Életmód

A boldogság tanulható

Még a született pesszimisták számára is van remény, hogy boldogok legyenek. A legújabb terápiás módszerekkel ugyanis mindenki rátalálhat a saját örömforrására.

Változás életútvizsgálattal
Az életútkísérés olyan lehetőséget kínál, amelynek egy magasabb szintű életminőség az eredménye. Célja, hogy önformálódásunk élményeit mélyebbé és tudatosabbá tegyük. A módszer az életút jelentősebb szakaszaival dolgozik, a személyiségérés kiemelkedő fejlődési állomásait érintve, mint magzati kor, születés, gyermekkor, felnőtté válás, szerelem, család, érett kor. Testterápiás és művészeti önkifejező technikákat alkalmaz, ahol a személyes ritmus megtalálása és a testi tudatosság kiemelt jelentőséget kap. Hiszen testünk észlelési és érzelmi lenyomatokat őriz, amelyek csupán verbális terápiákkal nem válnak láthatóvá.
Bővebben a témáról: www.selfness-praxis.com

A boldogság tanulhatóGyakorold az életvidámságot!
Az új pozitív pszichológia egyik bátorító vonatkozása, hogy a boldogságkapacitásunk mintegy 40 százalékát saját magunk tudjuk irányítani. Sonja Lyubomirsky amerikai pszichológusprofesszor vizsgálta a magukat boldognak és boldogtalannak tartó embereket, és megállapította, hogy a kiegyensúlyozottan élők nem hasonlítgatják önmagukat másokhoz, hanem saját erőforrásaikra koncentrálnak. A tréningen különböző boldogságfokozó gyakorlatokat sajátíthatunk el olyan témákhoz kapcsolódóan, mint például a hála kifejezése, a test ápolása, a mosolygás, az optimizmus begyakorlása, a célok kitűzése, az élmények fokozása és a másokkal való összehasonlítgatásról való leszokás. Ezek a stratégiák segíthetnek saját fenntartható boldogságunk létrehozásában és vágyaink elérésében.
Bővebben a témáról: Sonja Lyubomirsky: Hogyan legyünk boldogok? (Ursus Libris Kiadó)

Örömtréning
A dr. Vidovszky Gábor-féle önfejlesztő, lelki ellenálló képességet növelő módszer a hormon- és idegrendszer szoros együttműködését használja a psziché állapotának javítására. Alapja a relaxációban történő imagináció nevű technika, amely segít életünk szebbik felére, a korábbi sikereinkre koncentrálni. Így könnyebben megtalálhatjuk problémáink megoldását, mint ha csak a kudarcokra fókuszálnánk. A tréning segítséget nyújt abban, hogy a pozitív viszonyulás életstílusunkká váljon. Gyakorlatai olyan fontos témákat vesznek nagyító alá, mint a család ereje, a hit jelentősége, a szerelem, a természet adta élmények, az ízek öröme és a zene varázsa.
Bővebben a témáról: www.pszichologin.hu

Természetasszisztált terápia
Ősidők óta a természeti világ részei vagyunk, ám a mai civilizált életmódban egyre nehezebben találunk vissza a valódi közegünkhöz. A legújabb öko-pszichoterápiás kutatások azt mutatják, hogy az emberi identitás, az érzelmi jólét és az önmegvalósítás szoros kapcsolatban áll a külső környezettel. A „zöldben” végzett fizikai tevékenység jó hatással van a gondolkodásunkra és a kedélyállapotunkra. George W. Burns ausztrál klinikai szakpszichológus a hagyományos terápiás eljárásokat integrálja az öko-pszichoterápiával, és az egyént nem önálló pszichés lényként tekinti, hanem a környezet interaktív elemeként. A természet közelsége megnöveli a boldogságszintet, visszavezet bennünket saját belső világunkba, fejleszti tudatosságunkat és másokhoz való viszonyulásunkat.
Bővebben a témáról: Szondy Máté: A boldogság tudománya (Jaffa Kiadó)

FLOURISH
Martin Seligman, a klasszikus pszichológia egyik legnagyobb élő alakja újraértelmezi a boldogság, a jól-lét és egyúttal a pszichológia fogalmát is. A negatív eseményekre koncentrálás szorongáshoz, depresszióhoz vezet, amit többek közt úgy tudunk megelőzni, ha a velünk történt jó dolgokra gondolunk. Ezek közül hármat lefekvés előtt írjunk is le! Életünk pozitív eseményeinek maradandó formája ugyanis csökkenti a lehangoltságunkat, boldogabbak leszünk, hat hónap múlva pedig teljesen hozzászokunk ehhez a szemlélethez. A hétköznapokba könnyen beépíthető stratégiai gyakorlatokkal gyerekjáték lesz a boldogságot megtalálni.
Bővebben a témáról: Martin Seligman: Flourish – Élj boldogan! (Akadémiai Kiadó)

A boldogság tanulhatóCikkünk a Nők Lapja Psziché legfrissebb számában jelent meg nyomtatásban.
A tartalomból:

  • Boldogság, gyere haza!
  • Hogyan legyünk optimisták?
  • Ledöntjük a szextabukat! Interjú Lux Elvirával és Mester Dórával
  • A szülésről őszintén – Csodálatos élmény, vagy komoly trauma?
  • Egy nap a pszichiátrián

    Ha szeretnél előfizetni a magazinra, itt megteheted!

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése