Világjelenség, hogy a koronavírusjárvány miatt megnőtt az igény a kerékpárra. A járvány alatt mi is többször megírtuk, hogy többször is rekordokat döntött a bringás forgalom a belvásosban, sőt halálfélelem nélkül lehetett végigmenni Budapest belvárosán az új bicikliutak miatt. A növekvő kereslet viszont a gyárleállások miatt lecsökkent kínálattal áll szembe. Ezért Európában és Amerikában hiánycikk lett a bicikli, főleg a középáras (150–250 ezer forintos) sávban – derül ki az Index körképéből.
Az egyik nyilatkozó bringabolt vezető szerint egész Európában nagy a kereslet a biciklikre – közben az európai összeszerelő üzemek, kerékpárgyárak három-öt hétre bezártak a külföldi munkaerő hazatértével. A kiesés durva torlódást okozott, az eddig a hiányt úgy-ahogy kipótoló távol-keleti kerékpárok fullra kifogytak.
A legkurrensebb középáras – 150-250 ezer forintos – modellekből már nem nagyon lehet venni, azaz vagy lejjebb kell szállítani az igényeket, és olcsóbb biciklit venni, vagy kifizetni a jóval drágábbat.
A bringabarát intézkedések miatt új vásárlók jelentek meg a piacon a járvány alatt, olyanok, akik soha nem bringáztak – mondta el a lapnak Sipiczki Róbert, a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség elnöke, aki hozzátette, az átlagos kerékpáros kereslet 20-25 százalékkal megnőtt, de a boltok ezt csak mintegy 15 százalékban voltak képesek kielégíteni.
Klimon Péter, a Csepel vezérigazgatója az Indexnek elmondta, áprilistól teljes őrületbe fordult át az azt megelőző két hét leállása. “A gyártásban bedugult a beszerzési lánc, először a távol-keleti, aztán az európai piacon, ezért a szakmában hosszú évtizedek óta nem tapasztalt hiány alakult ki, de az igazgató úgy számol, hogy a következő két-három hétben, a tavaszi kerékpárszezon végére utolérik magukat” – írja a lap.