

Tragikusan alakult a karácsonyi időszak forgalma a bevásárlóközpontokban lévő üzletekben, és a negatív trend az új évben is folytatódik. A visszaesés elsősorban a divatáru-kereskedőket sújtja, de más ágazatok is megszenvedik a helyzetet – írja a napi.hu.
A legkomolyabb veszteséget a legmagasabb bérleti díjú, legnagyobb tömegeket vonzó budapesti bevásárlóközpontok bérlői szenvedték el. A hatalmas esés magyarázata, hogy ezeknél a nagy központoknál egyfelől elmaradtak a külföldi vásárlók, másfelől az, hogy korábban az ország minden pontjáról jártak ide vásárolni vidékiek is, akik az idén már – a koronavírustól tartva – nem jöttek fel a fővárosba.
A kormány adatai szerint a divatáru-ágazat a 3. helyen áll a koronavírus-válság miatt elszenvedett forgalomcsökkenést nézve, a turizmus és a vendéglátás után.
Csordás Norbert, a Bevásárlóközpontok Bérlőinek Érdekvédelmi Egyesületének szóvivője szerint egyre több a boltbezárás és a divatáru-szektor egy csődhullám küszöbén állhat.
Tavaly 3 ismert ruházati lánc – a Vagabond, a Promod és a Camaieu – vonult ki a hazai bevásárlóközpontokból, 2021 elején pedig befejezte működését a Cosmos City is, amely országosan mintegy 20 üzletét zárta be.
Kiemelt kép: illusztráció, iStock