A koronavírus-járvány miatt idén a vörös szőnyeges események nagy része is elmaradt, köztük az év divat szempontjából legmeghatározóbb rendezvénye, a MET-gála. A január-februári díjátadó-szezon viszont még a pandémia kitörése előtt lezajlott, illetve a körülményekhez igazított formában az év későbbi szakaszában is megrendeztek még néhány gálát, így ha nem is a szokásosan bőséges felhozatalból, de idén is összeválogattuk az esztendő 13 leglenyűgözőbb vörös szőnyeges ruháját.
A január eleji Golden Globe-gála ruhaversenyét szerintünk Zoey Deutch nyerte kanárisárga overalljával. A kreáció ránézésre akár egy vintage darab is lehetett volna a hetvenes évekből, valójában azonban a Fendi divatház 2019-20-as őszi-téli Couture kollekciójából való, ebben a színben pedig direkt a színésznő megrendelésére készítették el.
Zoë Kravitz szintén nem épp tipikusnak mondható öltözékben jelent meg az idei Golden Globe-on, és milyen jól tette. Korunk egyik legsokoldalúbb trendszettereként prezentálta, hogyan is kell mesteri módon viselni a mintás mintással trendet.
Billie Eilish ebben a bő szabású Gucci szettben jelent meg az idei Grammy-díjátadón, melyhez a divatház egy védőmaszkot is készített a számára. 2020. január 26-át írtunk ekkor, Kínában már tombolt a koronavírus-járvány, ám messzinek tűnt és arra, ami néhány héttel később bekövetkezett, még csak nem is gondoltunk. Az énekesnő sem a vírus miatt viselte ezt az öltözéket, hanem azért, mert ezzel szerette volna kifejezni, hogy a teste csak és kizárólag az övé. Visszatekintve azonban az outfit mintha magát a katasztrofális 2020-as évet vetítette volna előre.
A metálkék lapocskák, a tüll sávval megszakított szoknya és a szabás együtt tette igazán zseniális darabbá Jameela Jamil Grammy-ruháját, melyet Georges Chakra libanoni dizájner tervezett. A luxusruha alatt a színésznő egy 52 dolláros (vagyis nagyjából 15 ezer forintos) ASOS csizmát viselt.
Giambattista Valli gigatüllruhái szinte kötelezően bukkannak fel a különféle gálákon, az idei Grammyn például Ariana Grande viselt egy egész estét betöltő kreációt az olasz tervezőtől, melyben valahogy úgy festett, mint egy viharfelhő. Egy igazán pazar viharfelhő.
A Brit Film- és Televíziós Művészeti Akadémia (BAFTA) díjátadójának szervezői idén azt kérték a meghívottaktól, hogy a környezettudatosság jegyében viseljenek vintage vagy kölcsönzött ruhát, esetleg valami olyat, amit már korábban is láthattunk rajtuk. A résztvevők többsége azonban ezzel nem törődött, és a szokásos rutint követve vagy személyre szabottan csináltatott ruhát az alkalomra vagy valamelyik luxusdivatház legújabb kollekciójából választott. Nem úgy Katalin hercegné, aki a női hírességek közül egyedüliként vállalta be a ruhaismétlétlést: ezt az arany-fehér Alexander McQueen estélyit ugyanis 2012-ben, a hercegi pár malajziai látogatásán is viselte már. A kreáció azóta egyébként semmit sem veszített szépségéből.
Bár a környezettudatosságra vonatkozó dress code-nak a legkevésbé sem felelt meg Renée Zellweger BAFTA-ruhája, azért még itt a helye a top 10-ben. A sápadt rózsaszín Prada szaténruha és az azonos anyagú cipő minden milliméterében tökéletes volt és bizonyította, hogy a színésznő sokkal jobb érzékkel választott stylistot, mint plasztikai sebészt.
Jodie Turner-Smith hét hónapos terhesen, ebben az igencsak látványos Gucci estélyiben vonult a BAFTA vörös szőnyegén. A kreáció akár még sok is lehetett volna, azonban a színésznő a szó legszorosabb értelmében véve ragyogott benne, és a kisugárzása bőven elbírta a retinaszaggatóan napsárga árnyalatot és a flittereket.
Az Oscar de la Renta divatház tervezői álmodták meg ezt a láncos fűzőből és ezüstfényű selyemszoknyából álló kreációt, mely egészen pontosan annyi volt, ami Scarlett Johansson testére és az Oscar-gála vörös szőnyegére kívánkozott.
Janelle Monáe szintén ezüstben érkezett az idei Oscarra, mégpedig egy Ralph Lauren kreációban, melyben akár a Csillagok háborúja tetszőlegesen kiválasztott epizódjában is elvegyülhetett volna. A kapucnis estélyit 168 000 darab Swarovski kristály díszítette, melyeket egyesével, kézi munkával (!), mintegy 600 óra leforgása alatt applikáltak a ruhára a divatház szakemberei. Önmagában már ez is elismerést érdemel.
Natalie Portman Oscar-szettje drámaian elegáns volt, ám még fontosabb volt az üzenet, melyet közvetített. A köpeny szegélyébe ugyanis Greta Gerwig (Kisasszonyok), Lorene Scafaria (A Wall Street pillangói), Lulu Wang (A búcsú), Melina Matsoukas (Queen & Slim), Kasi Lemmons (Harriet), Marielle Heller (Egy kivételes barát) és Alma Har’el (Honey Boy) nevét hímezték arany betűkkel, vagyis azokat a női rendezőkét, akik bár kiemelkedőt alkottak, mégsem jelölték őket idén Oscar-díjra.
Az MTV Video Music Awards volt az első jelentős díjátadó, melyet a világjárvány kitörése után megtartottak, igaz, nem épp a megszokott formában. A gála ugyanis nem egy központi helyszínen és közönség előtt zajlott, hanem New York több különböző pontján, szabadtéren, a produkciók többségét pedig előre rögzítették. Bár a sztároknak volt lehetőségük vörös szőnyeges vonulásra is, ezzel viszonylag kevesen éltek. Lady Gaga viszont gyakorlatilag elvitte a hátán az egész eseményt, melynek során – a színpadi produkcióival együtt – összesen kilenc különféle öltözékben láthattuk. A vörös szőnyeges szettje a New York-i AREA terveződuó kreációja volt, melyet a MTV VMA szobrocskája, az ezüst Moon Person ihlette. Az orrot és szájat eltakaró védelem itt egy áttetsző sisak formájában valósult meg.
Az idei Emmy-díjátadót javarészt virtuális körülmények között rendezték meg, a sztárok többsége az otthonából jelentkezett be az eseményre. Kerry Washington a háza udvarán rendezett privát Emmy-partit, ahová néhány kollégáját és barátját hívta meg csupán. Az összejövetelre azonban ugyanúgy felöltözött, mintha a vörös szőnyegen vonult volna végig: leopárdmintás, rojtos-flitteres Dolce & Gabbana estélyijében valóban sikerült kihoznia a lehető legtöbbet a helyzetből.