Az igazság az, hogy szeretünk street style fotókat nézegetni. A kikapcsolódás nevében megpihentetjük a szemünket néhány szép szetten, vagy épp eljátszunk a gondolattal, rajtunk hogyan állna egy hasonló. Máskor pedig csak pislogunk és mosolyunkat legyűrve kérdezzük: ezt mégis miért vették fel?
A válasz nagyon egyszerű: mert azt mondták nekik. Mert akiket street style fotókon látunk, a legtöbb esetben nem az utca random emberei, hanem fizetett modellek, influenszerek, vagy a divatvilág más szereplői, akik számára munkaköri kötelesség (vagy épp megélhetésük alapja), hogy adott ruhákban fotózkodjanak.
A street style fotózás kiváló eszköz rá, hogy a ruhákat valódinak tűnő összeállítások részeként is bemutassák a nagyérdeműnek, akik általuk sokkal könnyebben tudják azokat elképzelni a hétköznapokban, mint a kifutói fotókat nézve. Terjesztik a trendeket, segítik azok felemelkedését, és meglovagolnak minden aprócsak divathullámot, pláne, ami látványban is feltűnő.
A divathetek során mindez megszokott látvány, de két ilyen népünnepély közt is fotók százait szolgáltatják az illetékesek. Miként pedig vannak hordhatóbb és kevésbé hordható ruhák, úgy állnak össze elegáns, dögös, szexi szerelések a street style fotókon, és olyanok is, amiket jó ízléssel egész egyszerűen nem vennénk fel. Vagy csak szimplán értelmetlenek.
Az persze egyéni döntés és ízlés kérdése, ki miben érzi magát jól, ha valaki egy lila kezeslábasban, narancssárga mosogatókesztyűvel, hát rajta! Ám az összhatás ettől még megmosolyogtató lesz, akkor is, ha az a kesztyű Prada.
Másfelől pedig ezek a street style fotók, mint egy jól működő marketinggépezet eszközei, pillanatnyi, felfokozott állapotot mutatnak: egy trendet kimaxolva, akár van annak értelme, akár nem. Jó példák erre a Jacquemus mini táskái, amik már használhatatlanul kicsik, ellenben több százezer forintba kerülnek. Street style szettek tucatjai készülnek velük, lemásolták már őket a fast fashion márkák is, ha ránézünk a fotókra, azt láthatjuk, ez most egy irtó divatos cucc, ami ott van mindenhol – naná, hogy kell! Mégsincs másról szó, mint egy kérészéletű divathullámról, aminek darabjait 1-2 év múlva már ciki lesz használni, mert amilyen gyorsan kúl lett, olyan gyorsan válik majd divatjamúlttá.
Ettől függetlenül persze a képek el fognak készülni, és mi továbbra is szívesen nézegetjük majd őket, még akkor is, ha időnként sajnálkozva tekintünk azokra, akik hagyták magukat feláldozni a divat oltárán.