nlc.hu
Gasztro

A vendégek kedvéért tanulta meg a jelnyelvet egy séf

Megríkatta az étterem vendégeit a séf

Kizárólag a vendégek kedvéért tanulta meg a jelnyelvet.

Azt, hogy hogy jövünk ki egy étteremből, nem csak az elfogyasztott étel, de a kiszolgálás minősége is meghatározza. A kifejezetten figyelmes, kedves személyzet egy átlagos vacsorából is szuper élményt varázsolhat. Hát még akkor, ha a kaja is isteni! Pontosan ezt tapasztalta meg Melissa Keomoungkhoun és férje, Victor Montiel a Tatsu Dallas nevű sushi étteremben, ahonnan könnyekig meghatódva távoztak.

Melissa és Victor vacsorájáról a nő testvére, a D Magazine szerkesztője, Nataly számolt be a Twitteren. A posztot azóta több ezren lájkolták, és nem véletlenül nyerte el a netezők tetszését a sztori: az étterem dolgozói ugyanis 110%-osan tették oda magukat annak érdekében, hogy a vendégeik jól érezzék magukat. A Tatsu Dallasba egyébként is nehéz helyet foglalni, ugyanis híresen jó a sushijuk. De Melissa és Victor nem ezért váltak örök életre a hely rajongóivá. 

Melissa Keomoungkhoun és férje

Fotó: Melissa Keomoungkhoun

Egy úgynevezett omakase étteremről van szó, ahol gyakorlatilag a séf választja ki, mit szolgálnak fel az egyes asztaloknál. Ehhez pedig szükség van arra, hogy jó alaposan megismerje a vendégeket, csakhogy ez elég nehézkes, hogy ha nem megy gördülékenyen a kommunikáció. Melissa pedig abszolút a nehezített pályára készült fel: ő és Victor ugyanis siketek, ezért mindig úgy intézik, hogy a telefonjuk, esetleg papír-ceruza segítségével megkönnyítsék a pincérek helyzetét. A biztonság kedvéért pedig még egy e-mailt is küldött a Tatsu Dallasnak, akik készséggel elküldték nekik jó előre a menüt (hogy legyen valamilyen elképzelésük legalább a potenciális kajákról) és az itallapot is. De amikor megérkeztek az étterembe, akkor érte őket az igazi meglepetés: a személyzet jelnyelvvel köszöntötte őket.

„Tatsuya Sekiguchi séf megtanulta eljelelni az egész menüt”

 

– írta Nataly a Twitteren. Hozzátette, hogy nemcsak a testvére, de még ő is majdnem könnyekig meghatódott. A séf pedig teljes szerénységgel reagált a neten elterjedt sztorira: „Nem tanultam meg mindent. Csak azokat a kifejezéseket, amiket a kiszolgáláshoz használnom kell. De reméljük, visszatérnek még, hogy tovább fejlesszük a jelnyelv tudásunkat.” De nemcsak Tatsuya Sekiguchi, hanem a felszolgálók is kitettek magukért: apró jegyzeteket csúsztattak a pár elé, amikben elmagyarázták, mi következik, és azt is, hogyan élvezhetik ki a leginkább az omakase élményt. 

via

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top