
Jövő hónapban kezdődik a tavaly májusi, dunai hajókatasztrófa ügyének tárgyalása a Fővárosi Törvényszéken. A vádiratból kiderült, a zuhogó eső és az éjszakai látási viszonyok dacára a szállodahajó kapitánya, Jurij C. kikapcsolta a radar hangjelzését, a Parlamentet elhagyva pedig legalább öt percig nem is a hajó vezetésére koncentrált és nem győződött meg arról, hogy milyen hajók vannak körülötte.

A Viking Sigyn a katasztrófa éjszakáján (Fotó: MTI/Lakatos Péter)
A Hableány ugyan látható volt a radaron, a kapitány azonban figyelmetlenségből nem vette észre, holott a baleset elkerülhető lett volna, ha lelassít ugyanarra a 8 km/órás sebességre, amivel a kishajó haladt. A Viking Sigyn ehhez képest csak a Hableány elsüllyedése után 40 másodperccel állt meg. Bár Jurij C. a balesetet észlelte, nem indította meg azonnal a mentést, inkább manőverezni kezdett a szállodahajóval.
A 64 éves kapitány ellen vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyeztetésének vétsége és segítségnyújtás elmulasztásának bűntette miatt emeltek vádat. A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség azt indítványozta, hogy a bíróság ítélje 9 év börtönre az ukrán kapitányt, és 9 évre tiltsa el a vízi járművezetéstől, ha az előkészítő ülésen beismeri bűnösségét, és lemond a tárgyaláshoz való jogáról.