Egy szülő szerint hiába kezdődött el több mint 2 hónapja a tanév a szigetszentmiklósi Kardos István Általános Iskola és Gimnáziumban is, vannak diákok, akiknek alig van jegyük. Az apuka szerint ennek az az oka, hogy komoly pedagógushiány van az iskolában.
„Testnevelő tanár tartott például fizikaórát, vagy éppen énektanár magyart. Mással foglalkoznak, előveszik a tankönyvet és azt mondják, hogy olvassatok ebből” – panaszolta az RTL Híradónak.
Már az előző tanév végén is sok tanár hiányzott az iskolából, azóta a helyzet csak tovább romlott. A legtöbb üres álláshelyre nyugdíjas vagy részmunkaidőben dolgozó tanárok jöttek, de így is vannak betöltetlen helyek. Ezt a dolgozók egymás között osztották el, emiatt sokan túlóráznak. „Keresztül-kasul próbáljuk elfedni a hiányzó kollégákat. Ez azt jelenti, hogy kémiát nem kémia szakosok tanítanak, informatikát nem a megfelelő emberek tanítják” – mesélte egy ott dolgozó tanár, aki szerint a probléma óriási, a KRÉTA rendszerben azonban ebből alig látszik valami, mivel abban – elmondása szerint – hamis adatok szerepelnek. „Minden úgy van elkönyvelve a KRÉTA rendszerben, mintha ez teljesen rendben volna és minden szakszerűen lenne megtartva” – árulta el.
A Szigetszentmiklósi Tankerületi Központ azt közölte az RTL Híradóval, hogy az intézmény túlórával és új kollégák felvételével biztosítja az iskolában a tanári feladatok ellátását, és hogy minden feladatot ellátnak.
A tanárhiány amúgy nem azt jelenti, hogy minden tanóráról hiányzik minimum egy fél pedagógus, és nem is azt, hogy majdnem minden osztályt összevontak egy másikkal, hanem azt, hogy az oktatási rendszer időben előrehaladva egyre kevésbé tudja biztosítani a megfelelő szaktanári-tanári ellátottságot – hangsúlyozta nemrég egy cikkében a G7. Egy friss tanulmány nyomán a portál rámutatott arra: vannak olyan tárgyak, amelyek 10 százalékát már 3 éve sem szaktanárok tanították, ez leginkább a természettudományos tárgyaknál érhető tetten.
Kiemelt fotó forrása: RTL / RTL Híradó – videó