Aktuális

Segítség! Kiborítanak az éjszakák! – Soma Mamagésa válaszol

A párommal két éve vagyunk együtt. Egy dolog mérgezi csak meg a kapcsolatunkat: a kedvesem sajnos súlyos alvási problémákkal küzd. Ha napokig nem alszik, szinte megvadul...

Kedves Soma!

A párommal két éve vagyunk együtt. Mély, ragaszkodó, összetartó szerelem a miénk. Egy dolog mérgezi csak meg, de az nagyon: a kedvesem sajnos súlyos alvási problémákkal küzd.

Segítség! Kiborítanak az éjszakák! - Soma Mamagésa válaszol

Nem tud éjjel aludni, ha mégis, akkor mindig felébred, és nem tud visszaaludni. Előfordul, hogy napokig nem alszik, ez persze kihat a viselkedésére, a koncentrálására, az egész lényére, negatívan. Olyan lesz, mint egy megvadult lény: csúnyán beszél, aláz és gyaláz mindenkit maga körül a környezetében, türelmetlen, angyalból ördöggé válik. Amúgy is nagyon érzékeny, de ilyenkor minden zajra, neszre, rossz szóra, helyzetre negatívan reagál. Ez a viselkedés sajnos a mi kapcsolatunkat is mérgezi. Pár próbálkozása volt orvosokkal (alváscentrum, pszichológus), de sajnos nem vezetett eredményre, így nem is ment többször hozzájuk.

Mit tehetek/tehetünk, hogy harmonikusabb legyen a közös életünk? Várom a tanácsod!

Köszönettel:

Kata

 Tipp: Somának a következő e-mail címre írhattok: soma@nlcafe.hu

Kedves Kata! 

Segítség! Kiborítanak az éjszakák! - Soma Mamagésa válaszolKevés olyan felnőtt ember van, aki ne találkozott volna az insomniával, akár csak rövid időre is. (Állítólag nőknél és időseknél gyakoribb.)

Úgy gondolom, érdemes megismerni a kiváltó okot, mert annak megváltoztatásával, illetve az azzal kapcsolatos gondolkodásunk megváltoztatásával segíthetjük magunkat a harmonikus ébrenlét-alvás eléréséhez. Az álmatlanság mindenképpen azt jelzi, hogy eleve nincs vagy felborult a harmónia, az egyensúly. Az, hogy sem az alváscentrum orvosai, sem a pszichológus nem tudott rajta segíteni (nem a legkiválóbb szakembereket fogta ki), nem azt jelenti, hogy ő nem segíthet magán.

A következőkön érdemes elgondolkodnia:

• Mi az, amin rágja magát, ami nem hagyja nyugodni?
• Hagy-e elég időt magának feldolgozni a befogadott információkat?
• Mi az, ami miatt nem érzi jól magát, amit nem mer meglátni, kimondani?
• Vajon mikor cselekszik a saját lelke ellen?
• Mi az, amit a lelkiismerete üzenni szeretne?
• Mi az, amin igazából változtatni szeretne, de nem mer kimondani, meglépni?

Ezekből a kérdésekből kiderül, hogy az alvászavar leggyakoribb okai a következők lehetnek:

• Túl sok információ éri, és nem hagy magának időt a feldolgozásra, a töltődésre. Az információbevitel feldolgozását ugyanúgy képzeld el, mint amikor élelmiszer formájában viszünk be a testbe információt, és nem hagyjuk megemészteni. Nem adunk rá elég időt. Még meg sem éheztünk igazából, máris nyomjuk magunkba a következő adag kaját. Ennek a következménye nyilván nem az álmatlanság lesz, hanem az elhízás, az emésztési zavarok, az elsavasodás. (Itt jegyzem meg, hogy az információ- és a szeretetéhség visszahullik a testbe, és a fizikai éhség szintjén jelenik meg.)

Ebben az esetben az a javaslatom, hogy vállaljon be kevesebbet, és hagyjon magának időt a feldolgozásra, megemésztésre. Pihenjen, lazuljon, sportoljon, töltődjön többet. A mozgás a friss levegőn, a kirándulás, a játék és bármely általa kedvelt (egészséges) kikapcsolódás az, ami ilyenkor a legtöbbet adhatja. A tévézést nem javaslom (hacsak nem a gondolkodást egyáltalán nem igénylő, bambulást elősegítő műsorról van szó, de ennél sokkal hatékonyabb a mozgás), mert az is információ, amelyet fel kell dolgozni.

Segítség! Kiborítanak az éjszakák! - Soma Mamagésa válaszol• Igen tipikus oka az insomniának, amikor az ember más döntéseket hoz az életére vonatkozóan, mint amit a lelke szeretne. A lelkiismeret-furdalás rejtve is megjelenik, csak hisszük, hogy becsaphatjuk magunkat. Ennek pedig ára van. Álmatlansággal, betegséggel, balesettel fizet érte az ember. (Ha valamit például túl sokáig nem akarunk meghallani, annak bizony gyakori következménye a süketülés.) Nagyon kemény, amikor az ember idős korában ébred rá, hogy „elrontotta” az életét. Valójában persze mindig azt tesszük, amit épp képesek vagyunk, így bizonyos szempontból nincs „elrontás”. Más szempontból viszont megélheti úgy az illető, hogy ráébred arra, élete adott pontjain mennyire gyenge vagy ostoba volt, és ezt bizony meg kell emészteni.

Ebben az esetben azt javaslom, hogy az illető merje hangosan is kimondani, hogy ezt és ezt ma már másképpen tenné. Ez mindig csökkenti a lelki terheket, viszont nagyon fontos, hogy ki előtt mondjuk ki ezeket a dolgokat! Majd törekedjen arra, hogy saját magának megbocsásson, és a megváltoztathatatlanon ne rágódjon tovább! Mindenképpen javaslom az álmatlanságban szenvedőknek, hogy csendesüljenek el, törekedjenek az egyedüllétre, és figyeljenek befelé. Merjék meghallani, hogy mit üzen a lelkük, mi az, amiben másként gondolkodnak, cselekszenek, éreznek, mint amit a lelkük akar. Jótékony és igen hasznos a jóga és a meditáció, de a már említett természetben való mozgás is.

A lényeg, hogy az insomniában szenvedő merjen befelé figyelni, meghallani, megérezni azt, miben kell változtatnia, hogy visszaálljon életében az egyensúly, a testi-lelki harmónia. Aki nem érti, hogy ez miért történik vele, annak még nincs elég ÖN-IS-MER-ete, hogy meg merje látni, hallani teste-lelke üzenetét. Nem veszi az adást, ezáltal bünteti is magát. Erre a problémára is javaslom a kineziológiai oldást, illetve a Bach-virágterápiát. A Bach doktor nevéhez fűződő lágy terápiát a homeopátia testvéreként is említik. A Nők Lapja Cafe szakértői között megtalálod az egyik legkiválóbb Bach-virágterapeutát (én magam és a családom is használjuk az ő személyre szólóan elkészített eszenciáit). Kifejezetten erre a problémára létezik egy Nyugodt éjszakák nevű keverék, amely nemcsak az elalvásban és az alvásban segít, de megnyugtatja és ellazítja az olyan embereket, akikre a hirtelen kedélyváltozások és az extrém érzelmi kitörések jellemzőek.

Nagyszerű, hogy ebben a feszült érzelmi állapotban a kedvesed mellett állsz, hisz ez remek próbatétele lehet a kapcsolatnak. Van olyan, hogy egyszerre annyi feladatot és próbatételt ad az élet, amit bizony nem könnyű hipp-hopp megemészteni, úgyhogy szinte természetes az időszakos alvászavar. (Most volt a második lelki wellnesshétvégém, és sem közben, sem utána napokig nem alszom jól, pörög az agyam, dolgozom fel a súlyos emberi sorsokat. Napok kellenek, míg minden lecseng.)

Amikor viszont már hónapok óta nem alszik az ember, ott elengedhetetlen a már említett befelé tekintés. Kívánok éberséget a változáshoz és a változtatáshoz a párodnak, neked pedig további erőt, türelmet!

Soma Mamagésa

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése