nlc.hu
Sztárok

Riley Keough több, mint csak Elvis unokája

Riley Keough bebizonyította, hogy nem csak Elvis unokája – saját jogán is szupersztár

A Daisy Jones & The Sixet minden idők legjobb zenés sorozatai közt fogjuk emlegetni, melynek lelke a címszereplőt megformáló Riley Keough, aki végre kilépett legendás nagyapja árnyékából.

Ha a Daisy Jones & The Six nem fiktív zenekar lenne, hanem tényleg óriási szenzáció lettek volna a ’70-es években, a róluk készült dokumentumfilm 20 évvel később hasonlóan nagyon robbant volna. Mi történt a banda tagjai között, amiért feloszlottak? És nem tudnák esetleg helyrehozni a dolgokat, hogy újra láthassuk őket együtt a színpadon? Mindenki shippelte volna az együttes két frontemberét, Billy Dunne-t és Daisy Jonest – persze akkor még nem ezzel a szóval fejezték volna ki, mennyire szeretnék, hogy az énekesek a való életben is egy párt alkotnának. És nemcsak a velük egykorú generációnak, hanem az utánuk következő fiatalok életében is lett volna egy Daisy Jones-korszak, amikor úgy öltözködnek, sminkelnek és olyan olyan hajat csináltatnak a fodrásznál, mint ahogy az ikonikus zenekar magával ragadó énekesnője a banda fénykorában. De sajnos a Daisy Jones & The Six nem létezik: csupán Taylor Jenkins Reid kreatív mesterelméjének szüleménye, a zenekarról készült feltáró doku pedig az Amazon Prime új sorozata, ami felszántotta a netet és elrabolta a nézők szívét.

Álljunk meg egy pillanatra: ez így hazugság. A Daisy Jones & The Six ugyanis annyira valóságos, amennyire egy 2023-ban alakult ’70-es évekbeli együttes lehet. A sorozatban elhangzott dalok teljes mértékben eredetiek, specifikusan a zenekar számára, a korszak rockstílusában – olyan zenészek, mint Phoebe Bridgers vagy Marcus Mumford által – íródott számok, melyeket maguk a banda tagjait alakító színészek adnak elő. Valódi formációként működnek, hónapokon át zenekari táborban vettek részt, a Daisy Jones & The Six albumát, az Aurorát pedig bármikor te is meghallgathatod (a cikk írásának pillanatában a rajongók kedvenc száma, a Look At Us Now (Honeycomb) már 7,7 millió streamelésnél jár a Spotify-on). Az énekesnő pedig pont olyan káprázatos, mint amilyennek a ’70-es évek díváját képzeljük. Csakhogy nem Daisy Jonesnak, hanem Riley Keough-nak hívják.

„Riley nagyon hasonlít Daisyre, hasonlóan szabad szellemű és tudatos”

 

 – jellemezte a Harper’s Bazaarnak a címszereplőt megformáló színésznőt Denise Wingate, a sorozat jelmeztervezője. Elmondta, hogy Riley egész lénye kulcsfontosságú volt Daisy megjelenésében: nemcsak megihlette Wingate-et („Úgy lebegett, mint egy pillangó. A mozgása és az energiája életre keltette a ruhákat.”), hanem expliciten ötleteket adott a karakterének külsejéhez. Így például a színésznő találta ki Daisy lenyűgöző outfitjét a zenekar utolsó, legemlékezetesebb fellépéséhez: úgy akart kinézni, mint a Fleetwood Mac Gold Dust Woman számának címadó nője. A sorozat kinézetén túl – ami bármiben lefogadjuk, hogy minden eddiginél jobban divatba hozza a ’70-es évek bohém stílusát – Riley a Daisy Jones & The Six hangzásához is elemi szinten járult hozzá. A Billyt alakító Sam Claflinnel hibátlanul egészítik ki egymást a duettekben és azon túl, szólóban pedig olyan hangja van, hogy bekúszik a bőröd alá. Nem vicc, a More Fun to Misst például, de különösen a szám elejét nem elég csak úgy meghallgatni, egyenesen infúzióban szeretnénk kérni. Mindezt úgy, hogy Riley ezelőtt soha nem énekelt – a tehetség szimplán a génjeiben van. Riley Keough ugyanis Elvis Presley unokája.

Egy legenda árnyékában

Riley Keough neve eddig igazán semmit nem mondott a nagyközönség számára. Nagyjából azok hallhattak róla valamelyest, akiket érdekel Elvis Presley öröksége és családja, vagy a nagyon keményvonalas filmrajongók. Lisa Marie Presley első házasságából született lánya ugyan már 15 évesen modellkedett és filmekben, sorozatokban kisebb szerepekben is feltűnt, egész életében csak mint „Elvis unokája” hivatkoztak rá. Idén januárban valamivel jobban előtérbe került azonban, amikor elveszítette az édesanyját. Lisa Marie 54 éves korában szívrohamban hunyt el, két évvel azután, hogy a fia, Benjamin Keough öngyilkos lett.

isa Marie Presley, Priscilla Presley és Riley Keough

Lisa Marie Presley, Priscilla Presley és Riley Keough kézlenyomatot adnak az Elvis bemutatója alkalmából (Fotó: Jon Kopaloff/Getty Images)

Ha a tragédia nem lett volna elég, egy egész nagy örökösödési botrány alakult ki Lisa Marie halála után: Elvis egyetlen gyermeke ugyanis nem az anyjára, Priscilla Presley-re hagyta a tulajdonát, közte a Graceland birtokkal, hanem Riley-ra. A végrendeletet azonban Priscilla megtámadta, hogy társkezelője lehessen a vagyonnak. A két nő közti csatározást Priscilla nemrég egy People-nek kiadott közleményben tagadta:

„Kérem, ignorálják »a zajt«. Ahogy mindig is itt voltam Elvis örökségéért, a családunkért és a rajongókért, úgy most is tisztelettel, integritással, őszinteséggel és szeretettel megyek tovább ugyanezen az úton.”

 

Mindeközben egy Riley-hoz közeli informátor azt nyilatkozta a magazinnak, hogy „nagyon szomorú ez a szituáció. Riley megdöbbent, hogy Priscilla megtámadta a végrendeletet”. Hogy pontosan mi az igazság és mi zajlik a színfalak mögött, nem tisztünk ítéletet mondani. Az azonban biztos, hogy a Priscilla által említett „zajt” nem nehéz figyelmen kívül hagyni. Főleg, hogy Riley fergeteges hangja a kvázi-létező bandájukban, és az ő heveny dallamtapadást okozó számaik, mint a The River lazán elnyomta a családi dráma moraját.

A legnagyobb nepo bébi, akit senki sem ismer

Gwyneth Paltrow, aki maga is a nepotizmus haszonélvezője, néhány hónapja azt mondta, hogy a hozzá hasonlóknak „kétszer annyit kell dolgozniuk és kétszer jobbnak kell lenniük másoknál, hogy ne kapják meg, hogy csak a szüleik miatt vannak itt”. Bár a nagy felháborodást generált szavai magas lóról érkeztek, annyiban volt igazságtartalma, hogy valóban létező jelenség, hogy egy nepo bébi mindent elkövessen annak érdekében, hogy saját jogán legyen ismert. Ha pedig van tehetsége, sikerrel is jár.

Riley Keough

Fotó: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic

Viszont egy olyan ember árnyékából kitörni, mint amilyen Elvis Presley, gyakorlatilag lehetetlen küldetés. Hiszen a szimplán csak Királyként emlegetett rock and roll legenda megkerülhetetlen figura. 

Zenei hatása hivatkozási pont, színészként is tudott érvényesülni, manapság meg egyenesen történelmi személyként gondolunk rá. Laikusként úgy tűnhet, ez minden ajtót kinyit annak, akinek valamilyen szinten is köze volt hozzá, valójában azonban még az unokája is sokáig kizárólag Elvis relációjában létezhetett. Bármit csinált, eltörpült a nagysága mellett. Éppen ezért bár Riley Keough-nak megvoltak a maga ambíciói, zenei pálya eszébe sem jutott.

 

„A sorozat előtt nem érdekelt a zenélés. Mindig a film, a színészet és az írás vonzott, ezek után sem hiszem, hogy valaha is saját dallal jelentkeznék. De persze soha ne mondd, hogy soha”mondta a Daisy Jones & The Six premierjén, ami fordulópontot jelentett az életében. Nem azt mondjuk, hogy valaha is képes lesz Elvis ikon státuszáig felemelkedni, hiszen ahogy maga is megjegyezte, „semmiképpen sem hasonlítanám magam hozzá, mert olyan felfoghatatlanul nagyszerű volt”, de végre elért arra a pontra, hogy már ne csak „Elvis unokájaként” ismerjék.

Pedig Riley nem küzdött foggal-körömmel azért, hogy több legyen egy átlagos nepo bébinél. Sőt, akár csak Warren, a Daisy Jones & The Six dobosa, sodródott az árral és remekül érezte magát, hogy egyáltalán bevették a buliba. Olyan apró szerepekben láthattuk, mint a Magic Mike, amiben tényleg csak egy pár percre tűnt fel, vagy a Mad Max: A harag útja. A szakma a Barátnő rendelésre című sorozattal ismerte el először, mikor annak főszerepéért Golden Globe-ra jelölték, ezután pedig indie filmekben brillírozott. Szerepelt Lars Von Trier alkotásában, A ház, amit Jack építettben, de izgalmas színfoltja volt a netflixes A csendmadár című neo noirnak is. Daisy Jones megformálása azonban biztosította Riley számára azt a lehetőséget, mellyel kitörölhetetlenül bebizonyíthatta a tehetségét: a hónap, ha nem az év sorozatának főszereplőjeként végérvényesen saját jogán is rocksztárrá vált.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top