Claudia Oshry egy átlagos New York-i lány, aki @girlwithnojob néven több követőt tudhat magáénak Instagramon, mint Budapest teljes lakossága. Ráadásul, fotóin nyoma sincs trópusi tengerpartoknak, drága autóknak vagy ruháknak, annál több az önironikus humor és korunk jellegzetes jelenségeinek kifigurázása.
Mindez úgy kezdődött, hogy a New York University hallgatójaként Oshry bekerült egy PR-ügynökség gyakornoki programjába. Erről szóló tapasztalatait Girl with a job (Egy lány, akinek van munkája) című blogján osztotta meg a világgal. A program azonban véget ért, Oshry szerződését pedig nem hosszabbították meg. Így került a címbe a ’no’ szócska így született meg a Girl with no job.
Az egyetemen médiatanulmányokat folytatott, ahol többek között a közösségi média működésével is szeretett volna megismerkedni, azonban 95 éves professzora nem mozgott túl otthonosan a digitális világban. Eközben azonban rendületlenül posztolta a fotókat és a vicces idézeteket az Instagram-oldalára, ahol egyre jobban megismerte, hogy a felhasználók mikor a legfogékonyabbak az új tartalmakra és mire reagálnak a legjobban. Így szépen, lassan hízott a követők száma, ami egy idő után már arra is elég volt, hogy Claudia szépen keressen belőle.
“Az életem nagyjából ugyanolyan, mint amilyen volt, mielőtt elkezdtem volna a @girlwithnojob-ot, azzal a különbséggel, hogy mostanában sokkal többet nyomogatom a telefonomat” – mondta Oshry a The Coveteur-nek nyilatkozva. “Meghívnak nagyon cool eseményekre, de hétvégente még mindig anyukámmal nézem a természetfilmeket.”
Már felismerik az utcán
Sikerének titka, saját elmondása szerint a következetesség, illetve az, hogy a követői szájról szájra adták, hogy érdemes követni az Instagram-oldalát. Előbb-utóbb megjelent az első híresség is, ma pedig már celebritások egész sora követi Oshry posztjait. Közülük Samuel L. Jacksont tartja a legfurábbnak, főleg, mivel “célcsoportja” elsősorban a fiatalabb generációk tagjai közül kerül ki. Ma már saját Facebook-, Twitter- és Snapchat-csatornát is üzemeltet, de a követők java továbbra is az Instagramról érkezik.
“Leginkább magamat adom, a saját személyiségem az, ami átjön az Instagram-oldalamon is – osztotta meg a titkot a The Coveteur olvasóival. – Aztán egy idő után már bloggerek, újságírók kerestek, hogy interjúkat készítsenek velem, de olyan is volt, hogy New York közepén, az utcán sétálva valaki felismert.”
Oshry nem riad meg az elvárásoktól: vállalja magát, és úgy van vele, ha valakinek nem tetszik, amit csinál, nem bánja, ha nem tartozik a követői közé. Bár nem szereti a “brand” szót, mégis tisztában van vele, hogy saját magából csinált márkanevét ápolnia kell, ehhez pedig az őszinteséget tartja a kulcsnak: “amikor arról beszélek, hogy egész nap pizzát zabálok és netflixezem, akkor tényleg azt is csinálom. Nem vagyok egy 40 kilós modell, és ezt a fotóimon is vállalom” – mondta @girlwithnojob.
Magyarország: kis pénz, kis foci
Hazánkban érthető okokból lényegesen kisebb az Instagramon elérhető felhasználók száma, így az is érthető, hogy hasonló hírességekből sem találni túl sokat. Sőt nálunk már a pár ezres követőszám is nagyon szép teljesítmény, de a tízezer feletti rajongótáborért már komolyan meg kell dolgozni. A legnépszerűbb Instagram-oldalak között több divat- és gasztrobloggert és életmód-tanácsadót találunk – a színészi, énekesi vagy közszereplői minőségből fakadó ismertséget most nem vettük számításba. Tehát Magyarországon ma nem valószínű, hogy valaki sokezres rajongói tábort tudna összehozni vicces fotók vagy az esti sorozatnézés képeinek felhasználásával.
Az általunk fellelt egyik legtöbb rajongóval büszkélkedő Instagram-oldal a Festy nevű divatbloggeré, aki természetesen az uralkodó trendekről, napi outfitekről posztol főként – természetesen márkanevekkel, amiről azt gyanítjuk, hogy akár bevételi forrás is lehet. Mindenesetre száztízezer követő már nem számít kevésnek magyar viszonylatban.
Szintén divatblogger @chloeknows, picit több mint 32 ezer rajongóval, itt azonban már gyakrabban fordulnak elő olyan posztok, amelyeken valamilyen termékhez vagy márkanévhez köthető tartalom is szerepel, egy-két személyes fotóval vegyítve.
A gasztrovonalon is szépen lehet aratni, erre @suridomi és @agiiiiii a jó példák, mindketten tízezer feletti követővel büszkélkedhetnek, és ha jól olvasunk a sorok (képek?) között, már bizonyos márkák is felfigyeltek a munkásságukra.
További cikkek az Instagramról az NLCafén:
- Mit üzennek nekünk fotóikkal az Instagram legnagyobb sztárjai?
- Átalakult az Instagram: hogy tetszik az új változat?
- A plüssláma Instagram-oldala a legjobb stresszűző