Egészség
Szponzorált tartalom

Életmódtanácsok cukorbetegeknek

Míg a prediabéteszesek esetében az életmód változtatással az a cél, hogy ne alakuljon ki a cukorbetegség, azoknál, akiknél diagnosztizálták a diabéteszt, az életmódváltással a vércukor szinten tartását irányozzák elő – így a szövődmények kialakulásának kockázata is csökken.

A cukorbetegségnek két fajtája van. A köztudatban diabéteszként emlegetett, gyakoribb változata a 2-es típusú diabétesz, amely elsősorban a felnőtteknél jelentkezik. Jellemzője, hogy évek alatt alakul ki, és a legtöbbször csak akkor derül ki, hogy valakinek magas a vércukor szintje, amikor szövődményekkel fordul orvoshoz. A betegséget a prediabétesz nevű állapot előzi meg, amelynek során, ha nem változtatunk életmódot, a szervezetből folyamatosan csökken az inzulin és nem jut elég cukor a sejtekbe. Az egyes típusú diabétesz kapcsán más a helyzet. Ez elsősorban gyerekeknél vagy fiatal felnőtteknél jelentkezik, az orvosok úgy magyarázzák a kialakulását, hogy a test maga ellen fordulva elpusztítja az inzulintermelő sejteket, ezáltal pedig megszűnik a sejtek vércukorellátása, vagyis az energia ellátásuk.

Ellentétben a 2-es típusú cukorbetegséggel, itt hirtelen alakul ki a diabétesz, és konkrét tünetekkel jelentkezik. A gyakori szomjúságérzet, hirtelen fogyás, ájulás, rosszullét mind intő jel lehet. Az 1-es típusú diabétesz megelőzéséért a tudomány mai állása szerint sajnos nem sokat tehetünk. A 2-es típusú betegség elvileg megelőzhető, prediabétesz esetén pedig visszafordítható a folyamat, ha időben megtörténik az életmódváltás.

Az életmódváltás kapcsán, a prediabétesznél a cukorbetegség megelőzése a cél. De nemcsak a prediabéteszeseknek van szükségük arra, megreformálják az életvitelüket, hanem a diabétesszel küzdőknek is. Ők a diétával, a rendszeres testmozgással a vércukorszintjüket tarthatják karban, ezáltal pedig megakadályozhatják a komolyabbnál komolyabb szövődmények kialakulását. Ahhoz, hogy folyamatosan kontroll alatt legyen a vércukor, elengedhetetlen a rendszeres mérés, a szakorvosok azt javasolják, hogy naponta többször is érdemes, sőt meg kell mérni a cukorszintet. Mivel egyáltalán nem mindegy, milyen táplálékkal terhelik a szervezetüket a diabéteszesek, szerencsés, ha megismerik, megtanulják az élelmiszerek tápanyagtartalmát, és figyelik, miket vittek be a nap folyamán. A dietetikusok is számtalan hasznos tanáccsal láthatják el a cukorbetegeket. Mindenkinek olyan egyéni étrendet kell kialakítani, amely hozzásegít a vércukorszint alacsonyan tartásához.

cukorbetegség

Mozgással

A mozgás nélkülözhetetlen a cukorbetegeknek, hiszen amellett, hogy a sportolás csökkenti adott időben a vércukor szintet, hosszú távon is nagyban hozzájárul a szervezet egészségéhez. Javítja a vérkeringést, az izmok állapotát, és jó általános közérzetet biztosít. A túlsúly leküzdése fontos feladat azok számára, akik diabéteszesek, a mozgás ebben is a segítségükre lehet.

Kapcsolódó

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése