Már kétéves Kajdi Csaba, vagyis Cyla népszerű Instája. Ráadásul egyre többet szerepel tévéműsorokban is a megmondóember, akinek azért természetesen a modellügynöksége áll az első helyen. De hogyan lett komoly ügynökségvezetőből influenszer? És mégis, mire kíváncsiak vele kapcsolatban a leginkább az emberek? Megnéztük!
Amire a legtöbben keresnek: Kajdi Csaba –Cyla név
Akik először a Nicsak, ki vagyok!-ban találkoztak Kajdi Csabával, és nem követték előtte az Instán, azok nem tudták, miért Cylának hívják a többiek. Mint kiderült, ehhez köze van Lakatos Márknak is.
„Körülbelül tizenöt évvel ezelőtt egy kisebb társasággal sokat jártunk bulizni, és nagyon szoros barátok voltunk. A csapat tagja volt egy marketinges srác, Szelei Robi, Lakatos Márk és Szekeres Gábor, aki azóta a legnagyobb hollywoodi produkciók smink- és hajmestere” – magyarázta a Marie Claire-nek adott interjúban Kajdi korábban.
„Baromkodásból mindenkinek adtunk női nevet. Robiból Berta lett a Robertából, Márk Manyi lett, Gáborból Jessica, én pedig a Csilla nevet kaptam. Aztán ahogy Márk mindig egyre gyorsabban mondta a Csillát, abból lett a Cyla. Mi azóta is így hívjuk egymást…”
Érdekesség, hogy Lakatos Márk és Kajdi kapcsolata azóta kicsit sem mondható barátinak.
Amire a legtöbben keresnek: Kajdi Csaba fiatalon és hány éves?
Kajdi Budapesten született, ám a család nem sokkal ezután Franciaországba költözött. Dédanyja egy gazdag főúri lány volt, a dédnagypapa pedig festőművész, és Párizsban éltek. Cyla édesanyja, aki gyakran feltűnik a modellguru Instájában, a külkereskedelemben dolgozott, míg édesapja vegyészmérnök volt. Egy idő után a család visszaköltözött Budapestre, de mire Kajdi kamaszodott, a szülők elváltak.
„Érettségi után visszamentem Párizsba, majd jött az ügynökség lehetősége, és ez itt tartott Budapesten”– magyarázta egy tévéinterjúban.
Szemfüles, kutakodó rajongók jó pár Youtube-videót megtalálhatnak, amiben 15-20 éve feltűnt Cyla. Ilyen például a 2006-os Topmodell leszek!, vagy az RTL Klub 2001-es bugyuta sorozata, az Első generáció. De Kajdi is gyakran oszt meg magáról fiatalkori fotókat az Instagramon. Ez például abból a korszakban van, amikor még ő maga is modellt állt.
„Piff anyukám, mit talált meg Annamari még a roppanós virsli korszakomból Ez a fotósorozat meg nagy filmre készült, ami 12 kockás volt! Ezt meg kontaktnak hívták, amiből kiválasztottak azt az 1-2 képet, amit nagyítottak a modellkönyvbe! Mint láthatod, retus sem volt, és ha épp kinőtt a szarvad, akkor az ott is maradt… Megjegyzem, hála a gvadelupai szűznek, hogy Ádiapunak jobban tetszik a mostani Cyla, mint a fiatal! Tik nektek melyik Cyla jön be jobban, a roppanós Cyla vagy a mostani?”
TOP3 poszt a fiatalkori Cyláról:
- A kis hablegény
2. Testvérével, Gyurival és édesanyjával a tengerparton
3. Puposításban még az analóg korszakból
Kajdi egyébként idén ünnepelte a 46. születésnapját.
Amire a legtöbben keresnek: Kajdi Csaba párja
Ha pedig szóba került „Ádiapu”, akkor beszéljünk kicsit Kajdi magánéletéről is, hiszen sokan keresnek arra a neten, ki Cyla párja. Miközben Kajdi nappalijától a fürdőkádjáig mindent láthatunk az Insta-sztorikban, a szerelméről sokkal kevesebbet mesél. Olykor említés szintjén feltűnik – és a követői között is találkozhattok vele – Ádiapu. Nem mennénk bele találgatásokba, szóval tessék nézni Kajdi Instáját, hogy kiderüljön ennek a kapcsolatnak a jelenlegi státusza.
Amire a legtöbben keresnek: Kajdi Csaba – modellügynökség
Kajdi alapította a Visage modellügynökséget, amelynek arcai között szerepel például Szikszai Johanna, Mihalik Enikő és Fodor Klarissza.
„Szerintem két típusú nő van a modellvilágban. Vannak a nagyon klasszikus nők, ilyen például Sophia Loren, aki eladható volt negyven évvel ezelőtt, de eladható most is. És vannak a szezonális modellek. Ilyen volt például Gemma Ward, aki 10 éve még nagyon jól eladható volt, ma már nem biztos, hogy ezt a típust keresnék”– mondta a Cosmónak adott korábbi interjúban a modellügynökség-vezető Kajdi.
Szerinte, amikor egy 16-17 éves lány leszerződik az ügynökséghez, az első 2-3 év az alapozás, a felkészítésről szól.
„Ilyenkor tesztfotózásokat, bemutatókat szervezünk, elkezdik megismerni a lány arcát. De ez az az időszak, amikor ajánlunk bőrgyógyászt, ha gond lenne a bőrével, táplálkozási szakértőt, ha van rajta néhány plusz kiló, vagy éppen túlságosan sovány, és ha szükséges, akkor fodrászt is. Segítjük, oktatjuk… Nekünk ez a dolgunk ügynökségként, hogy őt elindítsuk, felépítsük, mint modellt, és elérje a nagy, külföldi piacot. A szép kislányból modellt varázsolunk, hogy mire a partnerügynökségünkhöz Párizsba kikerül, addigra gond nélkül tudjon dolgozni” – magyarázta Kajdi, aki szerint azt is fontos megérteniük a fiatal lányoknak, mennyire fontos angolul folyékonyan beszélni, térképet olvasni és nagyvárosban közlekedni, például Párizsban, Milánóban, vagy Londonban.
„Az ügynök nem utasítgat, nem parancsol, hanem kontrollál, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki a lehetőségekből.”
Amire a legtöbben keresnek: Kajdi Csaba – Instagram
2018-ban Kajdi elkezdett aktívan foglalkozni az Instagrammal, miután meglátogatta az egyik barátnőjével az édesanyját Monacóban. Ahogyan a környéken barangoltak, kirándultak, számos takeover videót készítettek, majd Párizsban a Divathéten folytatták a forgatásokat.
„Akkor eldöntöttem, hogy később elkezdem ezt egyedül. Unalmasnak tartottam az Instát, kitaláltam egy geget és tetszett. A videókat pedig csakis az Insta-sztoriba tettem, rájöttem, hogy a megnyilatkozásaimnak épp az a lényege, hogy csak 24 órád van rá, hogy visszanézd. Különben lemaradsz” – emlékezett vissza az indulásra még 2019-ben, a Marie Claire-ben Kajdi.
Bár korábban úgy fogalmazott, hogy elképzelése sem volt az Instáról, annak kezeléséről, menet közben, lassan megtanulta a működését. Kajdi persze az utazós, könyveket bemutató posztok mellett gyakran elmondja véleményét egy-egy hírességről is. Ezért előfordult már, hogy megorroltak rá.
„Szerintem baromi sokan nem szerethetnek, mert csípős a nyelvem, és elég ironikus és cinikus is vagyok, nehezen tudom magamban tartani a véleményemet.”
Többször kiemelte már azt is, hogy neki a tartalom nélküli, szponzortartalom-posztolgatással van igazán baja.
„…Nekem úgy tűnt, hogy azokból a magyar, ismert emberekből, celebekből lettek az influenszerek, akiket a képernyőn láttunk. De ők nem véleményvezérek, hanem tévés személyek. Egyre csak szponzorált tartalmakat láttam a közösségi oldalaikon, de történet nélkül. Viszont ezek a platformok igenis jó felületek, akár edukációra is.”
A legmarkánsabban viszont akkor fogalmazott, amikor a 24.hu-nak ezt mondta: „Irritál a cicimutogatós dilettantizmus. Az meg főleg, hogy dubajozó örömlányok próbálják modellként eladni magukat, és ezt a szót pofátlanul használják úgy, mint egy gyűjtőfoglalkozást.”