Arról, hogy a Száraz Dénes hazafias szónoklatát mennyire imádták a magyarok a Soproni sörreklámban anno, már írtunk korábban. De a színész életére alapvetően jellemző, hogy olyan nagy korszakai vannak, amikor egy-egy szerepe „megőrjíti” az embereket. Vagy inkább úgy fogalmazunk, hogy megemelkedik a rajongóinak a száma. Mondjuk, ha valaki hol rendőr egyenruhát, hol papai reverendát visel a képernyőn, az lehet, hogy előnyből indul.
Az azóta beszántott Jóban Rosszban sorozatban például annyira imádták a nézők az által megformált Tamás atyát, hogy a készítőknek vissza kellett írniuk valahogyan a szériába, miután a pap a történet szerint meghalt. „Be kell látnom, nagy hibát követtünk el, amikor kiírtuk Tamás atyát” – fogalmazott akkor a sorozat producere. A második etapban már kifejezetten negatív sztorikat építettek köré, hogy ne kötődjenek annyira hozzá a nézők, amikor másodszor is kiírják.
Papból lett rendőr, majd lázadó
2016-ban aztán az is kiderült, hogy Száraz Dénes nemcsak sorozatban vonzza a nézőket, és nemcsak a színházban remekel, hanem nagyon jól áll neki a mozi is. „…A Hurok végre egy kreativitásra épülő magyar film, ami nemcsak műfaj-, hanem színészválasztásában is bátor, van sodrása, stílusa és hangulata, valamint szinte képtelenség unatkozni rajta… Száraz Dénes a karizmatikus játékával egyértelműen dob a filmen” – írta a Hurok című film kapcsán kollégánk.
2019-ben egy kifejezetten bunkó és gonosz karaktert formált meg a VIASAT3 Ízig-vérig című sorozatában, majd egy évvel később Szabó Kimmel Tamást váltotta a TV2 botrányokkal övezett sorozatában, a Mintaapákban. Ami után rendőr lett a Hazatalálszban.
Száraz Dénesnek és feleségének, Csizmadia Ildikónak 2012-ben született meg a fia, Dániel.
A színész október 21-én és 22-én a Szabadakarat című darabban lép majd fel a fővárosi Erkel Színházban. A térben és időben is szabadon mozgó, koncerthangulatú műsor a reformkor első „celebpárja”, Petőfi Sándor x Szendrey Júlia történetét mutatja be.
A három idősíkon, különböző helyszíneken játszódó cselekmény (1849. júniusától 1850 nyaráig, 1839–1841-ig és 1848 júliusától 1849 júniusáig) legfőképp arra keresi a választ, ki vagy kik felelősek azért, hogy a lánglelkű, de gyenge fizikumú költőt újra meg újra a csatatéren találjuk. Nem is csak a szabadság/szerelem viaskodik a lelkében, de a feloldhatatlannak látszó dilemma is: karddal vagy tollal szolgálhatja-e jobban a hazát?