A magyar kormány különadót vetett ki a multicégekre, melyet finoman szólva sem fogadott mindenki jól. Pár nappal ezelőtt például az ír légitársaság, a Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary szállt bele csúnyán a döntésbe, és nem kertelve, egyszerűen leidiótázta az extraprofitadó miatt Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztert.
A legnagyobb fapados légitársaság igazgatójának most a médiasztár, Szabó András Csuti válaszolt.
„A »kedves« Ryanair vezér újra hallatja a hangját. Nem is tudom, honnan kezdjem! Szögezzük le, nem szeretem a Ryanairt, sőt ki nem állhatom őket, nem is utazok velük, mert az, amit képviselnek, az egész egyszerűen nem szolgáltatás, ennek ellenére piacvezetők Európában. Na most, tudjátok van az extraprofitadó, ami a légitársaságokat is érinti és persze ezeknek soha senki nem örül, én sem örülnék neki, de amit ez az ember, már évek óta, »kommunikáció« szintjén megenged magának, az maga a döbbenet! Talán ettől csak a Ryanair »szolgáltatása«, az ami nagyobb döbbenetet vált ki az utasokból évről évre! Állandó késések, pofátlan büntetések, de volt már olyan is, hogy pl. kötelezte a dél-afrikai utasokat, hogy utazás előtt egy afrikaans nyelvi teszttel igazolják állampolgárságukat és ha nem sikerül, akkor nem utazik az illető. Aztán persze előfordult már olyan is, hogy érvényes jeggyel rendelkező magyar szülőket nem engedtek fel a gépre két pici babával és minden segítség nélkül otthagyták őket Mallorcán. Na most ez a cégvezető páros lábbal állt bele a magyar gazdaságfejlesztési miniszterbe, mindezt olyan alpári, suttyó stílusban, amit egy cégvezető sem engedhet meg magának. De hogy nehogy azt gondoljátok, hogy ez a stílus új keletű nála, hoztam egy-két szösszenetet az elmúlt évek ámokfutásaiból: A túlsúlyos utasokról úgy fogalmazott: »Senki nem akar egy hájpacni mellett ülni a gépen. Meglepődtünk azon, hogy milyen sok utasunk szerint nemcsak adót kellene kivetni a kövér emberekre, hanem meg is kéne őket kínozni«. Azokról az utasokról, akik elfelejtik kinyomtatni a beszállókártyájukat, azt mondta: »Szerintünk 60 eurót (24 ezer forintot) kéne fizetniük azért, amiért ilyen hülyék«. A vezérigazgató szerint, amikor alacsony az italeladás a repülőn, akkor »A pilóták intéznek egy kis turbulenciát. Ettől általában megugranak az eladások«. A vezérigazgató egyszer azt is megfontolta, hogy az utasoknak fizetniük kéne a repülőgépen a mosdó használatáért. Arról, hogy hogyan motiválja, és biztosítja a munkavállalói boldogságát, egy szót mondott: »Félelem« – írta a bejegyzésében Csuti.