A streamingszolgáltatók legnagyobb előnye – már azon kívül, hogy mindent azonnal lehet nézni – a hagyományos tévécsatornákkal szemben eddig az volt, hogy nem szakították meg az adásokat 10 percenként egy reklámblokkal. Ám nagyon úgy fest, hogy ennek az időszaknak hamarosan vége szakad. Külföldön a Netflix már régóta nem hirdetésmentes, most pedig újabb szolgáltató jelentette be, hogy felhasználóik ezentúl számíthatnak a reklámokra.
Az Amazon Prime is 2024. január 29-től tervezi bevezeti a népszerűtlen döntést, azzal indokolva, hogy ez a nézők érdekét szolgálja. Így ugyanis minőségibb tartalmakat tudnak készíteni, és hosszútávon a befektetést is növeli.
Persze lehet azt mondani, hogy az ember nem szeretne semmilyen hirdetéssel találkozni, ebben az esetben plusz havi 3 dollárral (nagyjából ezer forinttal) magasabb előfizetést tesznek lehetővé, ami továbbra is reklámmentes marad.
Az Amazon Prime nyilatkozta szerint sokkal kevesebb hirdetést szeretnének megjeleníteni, mint vetélytársaik, vagy amivel például a felhasználók a hagyományos tévézés során találkoznak. Azonban a reklám – mindegy milyen köntösbe csomagoljuk – akkor is csak reklám marad.