nlc.hu
Sztárok
Legértékesebb magyar influenszerek

Ők Magyarország legértékesebb influenszerei 2023-ban

TheVR a csúcson, az extravagáns Whisperton dobogós.

Extravagáns TikTokker, videójátékokat nyüstölő hangos gyerek, kis faluból vlogoló szomszédlány – az influenszerek szempillantás alatt lettek az internet új generációs sztárjai. Hitelesebbek, eredményesebbek a celebeknél, és lassan a szponzorgázsijuk is jobb. Megjelent a magyar Forbes első toplistája arról a húsz digitális tartalomgyártóról, akik énmárkájukat üzleti sikerré, üzleti értékké kovácsolták.

Tíz év alatt a TheVR az influenszerpiac csúcsára pörgette a nevét, a megosztóan extravagáns Whisperton pedig az egyik legeredményesebb tartalomgyártó – derül ki a Forbes idei A legértékesebb magyar influenszerek listájából.

A legértékesebb magyar influenszerek

A legértékesebb magyar influenszerek (Fotó: Forbes)

Az üzleti magazin történetében először mérte a digitális tartalomgyártók énmárkájának értékét: az idén augusztusban tizedjére érkező celeblistához hasonlóan részletes elemzéssel – az influenszerek esetében az online világhoz igazított, egy-egy szereplőhöz közel százhúsz adatot rendelő módszertannal – állította össze a húszfős toplistát.

Már rég nem a követőszámokról szól az influenszervilág. Forbes módszertana négy kategóriában osztályozta az influenszereket 1-től 10-ig terjedő skálán: követőbázisuk, kedveltségük, aktivitásuk és profizmusuk került mérésre – ezek átlaga adja az úgynevezett Forbes-Influenszerindexet, ami egy-egy szereplő énmákájának értékét mutatja.

„A nagyvállalati márkák képviselői és az ügynökségek már rég túllendültek a kissé becsapós követőszámokon – mondta Knittel Martin, a Forbes újságírója, A legértékesebb magyar influenszerek és celebek listáinak szerkesztője. – A már nem aktív, vagy vásárolt követők helyett az elérés, a lájkok-kommentek-megosztások követőbázishoz mért aránya, a reklámtevékenységek sűrűsége vagy a közösségépítő erő mind-mind fontosabb követelményként érvényesülnek az influenszermarketing piacán.”

A közel száznyolcvan fős gyűjtést a szereplők közösségi médiás aktivitása, követőbázisa, potenciális elérése és üzleti tevékenysége alapján szűkítette az üzleti magazin negyven főre, majd őket elemezte részletesen. Az összeállítás alapja Forbes és az influenszer-adatbázis HypeAuditor a tartalomgyártók online mutatószámaira kiterjedő adatgyűjtése és osztályozása, valamint a SentiOne online médiafigyelő platform influenszerek internetes megjelenéseinek mennyiségét és érzelmi töltetét, márkaegészségét tartalmazó elemzése.

A Forbes ezenfelül vizsgálta az influenszerek üzleti sikerességét és márkaegyüttműködéseit, továbbá a reklámügynökségek, hazai vezető nagyvállalati márkák és a média képviselőinek szakmai zsűrijével közösen értékelte a digitális tartalomgyártókat.

Viszkok Fruzsi a legprofibb, Dancsó a legmegosztóbb személyiség.

Habár a produkciós-tartalmi minőség vagy az értékekhez való kapcsolódás a nagyvállalati szponzorok szempontjából még nem feltétlen elsődleges szempont egy-egy szerződés megkötésénél, az élvonalba jutáshoz – és maradáshoz – már elengedhetetlen feltétel.

„A szakmai zsűri azokat az influenszereket díjazta, akik pénztermelő képességük és ismertségük mellett aktívan figyelnek saját énmárkájuk építésére, tartalmuk produkciós színvonalának fejlesztésére. Ez a piacon is valós előnyhöz, üzleti lehetőségekhez juttatja a szereplőket – mondja Knittel Martin. – Ugyan Viszkok Fruzsi követőbázisának aktivitása az elmúlt években kissé visszaesett, tartalmi minőségének és imázsának köszönhetően még mindig presztízs nála hirdetni. Profizmusát a zsűri a lista legjobb pontszámával értékelte, ezzel jutott a top 10 legértékesebb influenszer közé.”

Profizmusának – és az évek alatt összegyűjtött követőbázisának – köszönhetően került fel Dancsó Péter is a legértékesebb influenszerek listájára. A huszadik helyen szereplő videós követőtábora tíz év folyamatos figyelem után Viszkokhoz hasonlóan már kevésbé aktív, de igazán nagyot a SentiOne márkaegészség-indexével zuhan: számításuk szerint a róla születő kommentek és tartalmak csupán egyharmada pozitív. Ezzel Dancsó lett a húszas mezőny legmegosztóbb személyisége.

Influenszerek a Forbes címlapján

A februári Forbes magazin címlapján szereplő TheVR Jani és Pisti, Nessaj, Whisperton és Viszkok Fruzsi a hitelesség fontosságáról, üzleti lehetőségeikről és a szponzormegkeresések között való megfontoltabb válogatásról is beszélt az influenszerlistát kísérő összeállításban.

A teljes, összesített lista itt megtekinthető, az influenszerek részletes, kategóriánkénti  értékelése – Viszkok Fruzsi, Nessaj, Whisperton és a TheVR interjújával egyetemben – pedig a Forbes 2023. februári lapszámában olvasható.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top