Jobban jár, ha már most megrendeli a karácsonyi ajándékokat, a futárhiány és a karácsony előtti roham miatt idén is nagyot késhetnek a csomagküldemények.
A GKI Digitál 1400 vállalat és 10 futárcég bevonásával végzett kutatásából kiderül, hogy futárhiány és a megnövekedett online rendelések miatt késnek a kiszállítások. A kutatóintézet felmérése szerint egyre többen rendelnek Magyarországon is az interneten, 2017-ben egy átlagos online vásárló már 11 alkalommal intézte vásárlását webáruházon keresztül. A szektor 18 százalékos növekedése messze meghaladja a hagyományos kiskereskedelem bővülési ütemét, ami megnövekedett csomagszámot jelent.
A futárcégek tavaly több mint 17 millió csomagot kézbesítettek, és ez a szám idén várhatóan 18-20 százalékkal nő. Az éves csomagszám 30-40 százalékát a karácsonyt megelőző 2-3 hónapban szállítják ki.
A felmérés szerint a munkaerőhiány többek közt már az online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikában is megmutatkozik, raktári munkást és futárt is nehéz találni, mivel egyre többen döntenek a külföldi munkavállalás mellett. A helyzet komolyságát jelzi, hogy már nemcsak a sofőrök, de az őket közvetlenül foglalkoztató, a helyi csomagkezelésért felelős logisztikai alvállalkozók is sok esetben inkább külföldön, jellemzően Ausztriában keresnek jobb lehetőségeket – írja közleményében a GKI Digital.