Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
PayPal-feljelentés
Sziasztok!
Rendeltünk pár hete 44 USD értékű terméket ebay-en keresztül, amit a paypal rendszerén keresztül fizettünk. Az eladót pár nap múlva kitiltották, a rendelt termék eltűnt az ebay-ről. Ekkor férjem jelezte, kérjük vissza pénzt. Kb 1 hét múlva az eladó küldte a tracking kódot, hogy postázta a terméket, ami meg is érkezett a napokban, ám a csomagban egy 20 filléres műanyag medált találtunk-természetesen nem ezt rendeltük. Jeleztük a paypal felé, hogy átverés történt, ismételten kértük vissza a pénzt, melyre azt a választ kaptuk tegyünk rendőrségi feljelentést és a hivatalos papír másolatát küldjük el nekik.
Járt már így valaki? Hogyan végződött a történet?
(régóta rendelünk ebay-ről és még soha nem jártunk így)
Köszönöm a segítségeteket!
Rendeltem egy telefont a www.diytradeshop.com oldalról, (látszólag nagyon profin elkészített oldalról van szó), ami kísértetiesen hasonlít a www.diytrade.com oldalhoz, ez okozta a vesztemet is, mivel én az utóbb írt oldalról olvastam véleményeket, hogy mennyire megbízható oldal, hogy a rendelt termékek mindig megérkeztek és nem a diytradeshop.com oldalról. Mégis a diytradeshop.com oldalára keverdtem és onnan rendeltem meg a telefont, nem tűnt fel, hogy nem is erről az oldalról olvastam. Paypalon ki is fizettem. Majd észleltem hogy az oldalt letörölték, ami egyből gyanús lett, mivel féltem ennyi pénzt és külföldre elutalni. Majd jelentettem a paypalnál, hogy nem kaptam terméket kérem vissza a pénzem. E-mailben pár nap múlva értesültem, hogy nagy örömömre a pénzemet a paypal visszatette a paypal számlámra. Majd mikor beakartam lépni a paypalomba, hogy rá tegyem a kártyámra a pénzem, nem tudtam belépni, mert a csaló megváltoztatta a jelszavam. Szerencsére a kártyaszámommal sikeresen be tudtam lépni, majd döbbenten láttam hogy a visszakapott pénzt rátette a saját kártyájára a csaló, akitől rendeltem. Jelenteni próbáltam a paypalnak, hogy illetéktelen tranzakció történt, de nem sikerült, mivel a tranzakciós ID-re hagyatkozva próbálják kivizsgálni az ügyet, de nem tudom milyen oknál fogva a jelenthető ID számokra, azt írja, hogy nem létezik ilyen tranzakció szám. Ezután írtam a paypalnak és manuálisan beillesztettem az ID számokat a kísérőszövegbe. De a paypal folyamatosan azt választ adja hogy nem történt illetéktelen tranzakció. Pedig többször elmagyaráztam, töbször írtam nekik. Egyértelműen visszavezethetőpedig, hogy nem az én kártyaszámomra ment a pénz és IP cím alapján is látható, valamint az is látszik hogy az eladónak lett elküldve a pénz.
Most az oldal ismét újra működik, hogy még több pénzhez jusson a csaló. Az oldalt már egy csomó helyen jelentettem, de félek ennek sem lesz eredménye....
Teljesen kétségbe vagyok esve..Hova tudnék fordulni? Mit tegyek??? Nem kis összegről van szó... felfoghatatlan hogy így eltűnt a pénzem....nem értem azt sem, hogy miért utasítja el a paypal és szinte mindig ugyanazt a választ kapom.
Olvastam a paypalról és azt írja 100 %-os védelmet nyújt, nyugodtan bízzam rá a pénzem. Ennyi erővel akárki beléphet akárkinek a paypaljába és pár másodperc alatt minden következmény nélkül kiutalja saját magának az összes pénzt.Ez megbízható????
Sokszor kaptam már a Paypal-tól vissza pénzt csalók miatt. Rendszeresen törölték magukat ezek az eladók és több feljelentés történt ellenük, így a PayPal sosem akadékoskodott, hanem fizetett. Nálad az volt a baj, hogy azt írtad, kaptál valamit, csak nem azt, amit fizettél..Gondolom emiatt kell a feljelentés. Nincs más, muszáj lesz megtenned a feljelentést. Bár egy magyar szöveggel nem tudom mit kezdenek majd?
Tettem már én is feljelentést ebayes ellen egy több száz eurós csalás miatt ( hamisítványt kaptam egy drága karktö gyanánt). Végül is az államügyész elutasította a feljelentést azzal, hogy nem bizonyítható a csalási szándék..
"Geht beim Versand der Ware etwas schief – sprich
„Der bezahlte Artikel wurde durch den Verkäufer nicht versandt“ oder
„Der gelieferte Artikel weicht erheblich von der Artikelbeschreibung des Verkäufers ab“ -
sperrt PayPal dem Verkäufer das Konto und der Käufer kann sein Geld im Rahmen des Käuferschutzprogrammes zurückerhalten. "
Ő a fizetési vitatottságról írt amit nyilván a PayPal tud ellenőrizni.
Ha jól értem, neked, árú reklamációd van, szart kaptál a pénzedért.
NEM?
Ha ugyanezt az üzletet OTP utalással egyenlíted kis, akkor az OTP-nél reklamálnál?
Meselj, mi a baj?
A TEMAHOZ SZOLJ ES A KOTEKEDEST/SZEMELYESKEDEST FEJEZZED BE!
Megint a Kabalaszigeti visszaszivargok bontjak a forum falait!
Hanyinger!
Özvegyünk nem ismeri a paypalt, de mivel iszonyatosan okosnak kepzeli magat megragad minden lehetoseget, hogy masokat hülyenek allitson be.
A paypal, ha egy "esetet" jelentesz -tehat vitad van az eladoval- azonnal "zarolja" az altalad atutalt penzt az eladonal. Vagyis az elado nem jut addig a penzehez, mig nem tisztazzatok a dolgot.
Nem tudom mit beszéltek veletek.
A PayPal számlán pont úgy tarthat pénzt, mint a bankszámlán, utalhat is rá és vissza.
Valóban nem látok bele. Most nincs itt a férjem, de valami olyasmit mondott, hogy x napig nincs kifizetve a cucc, csak az eladó virtuális számlájára kerül.
Egyébiránt: ha nem rájuk tartozik, akkor miért reagáltak a bejelentésünkre és miért kérik, hogy a feljelentés másolatát küldjük el nekik??
??????????????????????????
Az , hogy en mit hol veszek , nem a topik temaja= errol beszel udvarias , nem szemelyeskedo hozzaszolasom
MOZdonj-t irjal , megjelennek a hozzaszolasaim.
Ha fejlesztesi hibat eszlelsz a forum hasznalata kozben , tudd , hogy a rendszerben eszlelt hibak nem a felhasznaloknak rohatok fel es ha zavar , jelentsed az ugyfelkapunak .
az off resze a hozzaszolasomnak : a multinickeket felismerem es nem nevettetnek . Nem megyek bele obszkur jatszmakba es nem valaszolok multinicknek : az elhatarolodast/magam kizarasat valasztom replika helyett .
Honnan látod, hogy az elküldött pénz hol van? Az eladó PayPal számlájába nem látsz bele.
Nem a PayPal dolga az eladóval lévő vitádat eldönteni.
Nem ártana tudnod a jogviszonyokat.
megkerestem a levelet: először dispute-ot kell indítani a resolution centerben, aztán 20 napon belül claim-é aktiválni.
remélem, segítettem valamennyit, de úgy látom, nálad más a probléma.
"Magyarországon nyilván nem sokan használják azt, mivel ide nem szállítanak onnan."
Ez nem így van....mondjuk inkabb, hogy van aki nem postaz csak UK belül. De én sokszor irtam már levelet hogy elküldené-e és csak 2-3 alkalommal mondtak nemet a többi uzlet létrejött. Mondjuk ehhez nem árt ha jó a feedback-ed és sok vasarlasod is van....Mer ugye ezt megnézi előbb az eladó is.
Felvettem a kapcsolatot a PayPallal (mert igenis hozzájuk kell fordulni), valami "open the case" szerűséget nyitottam (már nem emlékszem pontosan a kifejezésekre), vártak tizenvalahány napot, az eladó nem reagált. A paypal írt nekem, hogy természetesen látják, hogy a pénz el lett utalva, és akkor továbbfejlesztették "claim"-é ezt az ügyet, és pár nap múlva a javamra döntöttek, mivel az eladó nem reagált, és visszautalták a pénzem.
Igaz, az egész volt vagy 3 hét, de megérte.
Re:
"..off En is rogton felismerem a multinickeket . Engem ez nem nevettet meg "...
MIROL VAN Kerem szo???
En meg beirtam a Mozdonj nicket "hozzaszolasai"-ba, es nem is jelenik meg!!!
Ne haragudj, de nem ertelek, es nem tudom ki vagy.
Mi koze mindennek egy EBAY problemahoz?? 0-(
egy uj NL-tag,
antactica
Re:
"..off En is rogton felismerem a multinickeket . Engem ez nem nevettet meg "...
MIROL VAN Kerem szo???
En meg beirtam a Mozdonj nicket "hozzaszolasai"-ba, es nem is jelenik meg!!!
Ne haragudj, de nem ertelek, es nem tudom ki vagy.
Mi koze mindennek egy EBAY problemahoz?? 0-(
egy uj NL-tag,
antactica
Az esetek 99%-ában Kínából érkezett meg az USÁ-ból rendelt cucc
Évek óta vásárolunk és soha semmilyen kifogásunk nem volt akár a szállítást nézem, akár a minőséget. Többször volt olyan is, hogy nem érkezett meg a termék, és visszakaptuk a pénzt, mert jeleztük az eladónak. De mivel ez esetben már törölték a usert/vagy kitiltották, hiába írunk neki. Az ebayen próbáltunk reklamálni, de nem tudtunk, mert azt írta ki a termék nincs még fizetve. És a vásárlási lista sem jelezte.
A vaterán sem volt még negatív élményem, sem eladóként, sem vásárlóként!
Mi köze van ehhez a PayPal-nak?