Vasárnap este adták át Londonban a Brit Film- és Televíziós Művészeti Akadémia (BAFTA) díjait. A gálát idén a fenntarthatóság jegyében rendezték meg, épp ezért a szervezők azt kérték a meghívottaktól, hogy öltözékeiket is ennek megfelelően válasszák meg: viseljenek vintage vagy kölcsönzött ruhát, esetleg valami olyat, amit már korábban is láthattunk rajtuk. A résztvevők többsége ennek a kérésnek nem tett eleget, inkább a szokásos rutint követve a luxusdivatházak legújabb haute couture kollekcióiból öltözött fel, vagy direkt erre az alkalomra csináltatott ruhát. Kivétel alig akadt.
Katalin hercegé volt az egyetlen női híresség, aki bevállalta a ruhaismétlést a gálán. Ezt az arany-fehér Alexander McQueen estélyit nyolc évvel ezelőtt, a hercegi pár malajziai látogatásán viselte először.
Saoirse Ronan spagettipántos Gucci estélyije ugyan új darab, mégis környezettudatos, ugyanis újrahasznosított szaténból készült. Ráadásul zsebe is van.
Amennyire megvannak hozzá a külső adottságai, annyira ritkán jön össze Daisy Ridley-nek, hogy egy gálán a legjobban öltözöttek közé kerüljön. Ezúttal azonban nemcsak hogy ez sikerült, de még a dress code-ot is betartotta, ugyanis ezt az aszimmetrikus Oscar De La Renta estélyit is környezetbarát textilből varrták.
Olivia Colman az ékszereivel képviselte a környezettudatos szemléletmódot: etikus forrásból származó aranyból készült, mesterséges gyémántokkal és zafírral díszített fülbevalót és gyűrűket viselt.
Bár az Oscar-gála csak egy hét múlva lesz, Zoë Kravitz női Oscar-szobornak öltözött. A ruhát a legkevésbé sem környezettudatos módon erre az eseményre csináltatta a Saint Laurent divatháznál, és minden bizonnyal most láthattuk rajta először és utoljára.
Renée Zellweger arcáért továbbra is nagyon nagy kár, a jelenlegi stylistját viszont tartsa meg. Ez a sápadt rózsszín, Prada szaténruha – a dress code be nem tartásától eltekintve – tűpontos választás volt. Ahogy az elmúlt időszakban gyakorlatilag az összes szett, melyben a színésznő a vörös szőnyeges eseményeken megjelent.
Charlize Theron öltözékébe szintén csak amiatt lehet belekötni, hogy a fenntarthatósághoz köze sincs. Ez a vivid lila Dior Haute Couture estélyi nem kevésbé sikkes testvére annak, a színésznő számára szintén egyedileg készült, gyíkzöld modellnek, melyet Theron a Golden Globe-gálán viselt.
A várandós Jodie Turner-Smith-re mintha a szó szoros értelmében véve ráöntötték volna ezt a kanárisárga, flitteres Gucci estélyit. A kreáció persze akár sok is lehetett volna, de a színésznő és a kisugárzása megbirkózott vele.
Laura Dern Valentino Haute Couture ruhája a görög istennős vonalat hozta, ám a legkevésbé sem konvencionális anyag- és színhasználattal.
Emilia Clarke Schiaparelli estélyije csak első pillantásra minimalista darab, valójában sokkal összetettebb annál. Ha jobban megfigyeljük, a csillogó gyöngyök emberi csontvázat formáznak, a kreáció ugyanis az Elsa Schiaparelli és Salvador Dalí által 1938-ban tervezett, ikonikus csontvázruha 2020-as remake-je.
Hildur Guðnadóttir izlandi zeneszerző-énekesnő prezentálta, hogyan lehetsz kifogástalanul elegáns talpig zsinórfüggönyben.
Jessie Buckley a környezetvédelmi szempontokat figyelmen kívül hagyva direkt a BAFTA-gálára csináltatta ezt a ruhát a Miu Miunál. A toll és a nehéz bársony párosítása akár túlzás is lehetett volna, de nem lett.
Scarlett Johansson estélyije ismerősnek tűnt, ám nem azért, mert a színésznő a dress code-ot betartva esetleg olyasmit vett volna fel, amit már korábban is viselt. Az Atelier Versace kreáció revütáncosnős frissítéssel ugyan, mégis egyértelműen idézte Penélope Cruz 2007-es Oscar-ruháját.
Gillian Anderson koktélruhája akár telitalálat is lehetett volna, ha mondjuk 15-20 centivel rövidebb vagy hosszabb. Ez a közvetlenül boka felett elvágott fazon viszont kizárt, hogy bárkinek is jól álljon.
Amennyire működnek Giambattista Valli gigaruhái tüllből, annyira nem működnek ágytakaró jellegű anyagból. Ezen pedig még Ella Balinska modellalkata sem tudott érdemben változtatni.
Florence Pugh outfitjének alapkoncepciója és a fuksziarózsaszín árnyalat is rendben lenne, de ez a köpeny akkor is úgy néz ki, mint valami, ami már leeresztett. Vagy amit fel sem fújtak.
Az idei díjátadószezon indokolatlan kórsága az estélyi ruhák legalkalmatlanabb pontjain elhelyezett, emberevő gigamasni. Ez az idomtalan példány Charlotte C. Carroll brit színésznőt falta fel.
A Lily-Rose Depp testén látható pucérruha a Chanel divatháztól való, ám a színésznő megjelenése ettől még Miley Cyrus legordenárébb napjait idézte.