nlc.hu
Horoszkóp

Vonulj el a világtól 10 percre

Íme a tökéletes relaxáció titka

Adj kimenőt magadnak, az elmédnek, legalább egy pár percre! Ennyi idő bármikor bele kell férjen a napodba, és csodás hatása lesz.

A buddhista filozófia szerint nem csupán az jelent elvonulást, ha egy hegyi barlangban, éveken át, szerzetesként próbálsz közelebb kerülni a megvilágosodáshoz. Hanem az is, ha néhány percre leállsz, kilépsz a lét forgatagából, elcsendesíted a gondolataidat, ezzel olyan pihentető löketet adva a testednek-lelkednek, amit újból és újból meg akarsz majd ismételni.

pihenés vízparton

Fotó: Unsplash

Pár perc relaxáció

Ezt a rövid kiszakadást végezheted padon ülve, a mozgó leveleket, vagy egy folyót bámulva. A munkahelyeden kereshetsz egy üres tárgyalót, vagy éppen használaton kívüli szobát, ahol ülve bámulhatsz egy pontra, esetleg le is fekhetsz a padlóra, ha a hely, a ruhád engedi.

Hogyan kezdj neki?

Nem kell semmi előzetes ismeret, kezdheted a légzésed figyelésével, ez önmagában meditatív állapotba kerít. Orron át lélegezz, próbáld minél jobban elnyújtani a légzésedet. Szívd be a levegőt a hasadba, aztán a mellkasodba. A kilégzés lehet hosszabb, először számolhatod is: 4-et belégzésre, 6-ot kilégzésre, ezt növeld idővel. A légzésed legyen egyenletes, nem erőteljes, hangtalan, és ne tartsd bent a levegőt, de ne is tartsd kint kilégzés után. Ha elkalandozol, térj vissza. Utánanézhetsz relaxációs videóknak, vagy olvashatsz számos technikáról.

Mit kell érezned?

Nincs kell, vagy muszáj. A tested, az elméd megérzi a változást. Az agynak egy ilyen relaxáció csupa felüdülés, mert amíg valamire összpontosítasz, kizárod az egyéb gondolatokat, érzelmeket, addig olyan pihenésben van része, amire az alvás során sincs lehetősége. Ha megtapasztalod akár pár másodpercre is ezt az ürességet, biztosan folytatni akarod majd, hogy minél tovább létrehozd az állapotot.

Tedd tökéletessé hullapózzal

A savászana, vagyis a hullapóz egy jóga testtartás, ami a teljes testfelületet segít ellazítani. Háton fekvés, ami elsőre könnyen kivitelezhetőnek tűnik. Pedig benne maradni mégsem egyszerű, hiszen a mozdulatlanság a cél. A lábaid legyenek akkora terpeszben, kifele eső lábfejekkel, hogy befordítva ne érjenek össze a lábujjaid. A karokat felfelé fordított tenyérrel tárd magad mellé, a testtől mintegy harminc centire. Ezután jöhet az ellazulás, majd nagyjából tíz perc légzésfigyelés. Törekedj a teljes mozdulatlanságra, és ezalatt az idő alatt engedj el mindent: ennyit bármi várhat!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése