Magyar hírességek, akik reklámarccá váltak – Szabó Simontól Ördög Nóráig

Á.K. | 2021. Október 21.
Amikor a kilencvenes években Cserhalmi György bevállalta, hogy a CIB Bank plakátarcává váljon, még mindenki felháborodott azon, hogy egy ekkora művész miért adja el így magát. Ma már teljesen megszokott a sztárok és a márkák együttműködése. A listánkban szereplők elérték, hogy a nevük teljesen összefonódjon azzal, amit reklámoztak.

Dobó Kata és a Pepsi, Martinovics Dorina és a Pannon GSM, Balázs Andi és a CBA, Cseke Katinka és a CIB Bank, Stefanovics Angéla és a Budapest Bank… Őket már mind bemutattuk cikksorozatunk első részében. A folytatásban újabb hazai hírességeket veszünk számba, akiknek a neve összeforrt egy reklámmal.

Kulka János és a Lipton

Ahhoz képest, hogy a teamárka és a reklámot készítő Mito eredetileg nemcsak Kulka Jánosra próbálta felhúzni a kampányát, hanem több hírességet (Winkler Nóra, Schell Judit) is felkért, közülük egyértelműen a színész volt az, akinek a neve pár évre összeforrt a fejünkben a nyugodt, gondtalan, laza reggeli teázás hangulatával. Ugyanis van abban valami megmagyarázhatatlan nyugalom, ahogy Kulka búgó hangon Juhász Gyula: Szerelem? című versét olvassa, miközben kortyolgatja a teáját. A versszavalás és Kulka ötvözése egy reklámfilmben pompás, kreatív ötlet volt, hiszen a reklámozást összekötötték a kultúra terjesztésével, ami nagyon ritkán történik csak meg. A reklámot ma, nagyjából hét évvel a bemutatkozása után újranézni azért fáj igazán, mert itt még egy ereje teljében lévő színészóriást láthatunk, akit ebben a formában sajnos már nem kaphatunk vissza

Ördög Nóra és a Spar

Ha valaki Ördög Nórát kéri fel egy márka arcának, több szempontból is jó lóra tesz szert, hiszen vele együtt gyakorlatilag egy egész családot kap, akik örömmel vesznek részt a projektjeiben. A Dancing with the Stars zsűritagjának neve hosszú évek óta kötődik már a Spar élelmiszerbolt-hálózathoz, akik hol kisebb, hol nagyobb intenzitással használják őt reklámarcként. Egy időben nem lehetett úgy Spar boltba menni, hogy óriási méretben ne Ördög mosolyogjon ránk az óriásplakátokról, és úgy fest, ez az együttműködés az égben köttetett, mert nem igazán látni a végét. Úgy fest, a márka még azután sem orrolt meg Ördögre, hogy a műsorvezető a férjével a Balatonon nem Spar-boltot nyitott, hiszen az együttműködésük még tavaly is folytatódott. Idén egyelőre nincs nagy mozgás Spar-Ördög fronton, de nem csodálkoznánk, ha nem itt lenne a vége, és látnánk még Ördög Nórát Spar-reklámfilmben bevásárolni.

Szabó Simon és  a MÁV

Szabó Simon reklámozta már a Cinema City mozihálózatot, sőt hozzá kötődik a Sziget legikonikusabb, „Anyu, levittem a szemetet. Egy hét múlva jövök” kampánya is. Karakteres hangú és megjelenésű színész, akit sok reklámozó tud ügyesen használni a cél érdekében. Saját bevallása szerint azért Szabó Simon nem mindenre mond igent, de a MÁV applikáció úgy fest, még belefért neki. Amikor a Magyar Hang egy interjúban arról faggatta, hogy miért tartja jó ötletnek egy sokat késő, a szolgáltatásai miatt sokat kritizált állami cég reklámozását, Szabó így felelt:

Igazából én egy applikációt reklámozok, aminek a késéshez nem sok köze lehet. Kicsit most a MÁV is próbál felfejlődni. Azért vállaltam el, mert bízom benne, hogy ezen a téren lesz javulás. Ezzel az applikációval talán el lehet indulni oda, hogy már ne a Nyugatiban való sorban állás meg az Elvirán való szerencsétlenkedés legyen a meghatározó. Aztán meglátjuk, mi lesz.

Szabó egyébként nem annyira filmekben, inkább óriásplakátokon reklámozta, hogy jegypénztár helyett használjuk inkább a MÁV applikációt.

Szabó Simon és a MÁV applikáció reklám (forrás: MÁV)

Janklovics Péter és a Sziget

A Sziget az évtizedek során sokszor állt elő kreatív, könnyen megjegyezhető reklámokkal és karakteres reklámarcokkal. Közülük a legnagyobb találatnak Janklovics Péter színész/humorista bizonyult, aki 2009-ben és 2010-ben is a Sziget arca volt, és olyan jól hozta a telepi suttyót és a rafkós magyar vállalkozót, hogy a szövegei („Prodidzsáj!”, „Senkiháziak kezében a popszakma”) közkinccsé váltak. Janklovics talán csak azt sajnálhatja, hogy pár évre túlságosan összefonódott ezekkel a reklámokkal, de annyira nem bánkódik ezen, legalábbis az nlc-nek adott interjújából ez derült ki:

Lássuk be, azelőtt csak anyám ismert, bár mondjuk neki akkor is én voltam a kedvence. Azzal váltam ismertté, úgyhogy nem zavar, ha visszaemlegetik, bár picit azért közben unom is.

Árpa Attila és a Rossmann

Az Árpa Attilával készített új reklámfilm tükrözi a Rossmann dinamikus, lendületes, fiatalos oldalát. „A reklám ötletének megszületése után úgy gondoltuk, hogy a drogéria új imidzsét egy olyan híresség tudná megtestesíteni, aki egyedi, megbízható, gondoskodó, merész és vagány egyszerre. Így esett választásunk Árpa Attila producer-színészre, aki nemcsak, hogy örömmel elvállalta felkérésünket, de az egyik reklámban még gyönyörű felesége és kislánya is szerepet kapott

– magyarázta a Rossmann marketingvezetője még 2014-ben, hogy miért épp Árpa Attilára esett a választásuk. A „Tudjuk, mire vágysz” szlogen és Árpa kapcsolata persze másféle asszociációkra is lehetőséget ad, de ebbe ne menjünk olyan mélyen bele. A kampány amúgy rendkívül sikeres volt, ennek köszönhetően pedig az együttműködés is éveken át folytatódott, Árpa pedig (Liluval is kiegészítve) több Rossman-reklámfilmben is feltűnt.

Érdekes reklámokról az nlc-n:

Exit mobile version