nlc.hu
Szabadidő

Ókovács Szilveszter szerint a szünet milliós bevételt hozhat az Operaháznak

„A kulturált büfészolgáltatás hozzátartozik az operaélményhez” – Ókovács Szilveszter szerint a szünet milliós bevételt hozhat

A főigazgató szerint sok oka lehet annak, miért van szükség szünetre.

A hétvégén Bogányi Tibor karmester és rendező visszalépett a Magyar Állami Operaházban jelenleg is futó a Carmina Burana dirigálásától, nemrég ugyanis kapott egy főigazgatói utasítást arról, hogy az előadást kettévágva, félórás szünettel kell tartani, hogy növeljék a büfé bevételét.

Az Operaház főigazgatója, Ókovács Szilveszter később több nyilatkozatot is tett az ügyben, a 24.hu-nak például megindokolta miért döntöttek a szünet beékelése mellett. Mint elmondta, az Orff-mű előtt más darabokat is adnak, 75 perc pedig egyben már sok lehet a közönségnek.

„A nézők szívesen nyújtóztatják ki magukat, szívesen sétálnak az Ybl palotában, szívesen élnek társadalmi életet, és igen, szívesen vesszük, ha fogyasztanak is, mert ennek hasznait is a dolgozóink kapják SZÉP-kártyán, és mert a kulturált büfészolgáltatás hozzátartozik az operaélményhez” – tette hozzá.

Hogy ennek a forrásnövelésnek köze van-e az erre a hónapra meghirdetett dolgozói sztrájkhoz és a béremelési követelésekhez, azt válaszolta, valóban minél több új forrást kell találniuk a dolgozók számára.  Az Opera tavalyi jegy-, bérlet-, bolt-, büfé-, épülettúra-, rendezvény- és áfabevétele egyébként mintegy hatmilliárd forint volt.

„Az operaházi catering is immár közvetlenül termel bevételt a színháznak, megalapozott számaink még nincsenek, de egy-egy operaházi szünet több milliós bevételt képes hozni az exkluzív környezetben. Ezért is látunk benne olyan forrást, amely segíthet a bérrendezésben, és általa az intézmény működőképességének fenntartásában, hisz az állami támogatás az inflációs évek alatt egyáltalán nem emelkedett.”

Ókovács Szilveszter

Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója. (Fotó: MTI/Bruzák Noémi)

Ami az előadások hosszáról a szünetekről szóló döntéseket illeti, úgy véli egy produkció több változást is megélhet, és az operaházak maguk döntik el, hánykor kezdenek, hány felvonásban játszanak, milyen hosszú a szünet.

„Mindennek ezer oka lehet: kisebb termekben elfogy a levegő, nagyobbak nehezebben telnek és ürülnek, más és más a színpadi átdíszítés technikai kihívása, néha pihenni kell a művészeknek, mekkora a sor a mellékhelyiségek előtt és hány van azokból, kint esik és dugó van, esetleg ruhatári sorállásos vagy anélküli évszakban vagyunk” – tette hozzá, és megjegyezte, a nézőknek erről nem kell tudnia. „Eléjük kivinni nemcsak szerződésszegés, de súlyos mítosztalanítás is. Magyarán: károkozás.”

Hozzátette, a művészeti igazgató és ő is tett kísérletet az előadás készítőivel való egyeztetésre, így Bogányi Tibor visszalépése meglepetésként érte.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top