A TikTok videós közösségi platform 2017-ben indult, azóta pedig a fiatalabb generációk első számú közösségi hálózatává nőtte ki magát, könnyedén lekörözve az Instagram iránti érdeklődést. A Facebookot már nem is említjük, hiszen oda már egyre kevésbé regisztrálnak a fiatalok, lassan inkább az ötvenes-hatvanas korosztály játszóterévé válik Mark Zuckerberg oldala.
A TikToknál sem ülhetnek azonban a babérokon, mert máris itt az új trónkövetelő, a Clubhouse. Az új platform a digitális világhoz szokottak számára merész újdonságnak, az idősebbek számára nosztalgikusnak hangzik. A Clubhouse ugyanis nem mást ígér, mint egy „új típusú közösségi hálózatot, amely a hangátvitelre épül, lehetővé téve az emberek számára, hogy beszélgessenek, történeteket meséljenek, barátságokat kössenek és érdekes emberekkel találkozzanak a világ minden pontjáról”.
A kedvenc leírásom azonban kétségtelenül az, amelyik „szabadon áramló, interaktív podcastként” írja körül a Clubhouse lényegét, amelynek látogatói különféle beszélgetésekhez csatlakozhatnak, hallgatózhatnak vagy beszélgethetnek, nekem pedig erről a kilencvenes évek végén az ingyenes hirdetési újságokban reklámozott – emelt díjas – úgynevezett bulivonal szolgáltatás ugrott be, ami lényegében ugyanez volt, csak az internet helyett a telefonhálózaton.
Az influencerek után itt vannak a moderátorok
Bár a Clubhouse egyelőre még annyira új, hogy cikkünk írásának a pillanatában még csak az iOS-eszközökre érhető el az applikáció, a fejlesztők azt írják, hogy még a nyitáson dolgoznak, ezért egy kis türelemre lesz szüksége az androidosoknak. Azonban az iOS-eszközök tulajdonosai sem ugorhatnak egyből a csevegés közepébe, ugyanis a Clubhouse-ra – akárcsak annak idején az iWiw-re, vagy a Google kérészéletű közösségi hálózataira, a Wave-re vagy a Buzz-ra – csak akkor lehet regisztrálni, ha egy aktív felhasználótól meghívót kapunk. A Clubhouse azonban legalább annyit lehetővé tesz, hogy a regisztráció után megnézzük, kik azok az ismerőseink, akik már tagjai az „exkluzív klubnak”, hogy aztán e-mailben őket nyaggathassuk meghívóért.
A Mashable szerint ennek ellenére azonban máris óriási a pörgés a meghívásos oldalon, ahol máris megjelentek az influencerek, akik a hangalapú közösségi hálózaton már moderátoroknak nevezik magukat. A Clubhouse-ra felfigyeltek a hírességek is, olyan nevekkel lehet találkozni – és beszélgetni – mint Oprah Winfrey, Kevin Hart, Drake, Chris Rock vagy Ashton Kutcher. A celebek saját beszélgetéseket is tartanak, de simán beléjük lehet botlani egy véletlenszerű beszélgetés során is, igaz, azt tippeljük, hogy mire megnyílik az út az androidos felhasználók előtt, addigra már akkora lesz a tömeg, hogy ez legfeljebb véletlenül sikerülhet majd.
Még több közösségi média az nlc-n:
- „Súlyos függőséget kaptam a közösségi oldalak görgetésétől”
- „Minden kommentelő idióta” – végre találtunk egy őszinte csatornát a YouTube-on
- Lehet, hogy a pasid csajozásra használja a közösségi oldalakat?