Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.

Waldorf negativ oldala

Torolt_felhasznalo_913021
Torolt_felhasznalo_913021
Létrehozva: 2012. május 10. 18:44

Sziasztok!

 

A Waldorf-oktatasrol csak pozitivumokat hallottam es olvastam ezidaig. Mivel fontos dontes elott allunk, szeretnem alaposan korbejarni a temat.

 

Ezert olyanok velemenyere vagyok kivancsi, akik barmilyen negativumot tapasztaltak/nak ebben az alternativ oktatasi rendszerben.

 

Nem szeretnenk addig donteni, amig csak csupa szep es jot hallunk errol az iskolarendszerrol, mert az ugye tul szep, hogy igaz legyen.

 

Johetnek pro velemenyek is, de a kontra jobban erdekelne!!!

 

Koszonom!

 

Madison

  1. 2021. december 30. 12:51226.

    Meglepődve olvasom a hozzászólásokat. Úgy tűnik a PR-ja még mindig jobb ennek a "módszernek"....


    A "vallássosság" mindenhol jelen van. Ovi beíratás, szeptember 2. hét : miért nem akar a gyerek hittanra járni???...


    Talán mert azt se tudom milyen vallás, heti hányszor, pap-nem pap tartja, jó lenne személyesen látni, aki át akarja mosni a gyerekem agyát... 

  2. 2021. június 3. 17:27225.

    Én a Kispesti Waldorf Iskolába jártam. Az osztályfőnököm Hegedűs Bea volt, sokszor elkért tesiről és egyéb órákról és ilyenkor elmagyarázta nekem mekkora szar ember vagyok. Általános iskoláról beszélünk... Nagyon nyomasztó volt, később megtudtam, hogy a szüleimtől pénzt akart kicsalni valószínüleg ezért szállt rám. Anyám később elmesélte, hogy Bea férje azt mondta Jézus szól hozzá és azt mondta neki, hogy a családomnak pénzt kéne adományoznia az iskolának. Ez így hihhetetlenül hangzik, de sajnos igaz. Nekem pokol volt az életem a abban a Waldorfban, de aztán jártam másikba és az jó volt. Szerintem a Kispesti Waldorf az botrányos hely, cikkeket is írtak arról, mekkora szektásodás és kirekesztés megy ott. 

  3. 2018. május 23. 09:09224.

    Szia! 


    Írtam a tapasztalatunkról a blogomon, ajánlom mindenki figyelmébe, akit érint a Waldorfos téma. Remélem, hasznát veszitek. 
    Itt tudjátok elolvasni.


    Üdv,
    Hollin

  4. 2018. május 18. 12:20223.

    Igazad van.


    Írnál erről részletesebben? Milyen szellemi befolyásolásról van szó?


     

    előzmény:
    Brigiki (222)
    2018-03-24  12:22
  5. 2018. március 24. 12:22222.

    4 különböző Waldorf iskolába járattam a gyerekeimet. Egyértelműen tanító függő egy osztály minősége.


    A legkirívóbb a Kispesti Waldorf volt, ahol a tanárok rettegtek az önjelölt diktátor vezetőtől. Aki saját bevallása szerint megtanulta a R. Steineri gondolatokat.


    A mai napig rettegek attól a nőtől és tanáraitól, akik szellemi befolyással próbálnak foglalkozni délutánonként.


    A többi W. iskolában inkább a szívekbe volt írva a pozitív teremtés eszméje.

  6. Torolt_felhasznalo_151823
    Torolt_felhasznalo_151823
    2017. december 16. 22:26221.

    Siman lehet, hogy a fiu szexualiatasat nem elfogado, netan homofob kornyezetnek lenyegesen tobb koze van a fiad tevelygeseihez, mint a waldorfnak. 

    előzmény:
    gyorikegyor (216)
    2017-12-16  15:07
  7. 2017. december 16. 19:30220.

    "ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN. MINDEN. MINDEN. MINDEN. AMI WALDORF. Utálattal gondolok vissza mindenre. Most. Minden tanárra, majdnem minden szülőre, minden ötletre, minden ötlettelenségre, minden pénzkidobásra, minden közös, elvárt programra, minden szerencsétlenkedésre, minden erőltetett élethelyzetre."


    Felnőtt ember létedre szerintem nem kéne így kirohannod valami ellen, amit annó helyesnek és jónak ítéltél meg, még ha láttad is néhány hibáját már akkor. Már hogy lenne értelmetlen, hiszen azon igyekeztetek, hogy közösséget kovácsoljatok?! A fiad azt látta, hogy a szüleinek fontosak az emberi értékek, és hogy ezért minden követ megmozgatnak, hogy türelemmel elviselik egy a mindennapjait kicsit döcögve élő, de élő! Waldorf-iskola "gyerekbetegségeit", hogy elviselik a többi hülye szülőt, és a tanárok hülyeségét (emberi oldalát) is... A fiad ráadásul gyerekként mindezt valószínűleg nem úgy élte meg, ahogy te, őneki az a felhőtlen, élményekben gazdag gyerekkora volt! Ő biztosan nem mondaná rá, hogy értelmetlen! Az más kérdés, hogy hetedikben történt valami, ami miatt el akart onnan jönni - hogy ehhez a waldorfos jellegnek van-e köze, azt egyelőre nem tudjuk, én valószínűsítem, hogy nem sok. (egyébként megnyugtatlak, tanári hülyeséggel én is találkoztam, nem egyszer, nem kétszer, még amúgy kifejezetten jó tanároknál is, és mi nem jártunk waldorfos suliba!)


     

    előzmény:
    gyorikegyor (216)
    2017-12-16  15:07
  8. 2017. december 16. 19:16219.

    "ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN. MINDEN. MINDEN. MINDEN. AMI WALDORF. Utálattal gondolok vissza mindenre. Most. Minden tanárra, majdnem minden szülőre, minden ötletre, minden ötlettelenségre, minden pénzkidobásra, minden közös, elvárt programra, minden szerencsétlenkedésre, minden erőltetett élethelyzetre.


     


    És itt vagyok egy homokos, félénk, céltudatlan, szabályokat nem ismerő, szabályokat nem követő, Tv-t állandóan néző (pedig a pedagógia…………..), telefont állandóan szorongató, nem tanuló (de nagyon jó képességű), anyagfogyasztó, önző, életre nem képes, apját nem tisztelő, rendetlen, maga után el nem pakoló, kapcsolatokkal nem rendelkező (csak a virtuális világban létezőkkel), sportot feladó, zenélést feladó, ................. nagy fiammal.


     


    Szerintetek??? Ez normális???"


    Egyébként ne akadj ki, de ennek a nagy része normális, igen. Egy kamasznál ezek teljesen "normális" jelenségek. Manapság minden kamasz lóg a mobilon, és úgy tűnik sokszor, hogy félénk, céltudatlan, szabályokat nem ismerő, szabályokat nem követő, nem eleget tanuló, önző, életre nem képes, apját-anyját nem tisztelő, rendetlen, maga után el nem pakoló, kapcsolatokkal nem rendelkező lények "fészkelték be magukat hozzánk".Sőt, a felnőttek régen is pont ilyennek látták a sihedereket, szóval sokkal rosszabb a helyzet, mint amit írsz, mert ez már évezredek óta így megy!!! Bizony!


    Normális, hogy úgy tesz, mintha nem tisztelne téged, elvégre most van a leválási fázisban, amikor önállóvá kéne válniaa, pedig nem mondja meg senki neki, hogy ezt hogyan kell - persze, azt mondják, tanuljál, meg majd dolgoznod kell és pénzt keresni, de azt senki nem mondja meg, hogy hogyan csináld ezt az egészet úgy, hogy közben rátalálj önmagadra, a saját egyéniségedre, amitől igazán sikeres és hiteles lehetsz majd! Mert aki egy az egyben másol másokat, az ugyebár nem sikeres lesz, hanem egy klón.


    Regényt kéne írnom, ha most itt rögtön mindenre választ akarnék neked találni, de zserintem inkább keresgélj kicsit a neten, hogy mégis hogyan viselkedik egy "normális" kamasz, és hogyan lehet kezelni ezeket a helyzeteket - megsúgom, a humor és a találékonyság jobb hozzáállás, mint a kétségbeesés és a hadakozás. Ugyanígy a nyitottság, a megértés és a konstruktív, segítő hozzáállás, a megfelelő lehetőségek megmutatása/felajánlása is jobb, mint a szigorú szabályok felemlegetése, az egyenketrecbe gyömöszkölni próbálás, a saját ideálképeink ráerőltetése.


    A gyerekben úgyis él egy ideálkép, hogy mit szeretne elérni az életben, mégha nem is látja pontosan, hogyan, vagy még azt sem, hogy pontosan mit, de mivel egész életében jó példa volt előtte (egy többé kevésbé működő család, a családotok!) - ezért előbb-utóbb automatikusan vissza akar térni a jó útra, illeetve biztos vagyok benne, hogy most is szeretne, csak még nem látja a módját... És hidd el, igenis tisztel téged, és meg akar felelni neked, csak olyan nagy most a szakadék aközött, amit szeretne, és aközött, amire képes, hogy emiatt idegesíted őt a "tökéletességeddel", vagy azzal, hogy az orra alá dörgölöd az ő tökéletlenségét.


    Sokkal többre mennél, ha elvinnéd pl. egy közös hétvégére és megmutatnád neki, hogy hogy is csinálod te jól a dolgokat (hogyan pecázol, hogyan kapálsz, vagy hogyan gurítasz le egy sört akár), lehetőleg úgy, hogy neki is lehessen valami sikerélménye benne! Vagy akár a munkahelyedre is beviheted, és adhatsz neki valami egyszerűbb, mechanikusabb melót, miután megmutogattad, hogy te mit szoktál csinálni, vagy hogy kik a munkatársaid. Nyilván én nem tudok tökéletes ötleteket adni, hiszen te ismered magatokat.

    előzmény:
    gyorikegyor (216)
    2017-12-16  15:07
  9. 2017. december 16. 18:43218.

    Te jó ég! Nagyon ki vagy akadva! És ez persze érthető is, mert nagy szarban vagytok, de azért próbáld összeszedni magadat! Meg kell nyugodnod, mert lehet, hogy a fiadnak te tudsz egyedül segíteni, hogy kimásszon a szarból. Tekintve, hogy ahogy írod, az anyuka talán nem látja tisztán a helyzetet. Vagy csak nem látja ennyire súlyosnak? Te eddig hogy nem láttad? Ez nem szemrehányás, csak jelzem, hogy azért ilyen helyzetek nem egyik pillanatról a másikra alakulnak ki. És én mondjuk nem hibáztatnám a Waldorfot mindenért, ez azért túl erős! Elvégre a gyerek már évek óta máshová jár, és azt mondtad, az első két évben csodásan vette ott is az akadályokat... Szóval szerintem, még ha sok időt és pénz elpocsékoltál is (úgy érzed most) a Waldorf sulira, azért az indulataidnak minimum a feléért nem ő a felelős. Vegyük pl. a homoszexualitást - hát ehhez aztán tényleg semmi köze, ez mindenkinek az egyéni hajlama, és manapság, ha nem is egy öröm, de azért tragédiát sem kell csinálni belőle! Megértem, hogy nagyon rosszul esik neked, hogy a fiad úgy tűnik, meleg - bár tinédzserként a nemi identitás, ha elég határozott irányt vesz is, nem feltétlenül végleges, azt gondolom, bár nem vagyok a téma szakértője, de a mai gyerekek sokmindent látnak, sokminden érdekli őket, a meleg identitáson kívül ott van még pl. a biszexualitás is... De azt hiszem, így első körben ez lesz a kisebbik gondotok, mert a gyereket először a szerhasználatról kell lehozni, gondolom. Én a helyedben ehhez próbálnék meg segítséget, tanácsot kérni. A legnagyobb szüksége a gyereknek viszont a családjára van, ez tuti, és természetesen rád, mert bármi történt is, vagy még történni fog, TE VAGY AZ APJA! És szüksége van a te támogatásodra, illetve arra, hogy meghúzd a határokat, ami eddig úgy tűnik, nem sikerült, vagy valahol elkallódott - nem könnyű a kamaszokkal, ez tény (Waldorf nélkül is sok cifra dologban van észe a kamaszt nevelő szülőnek, hidd el!). De nem lehet teljesen ajtóstul rohanni a házba, tehát nincs értelme pl. ordibálnod vele (főleg, ha látod, hogy lepereg róla).


    Szerintem meg kellene beszélnetek, ha már eddig nem volt számodra tiszta, hogy miért akart annó eljönni a Waldorf suliból - nem lehet, hogy már akkor érezte, hogy ő nem olyan, mint a többi fiú, és ezért menekült abból a közösségből? Talán valami inzultus érte, amit nem mert rendesen elmesélni nektek? (én legalábbis pontosan tudtam annó, hogy miért kell másik suliba vinnem a lányomat)


    Lehet, hogy most is ugyanazért menekülne? Mindenesetre az biztos, hogy nem találja a saját közösségét - akkor viszont ennek az okát kéne megtalálni, hogy miért nem tud beilleszkedni, esetleg miért nem tud alkalmazkodni? Ez megint nem waldorfos dolog, mert ott azért igenis megtanítják az egymás iránti toleranciát, az együttműködést, amennyire én tudom. És a melegségére sem lehet ezt teljesen ráfogni, hiszen sok meleg srác/fiatal helyt tud állni közösségekben (én legalábbis tudnék konkrét példát, még ha nem is tudták róla, hogy meleg, de tudta kezelni a szituációt, és simán elvégezte a középiskolát).


    Szerintem közösen fel kéne keresnetek egy pszichológust, és beszélgetnetek erről a segítségével! Kérd meg a fiadat, hogy kísérjen el téged, és adjon egy esélyt a kettőtök kapcsolatának! Persze, ehhez kell részedről egy nagyfokú nyitottság, és a remény, hogy a fiad még lehet sikeres ember, még akkor is, ha esetleg meleg! (pont most láttam Náray Tamással egy interjút, hát neki sem kell szerintem szégyenkeznie maga miatt, értékes, sikeres ember!)

    előzmény:
    gyorikegyor (216)
    2017-12-16  15:07
  10. 2017. december 16. 17:38217.

    A Waldorf iskolában nem tanulnak semmit a gyerekek. Olyan buták az általános iskola elvégzése után, hogy kellett nekik csinálni egy Waldorf-középiskolát, mert nem vették fel őket sehova.

  11. 2017. december 16. 15:07216.

    Volt egy waldorfos kisiskolás 1-7 osztályon át, a nyolcadikat talán ma sem tudja senki miért, de másik iskolában fejezte be. Az óvodai éveket is a győri Waldorf "szellemű" környezetben töltötte. Ki tudná megmondani miért 13 évesen elmenekült. Igyekeztem a legjobb szakgimnáziumot megtalálni neki, vele együtt. Sikerült. Szárnyalt. Jó lett az első 2 éve. Ma ugyanott tart, mint akkor 13 évesen. Menekülne a jelenlegi iskolából. Bukásra áll. Homoszexuális, anyagot fogyaszt, amire azt mondja, hogy kiképezte magát, természetesen az interneten és nyugtatja magát, mert Amerikában akár még gyógyszerként is használják. Természetesen telefonfüggő, amire az anyja állítja, mivel tőlem kapta, ezért viseljem én ennek káros következményeit, azaz én miattam van. (Ez is).


    A hetedik osztályos koráig csak bíztam benne, hogy minden rendben, minden rendben lesz és jó utat jelölt ki a WALDORF pedagógia. Aztán egyre inkább ez megváltozott bennem. Közben is bizonytalanná tett néhány élethelyzet. Ma már tudom és maximálisan biztos vagyok, hogy rohadtul tévedtem. Rohadtul nem úgy van ahogy szeretné egy normális apa. Minden szétesett. A család, ahol az anyja szerintem most is vak és istenként üdvözli a nagy WALDORF családot. Szétesett a gyerek. Nem tudja a mai világot kezelni. Nincs meg hozzá semmi alap. Ez természetes, hisz a nagyfokú szabadság, a mindent lehet csinálni, nem állítok fel szabályokat, lehet késni mindenhonnan, nem érdekes mikor érek be, a hit hiánya, miszerint a tanár sem gondolja hogy ez működik, a tanári képességek hiánya miszerint a tanár nem képes feladatát ellátni, a szervezetlenség, az állandó pénzügyi gondok miatt fennálló megoldatlan problémák, a szülő leterhelése, ......................oda vezet, hogy teljes oktatási, emberi, kapcsolati, önértékelési kudarcok jönnek, sorra, ha nem is azonnal, de rövid időn belül, mondjuk 15, 16, 17 évesen. Amikor már kint van a gyerek az életben. Illetve kint kellene lennie. Nekem szerintem ez több millió forintot emésztett fel, bár nem mertem soha összeszámolni (mert, hogy én bíztam és bíztam a jóban. Jól keresőnek számítottam és annyit ajánlottam a közösbe, amennyit senki, legalábbis nem hiszem, hogy sokan). Plusz elvárások voltak a szülőkkel szemben, hogy építsünk egy jó WALDORF iskolát. Ott is ment az idő, ment a pénz, ment a szervezetlenség, ment a semmi. Szóval tök értelmetlen volt MINDEN.


    ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN, ÉRTELMETLEN. MINDEN. MINDEN. MINDEN. AMI WALDORF. Utálattal gondolok vissza mindenre. Most. Minden tanárra, majdnem minden szülőre, minden ötletre, minden ötlettelenségre, minden pénzkidobásra, minden közös, elvárt programra, minden szerencsétlenkedésre, minden erőltetett élethelyzetre.


    És itt vagyok egy homokos, félénk, céltudatlan, szabályokat nem ismerő, szabályokat nem követő, Tv-t állandóan néző (pedig a pedagógia…………..), telefont állandóan szorongató, nem tanuló (de nagyon jó képességű), anyagfogyasztó, önző, életre nem képes, apját nem tisztelő, rendetlen, maga után el nem pakoló, kapcsolatokkal nem rendelkező (csak a virtuális világban létezőkkel), sportot feladó, zenélést feladó, ................. nagy fiammal.


    Szerintetek??? Ez normális???


    Ezek lennének a nagy WALDORF eredményei???


    Ezért értelmetlen. Értelmetlen. Értelmetlen.


    Elég volt. Elég volt. Elég volt. Többet nem ér még csak gondolkodnom sem, hogy mit írjak.


     


    Feladom. Feladom. Feladom.


    Kérdésetekre a válaszom, írassátok e oda a kölköt?


    Hát ne! NE! NE! NE!


    Hajrá Magyarország, hajrá Magyarok!


  12. 2016. november 24. 16:24215.

    Nem vagyunk waldorfosak sosem voltam waldorfos minden évben kábé 15-ször simogattam tölgyfa kérgét és most sem tudom megkülönböztetni az égertől....


    Ahogyan nem tudnám pl azt sem hogy a citromsavciklus és a klorofil mire való ha nem tanítja meg nekem hagyomanyos iskolában az amúgy szörnyű gyenge biológia tanárom és mondjuk mivel nem érdekelt soha ezért w-ben soha nem tanultam volna meg mert ott deklaráltan nem tanítják meg az alapokat a későbbi logikus gondolkodáshoz. Tehát ma nem tudtam volna az egyházi iskolában tanuló másodikos lányomnak elmagyarázni még csak nagy vonalakban sem mivel érdeklődött hogyan lélegeznek a növények. És nem mondhattam azt neki hogy kicsim megmutatom mit írj a google be a válaszért( hogy ugye megtanítsam hol éri el az infot hehe) vagy hogy tessék a gimis biosz könyvem nézegesd.


    Szép módszer a waldorf de az ember nem unikornis vagy pillangó hanem ember. És mint ilyen a tudása jelentős részben hierarchikusan épül fel és nem hálózatban ahogyan azt a waldorf erőlteti. Magam részéről a gyerekeimnek a nyitott szemmel járást és a nyitott szemmel megismerést tanítom de ennek része a közös kulturális alap, a sokat szidott lexikális tudás.

    előzmény:
    Lillaréka (153)
    2012-05-13  10:37
  13. 2016. július 11. 12:40214.

    Nekem csak az egri waldorf iskoláról van véleményem, mert az én gyerekem odajárt. Ha nem is mindenben, de nagyon sok mindenben osztom a blog tulajdonosainak véleményét: http://egriwaldorfiskolahoz.simplesite.com

  14. Torolt_felhasznalo_814295
    Torolt_felhasznalo_814295
    2014. Április 5. 09:54213.

    Az itteni egyik hozzaszolo dobbentett meg : olvasva Steiner egyik konyvet a lelekvandorlasrol , homlokara csap , hogy a gyerek tul fejlett , fekezni kell....

     

     

    Cruz engedelyezi a temabavago idezest topikbol topikba :

     

    Waldorfszulo , 5 eves gyerekerol , aki nem volt koranak megfelelelo... --->

     ................................

    Szerintem pont ezért nagy a felelősségünk, hogy az ilyen beállítottságú gyerekek ne "nőjenek fel" túl korán, jusson nekik is a gyermekkor minden fázisának varázsából. Én pont ilyesmiken küzdök a gyerekemmel, főleg amióta elmerültem a Steiner irodalomban, és rádöbbentem, mennyire fontos ez, ugyanúgy, mint mikor pl. azt mondják, nem jó, ha kimarad egy babánál a mozgásfejlődés valamelyik fázisa, kúszás, egyéb. A gyermekkor, a gyermeki tevékenység, az életkornak megfelelő elfoglaltságnak mind funkciója van a személyiségfejlődésben, ha átugorjuk, vagy átsietünk rajta, valamiből végleg kimaradunk... Én folyton lassítani próbálom a fiamat, akiről azt érzem, valamiért amúgy is egy gyermektestbe született kis öreg lény, és hogy jóval könnyebb lesz majd neki felnőttként.

     ......................

     

    Kisfiam magát tanította meg írni, magyarul teljesen normálisan is tudott már 5 évesen (eltekintve a helyesírási hibáktól, persze). Én sohasem gyártottam neki feladatlapokat, viszont megtette ő magának. Elég volt "input"-nak neki az a néhány, amit innen-onnan kapogatott (tudod, játékos feladatokkal), és aztán egyszer csak jött, hogy anya, csináltam egy feladatlapot, és megdöbbentően ügyes volt. (Labirintus, egyszerű kis összeadás, válaszd ki a kakukktojást, kösd össze az ellentétpárokat, stb.)

    Mint mondtam, pont ezért én sohasem csináltam ilyeneket, nem is helyeslem. Tiltani sem tiltottam.

    Mondok valamit, remélem, nem kritikának fogod venni, annál is inkább ne így vedd, mert én is (mi is) pont hasonló cipőben jártunk. Szóval úgy érzem, a kislányod sok olyasmit csinál, ami még nem a korának megfelelő, és a nagy igazság az, hogy ez nem biztos, hogy jó. Tudom, erre a válasz, hogy "akkor most tiltsam?", de az igazi válasz az, hogy nem, nem kell tiltani, hanem olyan értelmes és korának megfelelő tevékenységeket kell biztosítani neki, ami észrevétlenül eltereli a figyelmét ezekről a számára még korai, és (ha nem is úgy tűnik, de) túlstimuláló tevékenységekről. Ebben nagyon nagy ász a steineri oktatás-nevelés.

    Kisfiamnál már szinte ijesztő volt, hogy leült, és (tollal!!!) kész mérnöki fázisterveket készített 4-5 évesen egy-egy gépről, részekre bontva, feliratozva, aztán órákon át magyarázta nekem a motor, turbinák működését, végsebességet, potenciált, stb.

    Már az elején is a két említett óvónő néhány találkozás után észrevette, hogy mennyire "a fejében él a gyerek", ahelyett, hogy az egész testében élne, mennyire minden ott zajlik, vagyis el van billenve.

    Ma már nemigazán ül le ilyen ijesztő rajzokat csinálni, viszont a holisztikus oktatás-nevelésnek minden gyümölcsét élvezi, élvezzük... Mint mondtam elsős. Tanul németet és franciát, napi szinten van furulyaóra, euritmia, gyönyörűen megtanult kötni, nagyon szépen fest és rajzol (a tollat hálistennek hanyagolja, itt méhviasz krétával dolgoznak), minden a mesékre épül, írni már tanulnak ősz óta, de az olvasást még el sem kezdték. Viszont matekból például jóval előbb tartanak, mint a normál elsősök, már előkerült az osztás, szorzás, persze speciális módszerekkel oktatva. Verselnek, énekelnek, mozognak. Ahogy a nagy könyvben meg van írva. És ez a kisfiú, aki 3-4 évesen mondom, minden betűt ismert, elolvasta a rendszámokat ( össze nem olvasott, persze), közölte, hogy a fél literes üveg félig van, tehát negyedliter víz van benne, 5 évesen írt, tervezett, hidrogénről, nitrogénről társalgott, most boldogan fürdik az életkorának sokkal megfelelőbb terhelésben, szó sincs unatkozásról...

     

    "szellemtudomanyi" szempontbol , ha a gyerek nem eli vegig a  0-7 eves lelek nelkuli periodusat , problemai lesznek a kovetkezo eleteben...

     

     

    idézet:
    Torolt_felhasznalo_776746 (121)
    2012-05-11 20:50:28
    .
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_776746 (121)
    2012-05-11  20:50
  15. 2013. május 13. 22:00212.
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_913021 (1)
    2012-05-10  18:44
  16. 2013. február 17. 22:41211.

     

     

    előzmény:
    Rena__ (210)
    2013-02-17  19:21
  17. 2013. február 17. 19:21210.

    Pedig milyen nagyszerű csodatévő volt ez a Steiner, még a vízfejűból is normálisat varázsolt. 

     

    "Rudolf Steiner fiatal korában egy bécsi családnál vállalt házitanítói állást. Szabad kezet kapott. Az egyik gyermek hidrokefáliában szenvedett, ami egyébként magától nem szokott elmúlni, és értelmi visszamaradással jár. Rudolf Steiner az érzékfeletti képességeit alkalmazva oly gyümölcsözően volt képes hatni a gyermeknél a megfelelő tanítási módszerek megtalálásában, hogy a gyermek vízfejűsége visszafejlődött, két év múltán normál iskolába járhatott, és végül orvos lett. "

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_814295 (208)
    2013-02-17  17:50
  18. 2013. február 17. 19:08209.

    Hol is vertem a mellem? Az a felmondat, hogy "belemerultem a steineri irodalomba" miert esik neked rosszul? Szerintem termeszteses, ha Steiner iskolaba jar a gyerekem, nem? Nem tartom extrem plusznak, dicskedni valonak.

     

    Az pedig nem az en szegenysegi bizonyitvanyom, ha Rudolf Steiner munkait leszukiti valaki a lelekvandorlas temakorere. Erdemes lenne kicsit korulnezni a muvei kozott. Ajanljak par konyvet?

     

    2. kerdesre is megkaphatom a valaszt, ha most ennyire raersz?

     

    Koszonom! 

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_814295 (208)
    2013-02-17  17:50
  19. Torolt_felhasznalo_814295
    Torolt_felhasznalo_814295
    2013. február 17. 17:50208.

    Kedves Mozdonj!

     

    Erdekes, hogy engem ideztel, bar a leirtakhoz most is nyugodt szivvel adom a nevemet. Az altalad torteno felreolvasashoz es felreertelmezeshez viszont nem, ezert reagalok par dologra.

    Eloszor is: en nem jottem ebbe a topikba "omlengeni" a W-rol, te viszont horogve akartad kitiltani a pozitiv hozzaszolokat. Amit tolem ideztel eleg pozitiv a W-ra nezve, akkor hogy kerul ide(?)... es pont altalad? 

    Masodszor: nem lelekvandorlasrol olvastam EGY konyvet, sehol nem irtam ilyet, hanem elmerultem RS irasaiban (pont fejlodeslelektan, pedagogia temajukban egyebkent), amelyek megerositettek abban, amit osztonosen is ereztem, es egyeb (mainstream) egyetemi tanulmanyaim is alatamasztottak, ezt eleg reszletesen ki is fejtettem. Sem homlokracsapas, sem okkult miszticizmus iranyaba elhajlas nem volt, amit sugallni probalsz. Nem tudom, a felreertelmezes, teatralis tulzas tudatlansagot vagy rosszindulatot takar-e, igazabol persze mindegy.

    A W.oktatas egyik legfontosabb, legkozpontibb elemenek a hangsulyozasa volt a lenyeg a hsz-omban (segitek, latom vannak ertelmezesi gondok;-): az eletkornak megfelelo terheles, az eletkor altal diktalt tevekenysegi formak fontossaga, a "se tul koran, se tul keson" elvenek tiszteletben tartasa a gyerekek intellektualis, erzelmi, moralis es fizikai nevelese soran. Nehez lenne ennek relevanciajaba belekotni szerintem, minden iranyzatban alapnak kellene lennie.

     

    Nezd, en nem jottem ide kampanyolni  a W. mellett, sot azert jottem, hogy valoban relevans informaciokat tartalmazo, HOZZAERTOTOL - a rendszert belulrol ismerotol - szarmazo konyvet ajanljak, amely ravilagit a W.oktatas nehezsegeire, belso problemaira.

      

    Aki olvassa a topikot meg kedve szerint eldontheti majd kit/mit talal hitelesnek.

    Apropo, hitelesseg: szeretnem megkerdezni, hogy

    1. hol is irtam "lelekvandorlasi konyv" olvasasarol, illetve

    2. az utolso mondatot is tolem idezed? Ha igen, honnan? Mert a 2008-as Kispesti Waldorf topikban, ahonnan osszeolloztad a hsz-aimat, nem talaltam semmi ilyet.

    Ezekre a kerdesekre mindenkeppen varnam a valaszt, koszi elore is. 


    idézet:
    Caithleen (133)
    2012-05-12 15:38:28

     

    Apropo, hitelesseg: szeretnem megkerdezni, hogy

    1. hol is irtam "lelekvandorlasi konyv" olvasasarol, illetve

    2. az utolso mondatot is tolem idezed? Ha igen, honnan? Mert a 2008-as Kispesti Waldorf topikban, ahonnan osszeolloztad a hsz-aimat, nem talaltam semmi ilyet.

    Ezekre a kerdesekre mindenkeppen varnam a valaszt, koszi elore is.

     

     

    Na szegenykem! Valoszinuleg nem olvastam el idaig a valaszodat....

     

    Hat a felelet nagyon egyszeru :  azzal vered a melledet , hogy belemerultel a Steinerbe : "elmerültem a Steiner irodalomban"

     

    O alapitotta az antropozofiat.. a Steiner ..az pedig csak a lelekvandorlasrol szol... a waldorf-iskolak erre a filozofiara alapulnak...

    előzmény:
    Caithleen (133)
    2012-05-12  15:38
  20. 2012. május 17. 17:49207.

    Semmit nem kell feladni, de nem is úgy kell védeni az igazad, hogy nem vagy hajlandó elfogadni, hogy másnak más a véleménye. : ) Nem mindegy, hogy azt írod, hogy "én így gondolom, szerintem", vagy " nem is érted, nem is tapasztaltad, nem szabad neked hinni, butaságokat beszélsz, stb". Ez nem csak rátok igaz, hanem azokra is, akiknek nem szimpi a waldorf módszer.

     

    Bosi az offért. 

    előzmény:
    -1- (177)
    2012-05-15  09:59
  21. Torolt_felhasznalo_634765
    Torolt_felhasznalo_634765
    2012. május 17. 07:28206.

    Na, mi ment itt este a hátam mögött!

     

    Dehogy vagyok szuper klasszis anya! Tényleg nem. Sajnos nagyon-nagyon távol állok attól, amit álmaimban elképzeltem, hogy milyen anya szeretnék lenni. Csak abban az egyben tudok reménykedni, hogy felnővén a gyerekem a jószándékot nézi majd, és nem a hibáimat... :)

     

    A kommunikációs stílusról írtakat viszont elfogadom, sok balhés emberrel volt már dolgom életemben, sok sérült kamasszal, és ösztönösen megtanultam már tényekkel érvelni, a magam szempontjait sorolni, és nem a másikat szidni, az ugyanis törvényszerűen ellenkezést vált ki, és elvisz az eredeti témától. Persze, ha valakinek ez a célja (mert tudja, hogy nincs igaza az alaptémában), akkor terelhet, de az alaptéma ott marad kibeszéletlenül. 

     

    További szép napot mindenkinek! :)

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_349500 (200)
    2012-05-16  20:02
  22. Torolt_felhasznalo_732350
    Torolt_felhasznalo_732350
    2012. május 16. 21:53205.
    A zsebben turkálósban (Mennyiért öltözködtél?).
    előzmény:
    -1- (204)
    2012-05-16  20:51
  23. -1-
    -1-
    2012. május 16. 20:51204.
    Valóban. Ki érti ezt? Hol jártál, ahol ennyi élményed akadt?
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_732350 (203)
    2012-05-16  20:34
  24. Torolt_felhasznalo_732350
    Torolt_felhasznalo_732350
    2012. május 16. 20:34203.
    Hát akivel én meccseztem ma, neki a saját igazsága fájt. Pedig nem is én hangoztattam, hanem ő. Ki érti ezt...
    előzmény:
    -1- (201)
    2012-05-16  20:20
  25. 2012. május 16. 20:33202.

    "Valaki a minap zenélő, mozgó, villogó játékot keresett. Beírtam neki, hogy kínai piac. Gondoltam veszi a lapot, hogy ha ordenáré gagyit akar, akkor ott biztos megtalálja.

    Nem is a gagyiság igazából ebben a lényeg, hanem az, hogy a játék villog, csörög-zörög, zenél, jár.. A gyerek mit élvezne ugyan benne? "

     

     

    Hát neked sztem nincs gyereked.:) Voltál már pl. búcsúban gyerekkel?  Ajánlom. A legizléstelenebb, leghangosabb kínai vacakok jönnek be nekik. Nálunk a kisfiam kedvence egy busz ami irtózatos hangon üvölt, villog , szirénázik, és vakító piros. Imádja, vele fekszik és kel. /Én már gondoltam rá, hogy kivágom az ablakon/

     

     

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_732350 (190)
    2012-05-16  10:09
  26. -1-
    -1-
    2012. május 16. 20:20201.

    Ó, milyen nagy igazságra jöttem most rá.

     

    Nem az igazság fáj, hanem a hazugság feltárása.

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_732350 (199)
    2012-05-16  19:45
  27. Torolt_felhasznalo_349500
    Torolt_felhasznalo_349500
    2012. május 16. 20:02200.
    Egyetertek! Es valoszinuleg anyanak is szuper klasszis!
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_732350 (197)
    2012-05-16  18:42
  28. Torolt_felhasznalo_732350
    Torolt_felhasznalo_732350
    2012. május 16. 19:45199.
    Hát az rám is nagyon igaz Ma is csak 50 hsz-emet radírozták, pedig nem is trágárkodtam. Hihetetlen, hogy másoknak hogy fáj az igazság..
    előzmény:
    -1- (198)
    2012-05-16  19:07
  29. -1-
    -1-
    2012. május 16. 19:07198.

    Valóban egy ritka példája annak, hogy hogyan kellene egymással kommunikálnunk.

    Szeretek ilyen hsz-okat olvasni, mivel magam elég tüzes lévén, el tudok borulni.

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_732350 (197)
    2012-05-16  18:42
  30. Torolt_felhasznalo_732350
    Torolt_felhasznalo_732350
    2012. május 16. 18:42197.
    Én is épp dicsérni akartam trivial hozzáállását. Ilyen pedagógus nem terem minden bokorban.
    előzmény:
    -1- (196)
    2012-05-16  17:51
  31. -1-
    -1-
    2012. május 16. 17:51196.

    Ha valaknek, akkor neked nem kellene magyarázkodnod.

    Pont a te hsz-aid voltak a leghigadtabb és legpontosabban megfogalmazva.

     

    Amikor elolvastam a hsz-t amire reagáltál, gondoltam magam is válaszolok, de olyan lehetetlen volt számomra, hogy nyugodt hangnemben tegyem meg, hogy inkább eltekintettem tőle.

     

    Remek észjárás, amire ama régi mondás jelllemző: a királynőt megölnötök nem kell...

     

    Tipikusan a visszavágok kategória, amiben semmi de semmi kézelfogható, de annál több kiforgatott megjegyzés.

    Ezek nem érvek, csak kétségbeesett vagdalkozások.

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_634765 (195)
    2012-05-16  16:01
  32. Torolt_felhasznalo_634765
    Torolt_felhasznalo_634765
    2012. május 16. 16:01195.

    Még egy megjegyzés a "szekta" szóhoz: aki ismer engem, tudja, hogy én lennék az utolsó ember, aki bármilyen szektába beállna, és elvtelenül védene elvakult hitnézeteket. Itt, ebben a topikban is - ahogy az életem minden más területén - igyekszem nem arany igazságokat felállítani, amelyektől eltérni nem lehet: pontosan ezért írtam csakis a mi intézményünkről, és azon belül is az óvodáról, és minden egyes hsz-emben azt is hozzátettem, hogy a sulit nem ismerem belülről, tehát nem is mondok róla véleményt. De az oviról sem mondtam, hogy aranyból van, egyszerűen leírtam a személyes tapasztalataimat, érzéseimet, benyomásaimat, amelyek a 3 év alatt lecsapódtak bennem - így a ballagás előtt. Mintha magamnak írtam volna egy visszatekintést. És igazad van, mindennek az életben van negatív oldala is, de ha pl. visszatekintesz egy szép barátság emlékére, amely már valami külső ok miatt megszakadt, ott sem az fog eszedbe jutni, ami - minden bizonnyal nem szándékos - bosszúságot okozott neked a barátod, hanem a szép emlékek, a nevetések, a bulik, a beszélgetések. És összességében igenis bátran ki mered jelenteni az arányok alapján, hogy ez egy csodálatos kapcsolat volt. Ugyanígy: biztosan voltak az oviban is apróbb kellemetlenségek, de őszintén mondom, hogy nem emlékszem rájuk, mert több volt a pozitívum. Hol ebben a szektáskodás? Valódi tapasztalatok alapján leszűrt valódi leírása az ott megélt eseményeknek. Konkrét beszámoló volt, és még véletlenül sem ment át sehol általánosításba, mert simán elhinném, hogy másutt teljesen mások a tapasztalatok, a közösségeknek is megvan az egyéni arculata, és bármilyen közösséget el tudnak rontani negatív emberkék, ha túl nagy arányban vannak jelen. Tanárként nap mint nap látom, hogy egyetlen iskolán belül is teljesen más légkörű két különböző osztály. Sőt, ami azt illeti, soha életemben nem volt még két egyforma osztályom, se hangulatában, se poénkodásban, se érzelmi oldalról, se agyilag, sehogy. Pedig 2003 óta ugyanaz a munkahelyem, és évente 6 osztályban tanítok folyamatosan.

    előzmény:
    csampi (193)
    2012-05-16  11:57
  33. Torolt_felhasznalo_634765
    Torolt_felhasznalo_634765
    2012. május 16. 15:34194.

    Nem betűztem helyesírást, és az adatlapodon is egyedül azért "colombóztam", mert érdekelt, hol van az a város, ahol haldoklik az intézmény, meg ahonnan menekítik az óvónők a gyereküket. És meglepődve tapasztaltam, hogy jé, hát ez biz' ugyanaz, amiről én beszéltem. Nem akartam semmiféle vállveregetést beseperni, csupán megcáfolni egy téves infót, ami nyilvános fórumon jelent meg - egy olyan ember jogán, aki egyelőre még tagja ennek az intézménynek, vagyis hiteles és belső információk alapján. Ill. egy kérdést is feltettem, hogy mire jó ez? Erre sem kaptam választ. Nem akartam én meaculpázást, meg azt sem, hogy rám hagyd érvek nélkül, hogy jó, hát legyen nekem igazam, konkrét indokot, konkrét magyarázatot vártam volna a kérdésemre. De jó, felfogtam, te ezt már nem akarod megadni nekem. Rendben. Ez is egyfajta válasz egyébként. :)

    előzmény:
    csampi (193)
    2012-05-16  11:57
  34. 2012. május 16. 11:57193.
    Hát legyen: igazad van. Félinformációk alapján írtam valótlan dolgokat, azért, hogy szándékosan lejárassak egy csakis pozitív intézményt, ahol minden szép és jó, csak jöttek itt a gonoszok, akik nem waldorfisták, ezért a szekta tagjai gyorsan összefogtak és elüldöztek innen mindenkit, aki hazug kreálmányokkal befeketítette a Waldorf negatív oldala c. topic képét, amikor ez a világ egyetlen olyan dolga, aminek nincs negatív oldala, csak süssön a nap, csicseregjenek a madarak, és nem is maradt itt más, csak a pártolók, akiknek ez nem tűnik fel, mert mission completed: mindenkit ízekre szedni, helyesírást betűzni és adatlapon colombózni, majd vállveregetést besöpörni. Szerintem a topic magáért beszél. Én meg mea culpa, oszt legyen má' kész :)
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_634765 (189)
    2012-05-15  19:37
  35. Torolt_felhasznalo_498500
    Torolt_felhasznalo_498500
    2012. május 16. 10:52192.

    Nagyon jól leírtad, az ovival kapcsolatban én is pont így érzek és ezeket tapasztalom, mint Te:)

    A szülői estek nekem is felüdülés, itt tényleg törődnek nemcsak a gyerekekkel, hanem a szülők lelkével is, ahogyan írtad.

     

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_634765 (189)
    2012-05-15  19:37
  36. Torolt_felhasznalo_732350
    Torolt_felhasznalo_732350
    2012. május 16. 10:11191.
    A waldorfosok is írnak leckét, nem is keveset.
    előzmény:
    csampi (185)
    2012-05-15  13:11
  37. Torolt_felhasznalo_732350
    Torolt_felhasznalo_732350
    2012. május 16. 10:09190.

    Na, ez pont olyan mint a játékoknál. Valaki a minap zenélő, mozgó, villogó játékot keresett. Beírtam neki, hogy kínai piac. Gondoltam veszi a lapot, hogy ha ordenáré gagyit akar, akkor ott biztos megtalálja.

    Nem is a gagyiság igazából ebben a lényeg, hanem az, hogy a játék villog, csörög-zörög, zenél, jár.. A gyerek mit élvezne ugyan benne? Ő már semmit sem tud hozzárakni a fantáziájával/-ból, képzelőerejéből, kreativitásából.

     

    Szóval az is egy fontos dolog, hogy nem feltétlenül jó az, ha készen kap valamit, de az sem, ha az a valami amit kap, ahhoz ő már nem tud mit hozzátenni. Így érdektelen lesz vagy egyszerűen elfojtják a kreativitását, kíváncsiságát, érdeklődését.

    előzmény:
    zsaki71 (183)
    2012-05-15  11:38
  38. Torolt_felhasznalo_634765
    Torolt_felhasznalo_634765
    2012. május 15. 19:37189.

    Eddig nem akartam erre reagálni, de most mégis. Szóval az adatlapod alapján arról az intézményről beszélsz, amibe mi három éve járunk. Átgondoltam, és nem volt olyan óvónő, aki "menekítette" volna innen a gyerekét. Az idei évtől itt dolgozó óvónő nem túl régen ismerkedett meg a w pedagógiával, előtte egy hagyományosban dolgozott, de jövőre már a w suliba fognak járni a lányai (mindkettő). A kezdettől jelen lévő óvónőnk fia most is oda jár, idén ballag. Évi pedig összetett, de teljesen más okok miatt távozott innen maga is, a gyerekei pedig akkor már régen nem voltak óvodások. Ennyit a "gyerekmenekítésről".

     

    Hidd el, hogy egy arctalan, névtelen fórumon nem mondanám azt, hogy minden szép és jó, ha nem így lenne. De egy nem arctalan, nem névtelenen se. Az óvoda tényleg nagyon jó, a nyugalom szigete, a gyerekek kiegyensúlyozottak, boldogok ott (legalábbis az enyém biiztosan), és valóban kiteljesedhet mindenféle szempontból, ami csak egy gyereknek (és ezáltal a szülőnek) fontos lehet: szárnyalhat a fantáziája, ügyesedhet, tanulhat, jó példát láthat a nevelőitől, Őrá, személy szerint Őrá figyelnek oda, nem csupán egy gyerek a sok közül. Legalábbis én soha nem éreztem ezt a három év alatt. Havonta egyszer mindig volt szülői kör, ahonnan mindig lelki feltöltődéssel, új gondolatokkal, felfrissülve tértem haza, mert mindig volt szó általános pedagógiáról is (a korosztály igényeiről, élményeiről témakörök szerint), de aktuális élethelyzetekről is. És - bélyegezzenek bár önzőnek emiatt - nekem nagyon jól esett, hogy mindig törődtek a szülők lelkével is. Advent időszakában pl. mi is mindig kaptunk valami kis lelki útravalót, akár azáltal, hogy eljátszották velünk is azokat a kis játékokat, amit a gyerekeinkkel, akár azáltal, hogy konkrétan a felnőtteknek szóló rendezvényen vehettünk részt. (Hivatásos kételkedők kedvéért: semmi misztikum, okkultizmus, csupán a mindenkiben meglévő adventi várakozás a télben, amikor annyira jól esik egy kis lelki melegség, mint a testnek egy forró tea.) Mi most fogunk ballagni, de azt hiszem, soha nem éreztem még, hogy ennyire tagja lennék (önszántámból és szívvel lélekkel) egy közösségnek, mint amennyire itt az lehettem.

     

    És még azt sem mondhatom, hogy az anyagi oldala negatív volt, itt ugyanis tényleg érvényesült az az elv, hogy szociális ok miatt nem maradhat ki olyan gyerek ebből a pedagógiából, akinek igénye lenne rá. Én egy másik oviból vittem (vagy a szókincsedből választva: menekítettem) ide a gyerekem, és ez volt az első, amit tisztáztam, hiszen nem állunk úgy anyagilag, hogy havi húszezreket engedhetnénk meg magunknak ovira. De mivel ezt könnyen bizonyítani tudtam, így nekünk a három év alatt végig mérsékelt volt a vállalásunk ennek jegyében. (Ha anyagias akarnék lenni, azt mondhatnám, hogy "jól jártunk", mert ebben már minden benne volt, napi friss gyümölcs (mindennap!), egészséges alapanyagok a reggelihez-uzsonnához, innivaló, tisztálkodószerek. Az előző oviban ezeket mind-mind vinni kellett, és persze sok szülő nem vitt - egyesek kereken kijelentették, hogy ők pénzt kapnak azért, hogy Gazsika oviba jár, nehogymár még ők költsenek akár egyetlen fillért is az óvodára. Megoldás: a többi szülőre hárult a Gazsikák része (akik évről évre többen lettek). Ettől függetlenül beengedték havi szinten a méregdrága, ám ócska fényképészeket, volt, hogy már legyártottak egy csomó fotót, mire elédrakták, és persze, hogy nem volt szíved azt mondani, hogy nem kell..., vagy beengedtek eperkés meg csillámf-szpónis árusokat, hogy vagy megveszed, ha átbotlasz rajta a bejáratnál, mert üvölt érte a háromévesed, vagy kénytelen leszel összeveszni a vezető óvónővel, hogy ezt tán mégse kéne... Ezek közül semmi nem volt a waldorf oviban. Volt a fix összeg (az a vállalás, amit önszántadból, a saját anyagi körülményeidet mérlegelve) tettél, meg az ebéd, ezen kívül soha, egyetlen egyszer nem mondták, hogy most ilyen bóvliárust hívtak meg, most meg amarra fizess...

     

    Most ballagunk. Kerestem a rosszat, hogy hű, mégis miért ne legyen a Waldorf. Hát nem találtam. Az oviban legalábbis nem, a sulit, meg mint mondtam, nem ismerem. (Mégis negatívum! Nagyon gondolkodva rájöttem: nem tetszett, hogy a szünetek általában hosszabbak voltak, mint a sulimban, ahol tanítok. Hát igen, mondhatnám, hogy ez negatívum volt. DE! Az óvónőnk a saját lakásán, ingyen, saját felajánlásával vigyázott a gyerekemre addig a két napig, amíg nekem hosszabb volt a tanítás. Nagyon jót játszottak a két hasonló korú kisfiával. Akiket nem, nem "menekített el" onnan, sőt, ő is egy másik oviból hozta át őket: hasonló okok miatt, mint én.)    

     

    Summa: egy kérdés: miért érzi valaki fontosnak, hogy haldoklónak nevezzen egy intézményt, meg miért állítja azt valótlanul, hogy elmenekítette onnan a gyerekét az óvónő, ha ez nem igaz, és ebből következően egészen biztos, hogy nem is belső, közvetlen infó alapján mondja ezt??? És miért kelti idegenként egy számára távoli dolog negatív hírét? Tényleg, őszintén kíváncsi vagyok erre. 

    előzmény:
    csampi (154)
    2012-05-13  10:38
  39. 2012. május 15. 13:56188.

    Szerintem termeszetes, hogy velemenyt alkotunk szinte mindenrol. 

    Viszont az is benne van a kalapban, hogy a velemenyunk szimpatia-antipatia alapjan formalodik elsosorban. Nem feltetlenul a valosag vagy a tenyek alapjan.

    Nekem is volt elozetesen is velemenyem pl. a W-rol, hajaj... Aztan csak neztem, amikor valojaban bele is kerultem, es belulrol tapasztaltam meg. Pozitiv es negativ ertelemben is.

    A lenyeg egyebkent pont az lenne, hogy az eloiteleteink, erzelmi preferenciaink ne kossenek guzsba minket. Maradjon meg a flexibilitasunk, nyitottsagunk, ne merevedjunk bele a hitunkbe, meggyozodeseinkbe sem az egyik, sem a masik oldalon.

    Konkretan mi, amig kiegyensulyozottnak, ertelmileg, testileg-lelkileg jol fejlodonek latjuk a gyerekunket, addig biztosan nem valtoztatunk a jelenlegi felallason. Ha viszont ez nem igy lesz akarmilyen okokbol is, akkor lepni fogunk. A gyerek is egyre nagyobb, onallobb, az o velemenye is egyre markansabban megfogalmazodik. Itt Angliaban eleg problemamentesnek latom az iskolavaltast, ha erre kerulne sor. Volt ra pelda osztalytarsak, illetve nagyobb tesok kapcsan. Van, aki elmegy tolunk otodik utan, mert ekkor kezdodik a normal kozepiskola, ismerek olyat, aki nyolcadik utan dontott ugy, hogy nem marad utolso ket evre, es a helyi kozepiskolak valamelyikeben folytatta a tanulast, de sokan maradnak egeszen 16 eves korig.

    Szamomra megnyugtato, hogy mindenfelere latok peldat, nem egy-palyas a rendszer, letezik atjaras, leteznek valasztasi lehetosegek. Es hogy egyiktol sem fosztom meg a gyerekemet azzal, hogy jelenleg itt tanul, ahol. 

    előzmény:
    csampi (185)
    2012-05-15  13:11
  40. Torolt_felhasznalo_403826
    Torolt_felhasznalo_403826
    2012. május 15. 13:20187.
    Én másra is tudtam érdemben reagálni, csak téged nem hiszem, hogy érdekelne az én rettenetesen elfogult véleményem. 
    előzmény:
    csampi (184)
    2012-05-15  12:59
  41. 2012. május 15. 13:20186.

    Én azt gondolom, amikor valaki elítél egy olyan dolgot, aminek ő nem részese, nem vele történik, nem rá hat, akkor felszoktam tenni a kérdést: Miért olyan fontos valamit elítélni (negatívan persze),amiről nincs személyes tapasztalata és nem is vele történik a dolog, tehát nem érintett

    Ilyenkor miért olyan fontos, hogy adott esetben annyira kikelve vádoljon egy számára érdektelen dolgot, eseményt, embert, intézményt? Szerintem ebben az esetben illő lenni szembenézni önmagával, hogy neki miért fontos ez? Miért vált ki belőle ennyi elllenszenvett egy tőle távol álló dolog? A választ odabent  található....

    előzmény:
    csampi (185)
    2012-05-15  13:11
  42. 2012. május 15. 13:11185.

    Sőt, arról még senki nem tájékoztatott első kézből, milyen rossz is kútba ugrani, ellenben a Waldorf-ról már tájékoztattak első kézből, jóval több negatívumot leszűrve, mint pozitívumot. Tehát utóbbi valóban hitelesebb, igazad van.

    De én vagyok olyan konok, hogy alkotok véleményt olyan közéleti történésekről, személyiségekről is, amit nem magam éltem át, vagy akikkel még sosem találkoztam. A szcientológia egyházról és Obama-ról is van véleményem, de akkor tényleg én vagyok túl szabad gondolkodású, pedig nem is jártam Waldorf-ba, csak mezei iskolába, ahonnan hazaérve bizony leckét írtam, önszántamból :)

    A gyerekeimet is ebben a szellemben szeretném nevelni, erről mindenki gondolhat azt, amit akar, hiszen nekem is van véleményem másról. Ennyi. 

    előzmény:
    zsaki71 (175)
    2012-05-15  09:41
  43. 2012. május 15. 12:59184.
    Elnézést, hozzászólásoMban, örülök, hogy erre tudtál csak érdemben reagálni :)
    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_403826 (172)
    2012-05-15  09:23
  44. 2012. május 15. 11:38183.
    Hát igen. Milyen fontos az, hogy engedik a felnőttek felfedezni csemetéiknek azt a világot, amiben élniük kell, és nem készen rakják eléjük.....
    előzmény:
    Caithleen (180)
    2012-05-15  10:51
  45. Torolt_felhasznalo_732350
    Torolt_felhasznalo_732350
    2012. május 15. 10:54182.

    És egyébként is, aki W-óvodába/-iskolába íratja a gyerekét, de egy idő után meggondolják magukat, mert nem vált be, az kiveszi onnét és nem erőszakol rá olyat a gyerekre ami neki nem jó. Ellenben, ha bejön az óvoda/iskola, akkor természetesen a gyerek marad, mert jól érzi magát, fejlődik, szeret odajárni.

     

    Rém egyszerű.

    előzmény:
    -1- (177)
    2012-05-15  09:59
  46. 2012. május 15. 10:53181.

    Ezt Te a helyi tantervben keresed?

    Elég, ha a pedagógusban "benne van"! Lásd a 161. és 164. hozzászólásomat. (Állami iskola!!!)

    előzmény:
    Torolt_felhasznalo_732350 (178)
    2012-05-15  10:48
  47. 2012. május 15. 10:51180.

    Pedagoguskent is azt mondom, hogy nem informaciot kell tanitani a gyerekeknek, hanem az informacio megszerzesenek sokfele modjat, felkutatasi lehetosegeit. Es azt, hogy a megszerzett informaciot rendszerezni tudjak a celjaiknak megfeleleloen, majd a rendszert valami uj, sajat alkotas teremtesere felhasznalni.

    En valami ilyesmit latok itt megvalosulni. 10 eveseknel 10 eves szinten, kesobb meg megint eletkornak megfeleloen. (Nem mondom, hogy ezt csak a W. tudja, csinalja igy, felreertes ne essek!)

    A fentieknek egyik kulcsfogalma a motivacio. Szerintem sokkal konnyebb es eredmenyesebb igy motivalni,  mint pusztan tankonyvi leckekkel, frontalis tanari eloadasokkal, neadijsten dolgozatokkal, jegyekkel, stb. 

    Es igazabol nem kell, nem is lehet mindent ugymond megtapasztalni a termeszetben. De pl. mas Babiloniarol vagy Egyiptomrol a gyonyoru mitologiai tortenetek kapcsan tanulni, festmenyeket, rajzokat kesziteni, netan eloadni egy dramat ezzel kapcsolatban, mint mondjuk evszamoktol hemzsego adathalmazt bemagolni. Foleg 10-12 evesen. Utobbi ugyis kihull 90%-ban, elobbi egy eletre szolhat.

    A gyerekem megdobbentoen erdekes kerdeseket tett fel nemreg Egyiptommal kapcsolatban, persze, hogy felebredtek benne, faraot jatszott a Mozes darabban tavaly, iden meg rengeteget olvastak, rajzoltak a temaban. Ozirisz es Izisz elmelyult megrajzolasa kozben biztosan melyebben megelte a temat, mintha megtanulta volna a foistenek neveit, mert dolgozatot irnak belole. Multkor hallgattuk a Varazsfuvolat, es maga kerdezte, hogy "anya, ez Egyiptomban jatszodik, miert Oziriszhez es Iziszhez enekel Sarastro?"...

    Vagy olyan jo volt latni, amikor felcsillant a szeme Bertolucci filmjenek nezese kozben (Little Buddha), hogy o ismeri a mellekszalkent futo Buddha tortenetet, meg reszletesebben is, mint az a filmben megjelenik. 

    Szamomra ezek az elmenyek teszik kezzelfoghatova a mostani iskolaja pozitivumait. Mert az ember folyamatosan tele van kerdesekkel, ketsegekkel, meg akkor is, amikor mar benne van... Tenyleg lehet jegyek nelkul? Tenyleg lehet elso 3-4 evben hazi feladatok nelkul? Tenyleg meg fog tanulni irni, olvasni, szamolni, stb? 

    Szoval kerdesek vannak. Szomoru is lenne, ha mindenrol azt kepzelnenk, hogy tudjuk a valaszt...

    előzmény:
    zsaki71 (174)
    2012-05-15  09:36
  48. Torolt_felhasznalo_732350
    Torolt_felhasznalo_732350
    2012. május 15. 10:50179.
    Azt hiszem erre szokás mondani, hogy nem mindegy, hogy az okos hülyéskedik, vagy a hülye okoskodik.
    előzmény:
    -1- (176)
    2012-05-15  09:54
  49. Torolt_felhasznalo_732350
    Torolt_felhasznalo_732350
    2012. május 15. 10:48178.

    És pontosan ez hiányzik az állami iskolák tantervéből. A kézzelfoghatóság, érzékelhetőség, látvány, meg minden, amit kifejtettél. Röviden a gyakorlati tapasztalás.

     

    előzmény:
    zsaki71 (174)
    2012-05-15  09:36

Címlap

top