Hétvégén robbant a hír, hogy újabb színész hagyja el a Budapesti Operettszínházat. Az elmúlt hónapokban hallhattunk Sándor Péter kirúgásáról, akkor még sokan az gondolták, a színésszel lehettek problémák. Pedig tavaly decemberben hasonlóképpen rúgták ki a színház karmesterét, Maklári Lászlót, 40 év hűséges szolgálat után. Őket követte Kerényi Miklós Máté, aki magától döntött úgy, 30 év után távozik az Operettből. Hasonlóképpen Mészáros Árpád Zsolt is bejelentette távozását.
A hírt közösségi oldalára tette ki szombaton, éppen az 50. születésnapján. Nem titkolta, ez a döntés számára is fájdalmas, hiszen élete felét töltött e színház falai között és rengeteg nagyszerű szerepben megmutathatta tudását.
„Szombaton lettem 50 éves, ez volt életem legszomorúbb születésnapja. Az elmúlt években egyre kilátástalanabbá vált a helyzetem a színházban, ezért sokakhoz hasonlóan úgy döntöttem, hogy a saját és a családom egészsége, lelki békéje érdekében elbúcsúzom az Operettszínháztól – mondta őszintén a színész a Blikknek. – Előttem már nagyon sok kollégám elment a színháztól, van, aki csendben, van, aki hangosan. Életem majdnem felét az Operettszínházban töltöttem, mindig alázattal szolgáltam ki a közönséget, politikai helyzettől függetlenül. Erre tettem fel az életemet, még a családomat is sokszor háttérbe szorítottam emiatt, de eddig bírtam a feletteseim bántalmazó viselkedését és azt, ami a mai színházi rendszerben megy.”
Hozzátette, a vezetőség rendszerint az utolsó pillanatban adta át másnak a szerepeit, ráadásul sok más színész társával együtt, szinte üldözési mániájuk lett. „A szerepeket az utolsó pillanatban átadják olyan színészeknek, akik lojálisak a vezetéssel szemben, így nem lehet dolgozni.”
Az utóbbi időben azt éreztem én és több kollégám is, hogy a vezetőség valamilyen módon minden szavunkról tud. Már nem mertem megölelni a kollégáimat, őszintén megbeszélni a problémákat a színház épületén belül, mert folyamatosan érezzük a “titkosrendőrség” jelenlétét. A Nagymező utca már rég nem az, ami fénykorában volt, és azt is pontosan tudják nagyon sokan, hogy azért, mert nem a jegyeladás vagy a színvonal az érdek. Én ebben tovább nem kívánok részt venni. A problémám nem a vezetőség tagjainak személyével van, hanem a szakmai figyelmetlenségükkel, érdektelenségükkel.
MÁZS az elmúlt napokban rengeteg támogatói üzenetet kapott, nem csak a rajongóktól, de sok színésztől is. Mint mondja, az Operetten kívül is vannak szerepei, ráadásul hamarosan megjelenik legújabb lemeze is. Azt is elmondta, két évig őrlődött, mire meghozta a döntését, ráadásul a színház vezetősége már rászólt, hogy nem kellett volna kitálalnia, de már nem fél tőlük. „Az évad kezdetétől próbáltam beszélni a vezetőséggel, hogy tárgyaljunk a jövőmről, de teljes érdektelenséget tapasztaltam, azóta sem kerestek meg. Köszönöm a lehetőséget, amit ettől a színháztól kaptam, de a továbbiakban nem kívánok ilyen körülmények között a társulat része maradni. Én nagyon szeretnék ide visszajönni, ez egy olyan szerelem számomra, ami soha nem ér véget. Eddig minden igazgatómmal jóban voltam, a mai napig tartjuk a kapcsolatot, és remélem, hogy egyszer újra visszatérhetek az Operettszínházba.”