Életmód

Új irányzat: életmódorvoslás

A lifestyle medicine, vagyis életmódorvoslás a különböző egészségügyi problémák kezelésében kínál étkezésen, mozgáson, stresszmenedzsmenten és más életmódtényezőkön alapuló kezelést.
Új irányzat: Életmód OrvoslásForradalmi terápia mellékhatások nélkül

Életmódalapú betegségek

Mára egyértelműen bebizonyosodott, hogy a civilizált világban a legnagyobb problémát jelentő betegségek többsége életmódalapú. Az egészségtelen táplálkozás, a mozgásszegény életmód, a fokozott stressz, a légszennyezés és egyéb életmódtényezők kiemelkedő szerepet játszanak számos betegség kifejlődésében, az állapot romlásában. Kutatások alapján a betegségek e csoportjába tartozik a cukorbetegség, bizonyos daganatfajták, az érelmeszesedés, a magas vérnyomás, az elhízás, a szívinfarktus, az agyvérzés, a csontritkulás, az allergia és az asztma.

  • A magas vérnyomásos betegeknél egészséges étkezéssel a vérnyomás 3 hét alatt 11,4 Hgmm-rel csökkenthető.
  • Emelkedett koleszterinszint mellett az egészséges táplálkozás 4 hét alatt 28,6 százalékkal képes csökkenteni a vér koleszterinszintjét, és 28,2 százalékkal a C-reaktív proteinszintet. Az utóbbi fehérje mennyisége a vérben a szervezetben lévő gyulladás mértékét jelzi. Az érelmeszesedés egyik azon betegségek közül, mely állandó és folyamatos gyulladással jár az erekben. A C-reaktív protein szintjének csökkenése tehát a gyulladás csökkenését jelenti. Az étkezés okozta koleszterinszint-csökkenés mértéke megegyezik a koleszterincsökkentő gyógyszer által okozott mértékkel.
  • Komplex életmódváltás (étkezés, mozgás, dohányzás abbahagyás, stresszkezelés, pszichés támogatás) 5 éve alatt a szűkült koszorúerek relatív tágulását, a koszorúér-elzáródásból adódó szívproblémák gyakoriságának 60 százalékos csökkenését eredményezi.

Mi a különbség a hagyományos és az életmódorvoslás között?

Új irányzat: Életmód Orvoslás– Mielőtt bárki azt gondolná, hogy az új, életmódot alapul vevő orvoslás éles ellentétben áll a nálunk megszokott, úgynevezett nyugati típusú gyógyítással, le kell szögeznünk, hogy a két terület szorosan együttműködik, hiszen a cél közös – fejtegeti dr. Babai László, az Oxygen Medical prevenciós szakértője.
Az eltérés főként a szemléletben, részben pedig a tartalomban keresendő. Hiszen amíg a nyugati orvoslás az egyedi kockázatokat kezeli, addig a másik módszer az életmódban kutatja a kiváltó okokat. Ebből adódik, hogy az első esetben gyakran csak rövid távú eredmények mutathatók fel, míg a másik hosszú távon gondolkozik. A nyugati kezelésekben sokkal jelentősebb szerepet kap a gyógyszer, mint az életmódorvoslásnál, bár szükség esetén itt is alkalmazható. Ezzel karöltve jár a mellékhatások gyakoriságának csökkenése is.

A döntő különbség azonban mégiscsak az, hogy míg a hagyományos gyógyításnál a beteg passzív szereplője a történetnek, az eredményességért elsősorban az orvos felel, aki azonban csak az adott betegség kiiktatására koncentrál, és csekély mértékben veszi figyelembe az életmódot, életkörülményeket, addig a lifestyle medicine esetében ez másképpen van. Itt a páciens aktív résztvevője a változásnak, és vállalja, hogy akár jelentős változásokat is véghezvisz az életmódjában, amelyekért ő maga felel. Az orvos ilyenkor rendszerint nem is egyedül, hanem csapatban dolgozik, hogy a beteg mind fizikailag, mind szellemileg és lelkileg készen álljon arra az életmódváltásra, amely az alapbetegsége gyógyulásához és az életminősége javulásához vezet. A cél érdekében alkalmazható mozgásterápia, táplálkozásterápia, stresszmenedzsment, relaxációs terápiák, életvitel-terápia, káros szenvedélyekről való leszoktatás, szauna és wellnessterápiák, pszichés támogatás.

 

Forrás: www.oxygenmedical.hu

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése