Tabuk nélkül
Szponzorált tartalom

Legdurvább tévhitek a PMS-ről

Napjainkig még nem sikerült pontosan tisztázni a PMS kiváltó okát, ráadásul elég sok téveszme is kering a témában. Tegyük tisztába, mivel is állunk szemben!

A PMS és a menstruáció alatt tilos a mozgás?

Ez óriási tévhit, hiszen a premenstruációs szindrómára és a menstruációs görcsökre a testmozgás az egyik legjobb gyógyír. Nem kell túl megterhelő dolgokba fogni, ám a kíméletes mozgás – a séta, a pilates vagy a jóga – javíthatja a hangulatunkat, és segít csillapítani az esetleges fájdalmainkat.

Egyszerű női hiszti?

Egyáltalán nem hiszti, sokkal inkább a hormonok nem túl kedves játéka. A női ciklust alapvetően két hormon, az ösztrogén (tüszőhormon) és a progeszteron (sárgatesthormon) vezérli. A menstruációt megelőző napokban a PMS-re jellemző tünetek olyankor jelentkeznek, ha a szervezetben valamiért megbomlik a hormonok egyensúlya. Emellett a túlzott stressz, az egészségtelen életmód, a depresszió is szerepet játszhat a panaszok kialakulásában.

A PMS nem egyszerű hiszti

A PMS nem női hiszti! Fotó: getty

Megoldást csak a fogamzásgátló tabletták jelenthetnek?

A tünetek enyhítésében segíthetnek a nem szteroid gyulladáscsökkentők, illetve a hormonális fogamzásgátlók. Azonban a hormonkezelés nem mindenki számára hozza meg a várt enyhülést: előfordulhat, hogy hatástalannak bizonyul, vagy akár még fokozhatja is a tüneteket.

Tudtad? A PMS-sel a termékeny életkorban lévő nők 80 százaléka találkozott már, és több mint 150 különböző tünet létezik, amely a PMS-sel összefüggésbe hozható.

Tévhit, hogy más betegségek nincsenek hatással a PMS-re

Érdemes szakorvos segítségével utánajárni annak is, hogy valóban „csak” a PMS áll a panaszok hátterében, vagy esetleg egy másik betegség erősíti fel a PMS tüneteit annyira, hogy azok már-már elviselhetetlenek számunkra. A magas ösztrogénszint, a pajzsmirigybetegségek (alulműködés) és a mellékvesekéreg betegségei mind elviselhetetlenebbé tehetik a menstruáció előtti napokat. Ha a vérvétel után megállapították, hogy esetleg valamilyen másik betegség áll a háttérben, várható, hogy annak kezelésével javulni fognak a PMS tünetei is.

A PMS csak hasi görcsökkel jelentkezik?

A hasi görcsök mellett a PMS-nek olyan tünetei is lehetnek, mint a fejfájás, fokozott verejtékezés, ingerlékenység, mellfeszülés. Ezenkívül megjelenhetnek a bőrön pattanások, a haj zsírosabbá válhat, emésztési zavarok, szédülés és álmatlanság ugyancsak előfordulhat.

Nem kell komolyan venni, mert úgyis magától elmúlik?

A menstruáció előtt jellemzően 7-10 nappal jelentkező premenstruációs szindróma enyhébb tüneteit sok nő tapasztalja magán. Igaz, a menstruáció kezdetét követően 1-2 nap alatt elmúlnak a kellemetlen panaszok, de az esetek 5 százalékában a tünetek olyan komolyak, hogy átmeneti munkaképtelenséghez is vezetnek.

Hiába változtatunk az étrendünkön, az a PMS-en úgysem segít?

De igen! A megfelelő mennyiségű kalcium- és D-vitamin-bevitel kifejezetten jótékony hatással van a ciklusra. Ne együnk finomított lisztet, cukrot és feldolgozott élelmiszereket! Csökkentsük a kávé mennyiségét, vagy egyáltalán ne igyunk, ne fogyasszunk alkoholt, ne dohányozzunk! Napi két evőkanál lenmag különösen hasznos a hormonok egyensúlyban tartására. Emellett növeljük az omega-3-bevitelt például szardíniából, heringből, lazacból vagy diófélékből.

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése