A Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége felmérést készített a 15 évesnél idősebb nők körében az élelmiszervásárlási és -fogyasztási szokásaikról. Azért csak nők körében, mert korábbi kutatások arra jutottak, hogy a háztartások döntő többségben ők vásárolnak be.
Az adatok alapján hatalmas a szórás, havonta mennyit költenek fejenként élelmiszerre egy háztartásban. Egyes családokban csupán 2000 forint az egy főre jutó összeg, máshol viszont eléri a 300 ezret is – írja a 24.hu.
Ezek is kiderültek a kutatásból:
- Négyből nő közül három szupermarketekben vásárol, a nők fele hipermarketekben is.
- Zöldségeshez csak 42, henteshez 34 százalék jár, piacra a megkérdezettek harmada.
- Az élelmiszer-vásárlásnál a legfontosabb szempont, hogy egészséges legyen, 75 százalék erre figyel leginkább.
- A megfizethető árat csak 54 százalék tartja fontosnak.
- A jó minőség vagy a finom íz kevésbé lényeges (38, illetve 37 százalék).
A bevásárlást intéző nők legjobban a mesterséges összetevőktől (75 százalék), az adalékanyagoktól (72 százalék) és a tartósítószerektől (55 százalék) tartanak.
A megkérdezettek többsége megnézi a címkéket, 42 százalék mindig, 46 százalék többnyire. Az viszont meglepő, hogy csupán 13 százalék érti teljes mértékben a feltüntetett információkat. Azok is csak 32 százalékot képviselnek, akik nagyrészt értik, mit olvasnak a címkéken.