nlc.hu
Otthon

Online kárrendezés lakásbiztosításoknál

Biztosítás: ne aggódj, egyszerűbb a kárrendezés, mint valaha!

Elmúlt már az az idő, amikor kétségbeesetten keresgéltük otthon a lakásbiztosítás papírjait ahhoz, hogy a beázást be tudjuk jelenteni a biztosító felé. Ma már online lehet intézni mindent, ami lényegesen megkönnyíti a lépéseket a kárrendezésben.

Az otthonunkat és az autónkat bármikor érheti olyan csapás, ami miatt a biztosítóhoz kell fordulni és kérni a kárrendezést. Az első lépés mindig a baj megtörténte után az, hogy be kell jelenteni a biztosító felé, hogy mi történt, ezzel elindítva a folyamatot, amelynek a végén remélhetőleg egy olyan pénzösszeget kapunk a biztosítótól, amitől kevésbé fog fájni az ingatlanban, ingóságban, autóban esett kár.

Eddig szekrényekben turkálás és fiókok kiborítása előzte meg a kárbejelentést, mert jellemzően nem emlékeztünk arra, hova tettük a biztosítós papírokat, ám ez egy mozdulattal megoldódik az online kárrendezés lehetőségével, amivel tényleg csak pár kattintásra vagyunk a biztosítótól éjjel-nappal. Sőt, a feledékeny, rendetlen fiókos károsultaknak az is óriási könnyebbség, hogy a hiányzó iratokat is pótolhatjuk online.

A kárrendezés folyamata

Az Allianznál az online kárrendezés az autó- és lakásbiztosítások esetén óriási segítség, a cég statisztikája szerint az elmúlt egy évben több mint 100 ezer esetet jelentettek be az ügyfelek az allianz.hu oldalon keresztül. A folyamat egyszerű, az oldal tele van segítő információval, amelyek végigvezetnek a bejelentésen, ezután egy e-mailben elküldik a személyre szóló kárstátusz lapot – ezen követhetjük a kárügyünk alakulását, és ha szükséges újabb iratokat nyújthatunk be könnyedén.

A tájékoztatóban a határidőkre is felhívják a figyelmünket, mert ahhoz, hogy a biztosításból pénzt kapjunk, megadott időn belül kell bejelenteni a kárt:

  • casco kár esetében 1 munkanapon belül;
  • kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kár esetén haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül, mint károsult, és 5 munkanapon belül, mint károkozó;
  • lakossági vagyonkár esetén 2 munkanapon belül;
  • az Allianz Otthonom Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás esetén 10 munkanapon belül.
Forrás: Getty Images

Forrás: Getty Images

Kárrendezés 4 egyszerű lépésben

Az online kárrendezéshez rendkívül egyszerű lépések vezetnek, az oldal ebben is nagy segítségünkre lesz, amire szükségünk is van, ha épp amiatt idegeskedünk, mert a legfontosabb értékeinket valamilyen baj érte. A folyamatban a következő lépések várnak ránk:

  • Kárbejelentés: az online kárbejelentés a nap 24 órájában elérhető, érdemes ezt a lehetőséget választanod. Amint bejelentetted a káreseményt, egy személyes linket kapsz – a választásodtól függően emailben vagy SMS-ben. A kárügyed aktuális státusztát itt egyszerűen nyomon tudod követni.
  • Kárszemle: Ha a gyors, online kárbejelentést választottad, gyorsabb a kárrendezés! Amennyiben a kárról az online felületeden képeket, dokumentumokat is feltöltöttél, sok esetben személyes kárszemlére sem lesz szükség. A biztosító szakértője gyorsan értékel minden feltöltött anyagot.
  • Kárkifizetés: Az arra alkalmas károk esetén egyösszegű ajánlatot kapsz, amelyet ha elfogadsz, az elfogadást követő munkanapon az összeg máris a bankszámládon lesz!
  • Visszajelzés: A kár lezárása után kapsz egy elégedettségi kérdőívet. Ha ebben megosztod a kárügyintézéssel kapcsolatos tapasztalataidat, sokat segítesz a kárrendezési kollégáknak, hogy a folyamat még egyszerűbb, még gördülékenyebb legyen. Számít a véleményed!

Az online kárrendezésben nemcsak az a kényelem vonzó, hogy nem kell papírokat keresgélni kár esetén, hanem az is, hogy a kárstátusz lap segítségével villámgyorsan juthatunk a létfontosságú információkhoz, amelyek az ügyhöz tartoznak, így tényleg végig tájékozottak maradhatunk az ügy során. Ennél egyszerűbb még nem volt a kárrendezés, pár kattintásra vagyunk a kártérítéstől!

A név kötelez. Az Allianznál 130 éve gondoskodunk ügyfeleinkről. Magyarországon több mint másfél millióan bízták ránk legnagyobb értékeiket, legyen szó vagyon-, élet- és egészségbiztosítástól kezdve egészen a vagyonkezelési szolgáltatásokig. Mit mondanak ügyfeleink? Érdemes elolvasni oldalunkon.

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top