A nagy, kényelmes, elöl-hátul sokat takaró, nagyibugyiként emlegetett alsóneműk mellett teszi le a voksát egyre több Z-generációs fashionista, de az irányzatra a millenial generáció is kezd rákapni, aminek hangot is ad a közösségi médiában – hívta fel a figyelmet a jelenségre a New York Post.
Ugyanaz van alatta
„A nagyibugyi mozgalom zászlóvivője vagyok – annyira utálom a tangákat. New York-i vagyok, kényelmes cipőt veszek fel a sikkes ruhákhoz és kényelmes alsóneműt viselek a mindennapokban” – mondta Colby Taylor tartalomgyártó az amerikai lapnak nyilatkozva.
Hasonló állasponton van a 24 éves kaliforniai influencer, Nakya Joi is, aki elmondta, egész életében nagyibugyit hordott és ez a szerelmi életét sem befolyásolja negatívan.
„A barátom tudja, hogy a kényelmet részesítem előnyben, és a nagyibugyimban is szeret – fogalmazott, hozzátéve, hogy a fenekével nincs semmi problémája. – Ugyanaz a cucc alatta, akkor miért érdekelné őt, hogy mit viselek?”
Az irányzat mellett egy nem Z-, de még csak nem is milleniumi-generációs világsztár, nevezetesen Drew Barrymore is kiállt egy tavalyi nyilatkozatában, mely így hangzott: „minél nagyobb a fehérnemű, annál jobban érzem benne magam.”
A nagyibugyik népszerűvé válása persze egyértelműen összefüggésbe hozható a tavalyi év talán legmegosztóbb irányzata, a no pants trend felfutásával, hiszen ennek éppen az a lényege, hogy követői – köztük számos világsztár – nadrág vagy szoknya helyett csupán egy nagyibugyi jellegű alsót viselnek.
Mindemellett jól beazonosítható nagyibugyik jelentek meg a sztárokon a vörös szőnyegen továbbra is az egyik legnagyobb favoritnak számító pucérruhák alatt is, átvéve a testszínű alsók vagy épp a tangák helyét.
Nem csak kényelmes, egészséges is
Meleen Chuang szülész-nőgyógyász szakorvos a Postnak nyilatkozva elmondta: a nagyibugyi nem csak kényelmes, de egészséges is: „A teljesen fedő alsónemű nagyobb védelmet nyújthat a nők intim területének. (…) Segít csökkenteni a súrlódást és az irritációt, akadályt képezve a nemi szervek és a ruházat között. Ez segíthet megelőzni a kidörzsölődést és a nemkívánatos problémák, például a szagok, irritáció és fertőzések kialakulását.”
A nagyibugyik népszerűségének növekedését pedig már a fehérneműmárkák is érzékelik.
„A Valentin-napi szezonban általában a vásárlók szexibb, kevesebbet takaró darabokat vásárolnak. Idén azonban azt tapasztaljuk, hogy a tangák és a tangák eladásai némileg (4%-kal) csökkentek a tavalyi évhez képest” – árulta el Kathryn Rambo, az Adore Me márka vezető tervezője a lapnak.
Silvia Campello, a Cosabella luxus fehérneműmárka vezérigazgatója is megerősítette, hogy megnőtt a kereslet a nagyobb területen fedő alsóneműk iránt: „A nők több teljes fedésű alsóneműt vásárolnak Valentin-nap előtt. A teljes fedésű fehérnemű még mindig érzéki és romantikus lehet, és más esztétikát nyújt, mint a többet mutató stílusok. A világjárvány után a trendek úgy alakultak, hogy a kényelem és a funkcionalitás előtérbe került a hagyományos szabványokkal szemben.”