek az M0-s autót déli szakaszán, az M6-os autópálya és az 51-es út közötti szakaszon. Burkolatcsere csak a bal oldalon lesz, de a beruházás 9 felüljáró, két aluljáró, valamit a Hárosi-Duna feletti Deák Ferenc híd rekonstrukcióját is jelenti. Az aszfalt helyett nagy szilárdságú, kétrétegű, mosott felületű, 26 cm vastagságú betonburkolatot készítenek majd.
Milyen változást hoz a beton?
A betonburkolat aszfalt helyetti újbóli alkalmazása a 2000-es években kezdett megjelenni Magyarországon a fokozott terhelésű útszakaszokon (pl. M0-s keleti szektora, budapesti buszmegállók előtti útszakaszok) a beton nagyobb teherbírása miatt. Hazánkban 1920 után jelentős mennyiségben készültek betonutak, az ötvenes évekre 1200 kilométert tettek ki, a 70-es évektől azonban leállt ez a fajta útépítés, így mára elenyészővé vált ezen utak aránya.
A Közkeledéstudományi Intézet egyik jelentése szerint ugyanakkor az USA-ban a gyorsforgalmi úthálózat fele ilyen, és jelentős a betonutak aránya Németországban, Ausztriában és Belgiumban is, kihasználva a nagyobb élettartamot, teherbírást, kisebb mértékű nyomvályúsodást.