Ha rendben működik
Az ilyen esetekre felkészülve a kereskedők minden évben 30-90 napos pénzvisszafizetési akciókat hirdetnek meg. Ezek nem keverendők össze a termék működésére, vagy sérülésére vonatkozó garanciával. Az érvényes jogszabályok szerint, ha egy megvásárolt készülék rendeltetésszerűen működik és nincs semmilyen hiányossága, akkor a kereskedő nem kötelezhető a vételár visszafizetésére. Ez alól kivételt képeznek az internetes vásárlások, melyek esetén 14 napon belül még visszakérhetik a termék árát a vásárlók, a jogszabályban meghatározott feltételek alapján (Kormányrendelet: 45/2014.).
Amikor meggondolhatjuk magunkat
Egyes áruházláncok, illetve kereskedések a karácsonyi időszakban olyan pénzvisszafizetési akciókkal is készülnek, melyeknél a vásárlók akkor is visszavihetik a termékeket, ha egyszerűen meggondolták magukat. „Ezek a promóciók azonban bizonyos termékekre és adott cikkszámokra vonatkoznak. Éppen ezért vásárlás előtt érdemes tájékozódni a pénzvisszafizetési garancia pontos feltételeiről. Így utólag nem érheti kellemetlen meglepetés a vásárlót” – hangsúlyozta a szakember. Hozzátette: ha a vásárló mégsem kapja vissza a vállalkozás, vagy kereskedő által megszabott feltételek alapján a pénzt, akkor panasszal élhet az illetékes kormányhivatalnál.
Sencor 100
A Sencor idén úgy döntött, hogy 2018. november 5. és 2019. január 20. között 100 százalékos pénzvisszafizetési garanciát biztosít több száz konyhai- és kisháztartási gépre. A garancia az egész országot lefedő viszonteladói partnereknél, az akció időtartama alatt vásárolt és a promócióban résztvevő termékekre vonatkozik. „A vásárló így nem veszít semmit, hiszen a vásárlástól számított 60 napon belül a teljes összeget visszaigényelheti, amennyiben elégedetlen a készülékkel” – emelte ki Lucza András. A részletekről a www.sencor100.hu weboldalon található több információ.