Életmód

Rendhagyó kampány az AIDS elleni világnapon

A dance4life alapítvány színei alatt felvilágosító napot tartottak a Deák téri metróállomás bejáratánál.

A UNAIDS legfrissebb, 2009-es jelentése szerint soha nem volt magasabb a HIV fertőzöttek száma a világon: 33,4 millió ember érintett. Ám ez tulajdonképpen jó hír, hiszen az egyre hatékonyabb antiretrovirális kezeléseknek köszönhetően egyre több fertőzött él egyre tovább. Az AIDS elleni világnapon a Deák téri metróbejáratnál rendhagyó eszközökkel szólította meg a fiatalokat a dance4life alapítvány magyarországi képviselete, a LoveShine.

DJ keverőpulttal, hangosítással százakat sikerült megállítani: az általában fesztiválokon, nagyobb rendezvényeken megtalálható, karitatív tevékenységet végző fiatalok, a gumióvszer és a szórólap osztása mellett, szexuális felvilágosító tanácsokkal látták el a kíváncsi járókelőket.

Így egy rögtönzött buliba csöppentek a metróból érkező emberek, ahol nem csupán felhívták figyelmüket az AIDS elleni világnapra, de gumióvszert is kaptak egy szórólap kíséretében. Számtalan fiatal érdeklődött az esemény iránt, főként a 15-21 évesek, akik az elsődlegesen veszélyeztetett korosztályba tartoznak. „Azt szeretnék elérni, hogy ne csak pár havonta legyen lehetőségünk felhívni a fiatalok figyelmét a HIV vírus és az AIDS betegség veszélyeire, hanem folyamatos felvilágosító munkát végezhessük – tudhattuk meg a megmozdulást támogató fiataloktól. – Egyelőre erre nincs lehetőségünk, de bízunk a nagyvállalatok társadalmi felelősségvállalásában, és talán egyszer, a jelenlegi egyetlen támogatónál, amely a Durex, többen is áldoznak majd e tevékenységnek.”

Ha a nagyvállalatok többsége nem is, de a hazai hírességek közül Timo és az idei év DJ felfedezettje, Maxim Kuznyecov is csatlakozott a kezdeményezéshez. Mindketten örömmel vettek részt a kampányban.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top