Michelle Pfeiffer, aki a gyereknevelést választotta Hollywood helyett
A kilencvenes években egyetlen nő fért be a legtöbb pénzt hozó filmsztárok tízes listájára. Ha azt gondolod, hogy Julia Robertsről beszélünk, akkor gondold át újra, mert a helyzet az, hogy ez a bravúr Michelle Pfeiffernek sikerült, elsősorban az olyan filmjeinek köszönhetően, mint a Batman visszatér vagy a Veszélyes kölykök, melynek Coolio által előadott betétdalát az is ismeri, aki a film létezéséről még sohasem hallott. Michelle Pfeiffer a három Oscar-jelölésével egyike volt a legnagyobbaknak. Sorban álltak nála a leghíresebb rendezők, ám ő világéletében bizonytalan volt önmagában. Sosem végzett színésziskolát, a szakmáját menet közben, a forgatásokon tanulta ki azóta, hogy a Grease második részében megismerte a világ, és ez sokáig kisebbségi komplexusokat okozott nála. Állítása szerint azért is gyűlölt például interjúkat adni, mert attól félt, hogy egy ilyen alkalom során egy újságíró egyszer csak leleplezi majd, és ki fog derülni, hogy csak egy csaló, aki ok nélkül kapta azt a sok elismerést, amit az élete során begyűjtött. Pfeiffer inkább ösztönszínész, vagy mondjuk úgy, hogy őstehetség, akinek hosszú időre volt szüksége ahhoz, hogy otthon érezze magát a reflektorfényben.
A korszak legtöbb női sztárjával ellentétben ő nem azért húzódott a háttérbe, mert megbuktak volna a filmjei, sőt: a Harrison Forddal forgatott Temetetlen múlt például óriási sikert aratott, pár évre rá mégis hűlt helyét találtuk Hollywoodban. Állítása szerint egyre több időt fordított a gyerekekre és a családjára, a forgatókönyvek között pedig egyre válogatósabbá vált. Egy 2017-es interjú tanulsága szerint a helyzet egy idő után odáig fajult, hogy saját bevallása szerint is szerződtethetetlenné vált. Olyan szempontok játszottak nála fontos szerepet, minthogy milyen messzire kell utaznia a családjától és mennyi időt kell távol lennie tőlük, és amikor érezte magán, hogy csökken a lelkesedése, inkább hátat fordított a szakmájának. Sosem bírta túl sokáig, szakaszosan azért vissza-visszatért. 2003 és 2007 között tartott négyévnyi szünetet, 2009 és 2012 között hármat, hogy aztán 2013-ban ismét felszívódjon négy évre. A 2017-es visszatérése már véglegesnek tűnik. Állítása szerint a gyerekei már felnőttek, ő pedig azt vette észre magán, hogy ismét hiányzik neki a munkája, ráadásul úgy érzi, pont abban a korban van, hogy ismét érdekes szerepekkel tudják őt megkínálni. Az, hogy hosszú távban gondolkodik már önmagában abból is látszik, hogy aláírt a Marvelhez, ahol ugyan csak egy mellékszerepben, de időről időre visszatér.
Michelle Pfeiffer családjáról és szerelmi életéről szívesen írnánk izgalmas történeteket, de még annyi izgalmat sem tartogat, mint Tom Hanks-é. Ez legalábbis biztosan igaz az elmúlt harminc évre, előtte azonban bőven akadtak történések. A nyolcvanas éveket Peter Horton házastársaként töltötte, de az évtized második felére ez a kapcsolat eléggé megromlott, és ebben az időben még férjezetten a színésznő számos kollégájával járt vagy randizott hosszabb/rövidebb ideig. Ha hihetünk a pletykáknak, akkor járt például Michael Keatonnel, Alec Baldwinnal, John Malkovich-csak (aki szintén házas volt akkoriban) és Kevin Costnerrel, de mindig eléggé féltette a magánéletét ahhoz, hogy ezekről túl sokat tudhassunk. Mióta pedig rátalált a férjére, már egyáltalán nincsenek kacskaringók.
A megismerkedésük története nem mondható éppen átlagosnak. A kilencvenes évek elején a barátai javaslatára ment el vakrandizni a tévés producer David E. Kelleyvel. Maga sem volt biztos abban, hogy jó ötlet elmenni, ugyanis Pfeiffer épp egy örökbefogadási procedúrában volt benne nyakig, és bármikor megérkezhetett a gyermek, akire várt. Mindössze két hónapja volt együtt Daviddel, amikor megkapta örökbefogadott lányát, Claudiát, és szerinte az ezt követő időszak igazi tesztje volt a kapcsolatuknak. Kelley szinte rögtön apaként állt a kis Claudiahoz (a klasszikus randizós korszakuk így szokatlanul rövid volt, bár később azért bepótolták), és Pfeiffer innen is tudta, hogy bízhat a férfiban: egy év sem telt el, és össze is házasodtak, aztán nem sokkal később megszületett a vér szerinti fiuk, John Kelley is. Pfeiffer sokáig szigorú anyjuk volt a gyerekeknek, és csak idősebb fejjel jött rá, hogy hasznosabb, ha bízik bennük és lazábbra ereszti a gyeplőt.
Michelle férje, David E. Kelley olyan sorozatok producere, mint az Ally McBeal, a Chicago Hope, a Hatalmas kis hazugságok vagy a Tudhattad volna. A sorozatai teli vannak jobbnál jobb női szerepekkel, Michelle Pfeiffer mégsem szerepelt eddig egyikben sem. Állítása szerint azért, mert a férjével már a kezdetekkor megfogadták, hogy sosem fognak együtt dolgozni. Úgy érzik a magánéletüket és a szakmai életüket teljesen el kell választaniuk egymástól, ezért szóba sem jön köztük, hogy a 63 éves, közel 30 éve házas Pfeiffer feltűnjön a férje valamelyik sorozatában. Szerencsére nem is szorul rá erre, ugyanis még ma is teli van izgalmasabbnál izgalmasabb ajánlatokkal.
Julia Roberts, aki a férje mellett tudott először önmaga lenni
Julia Roberts karrierje gyakorlatilag egyenlő a kilencvenes évtizeddel, hiszen a Micsoda nőnek köszönhetően pont 1990-ben vált világhírűvé, egyben pedig Hollywood legforróbb portékájává. A Disney hercegnős-prostituáltas opusz után mindenki Julia Roberts-szel akart dolgozni, és mindenki őt akarta: nemcsak a rendezők, hanem a férfiak is. Robertset elsodorták az események, a sztárság, a hírnév és a körülötte legyeskedő jóképű pasik, és egy évtizeden át nemcsak a mozivásznak, hanem a bulvársajtó kedvence is volt. Ezt hiba is volna a szemére vetni, hiszen a húszas évei elején járt csak ekkor, és körülzsongták az álomgyár legvonzóbb férfijai. Máig legendaszámba megy, hogy Kiefer Sutherland miatta hagyta ott a családját, majd az eljegyzés után néhány nappal Julia Roberts dobta őt, mivel kiderült, hogy a 24 című sorozat sztárja megcsalta őt egy sztriptíztáncosnővel, a színésznő pedig azzal állt bosszút, hogy összejött Sutherland egyik legjobb haverjával, Jason Patric-kel. 1993-ban még az is belefért neki, hogy mindössze háromhétnyi ismeretség után hozzámenjen a country énekes Lyle Lowetthez: ehhez képest nem is olyan rossz, hogy a házasságuk kibírt két évet. A teljesség igénye nélkül járt még Dylan McDermott-tal, Matthew Perryvel, Liam Neesonnal és Benjamin Bratt-tel is, de legyen elég ennyi a románcokkal teli évekből.
2000-ben, A mexikói forgatásán aztán Roberts nem színésztársával, az akkoriban még Jennifer Anistonnal együtt járó Brad Pitt-tel jött össze, hanem a film kameramanjával, Daniel Moderrel. A külvilág számára eleinte ez is csak egynek tűnt Roberts szaftos románcainak sorában, a megismerkedésükkor ugyanis mindketten valaki mással jártak. A színésznő még együtt volt a sármos Benjamin Bratt-tel, míg Moder házas volt, a sminkes Vera Steimberg férje. Roberts sokszor elmondta, hogy Steimberg vádjai ellenére Moder házassága nem miatta ért véget, és már azelőtt padlón volt a kapcsolat, hogy ő megjelent volna a képben, de ez ma, húsz év távlatából már csak részletkérdés. Miután Roberts szakított, Moder pedig elvált, ők ketten gyorsan a házasság mezejére léptek és már 2002-ben kimondták a boldogító igent egy titkos ceremónia keretében.
Daniel Moder és Julia Roberts románcában sokáig nem hittek az emberek. Hírnévben és pénzben is egy világ választotta el őket egymástól: a színésznő sokkal gazdagabb és ismertebb volt a férjénél, sokan pedig úgy gondolták, ez hosszú távon biztosan nem tesz majd jót kettejüknek. Ők ketten azonban egészen mást éreztek: Roberts három éve egy Gwyneth Paltrow-nak adott interjúban elmesélte, hogy úgy érezte magát Moder mellett, mintha egy földrengés rántotta volna ki a talajt a lába alól: soha korábban nem élte át úgy a szerelmet, ahogy a férje mellett, és tudta, hogy e találkozás után az élete már soha többé nem lesz ugyanaz. Mellette önmaga lehet, nem kell megjátszania magát.
Ikergyermekeik, Phinnaeus és Hazel 2004-ben születtek, harmadik gyerekük, Henry pedig 2007-ben csatlakozott a családhoz. A gyerekek sokáig nem fogták fel, hogy az édesanyjuk híres, és amikor kezdett derengeni nekik, az volt az első kérdésük hozzá, hogy „Híresebb vagy Taylor Swiftnél?” Roberts mindent megbeszél a férjével, és arra is figyelnek, hogy egyiküknek se kelljen teljesen hátat fordítania a karrierjének a másik kedvéért. Tény, hogy mindketten kevesebbet dolgoztak, de mind Roberts, mind Moder folytatta a filmezést, sőt időnként újra dolgoztak együtt is, például a Szemekbe zárt titkok remake-jében. Ha már amúgy is egy munka során jöttek össze, kettejük számára egyáltalán nem terhes a közös munka, sőt: Roberts szerint, ha ott van a férje is a stábban, még inkább odateszi magát. A közösségi média árulkodik arról, hogy milyen boldogok együtt és milyen csodálatosan kiegészítik egymást. Michelle Pfeifferrel ellentétben Julia Roberts sosem hagyta ott évekre Hollywoodot, viszont erősen csökkentette a munka terheit: szigorúan évi egy film lett az adagja, és ami azt illeti, 2018 óta nem láthattuk őt semmiben, bár most több filmje és sorozata is előkészítés alatt áll. A boldogságot Julia Roberts már nem a kamerák előtt keresi. A gyerekei mindenesetre egyre nagyobbak – elég csak megnézni a lányát, Hazelt, aki az apja kísérője volt a Cannesi Filmfesztiválon – , így elképzelhető, hogy Michelle Pfeifferhez hasonlóan ő is többet dolgozik majd, ha a srácok kirepültek a családi fészekből. Erre már nem kell olyan sokat várnunk.