Aktuális

Ma Magyarországon melegnek lenni „káros a fiatalok erkölcsi fejlődésére”

A fogyasztóvédelem szerint az üdítőital gyártójának legutóbbi kampánya káros a fiatalok erkölcsi fejlődésére. Egy korty cinizmust?

Nagy vihart kavart idén augusztusban, amikor megjelentek az utcán a Coca-Cola elfogadást hirdető #Love is Love kampányának plakátjai. Nevezték a posztereket mindennek, erkölcstelennek, undorítónak, az egyik, kormánypárti cikkeket közlő weboldal pedig odáig ment, hogy sikerült a reklámok kapcsán leírniuk: „tolószékes embereket sem szeretnénk mozgólépcsőnyi meg buszmegállónyi hirdetéseken nézegetni”. 

Jelzem, a Coca-Cola plakátjain nagyjából semmi botrányos nem volt, tessenek megnézni itt alant, a legszaftosabb képrészlet a bal oldali fotón látható, amelyen egy férfi és egy nő majdnem csókot vált egy kólásüveg szája felett. 

Ennyi, nem több, az ennél „botrányosabb”, két lányt ábrázoló fotón még ennyi sem történik – bár a két lány megérinti egymás kezét, hát szentelt vizet öntsenek a szemembe, de azonnal –, míg ami a két fiút ábrázoló plakáton látható, az voltaképpen a kanyarban sincs egy átlagos focimeccsen lezajló jelenetekhez képest. Mutatnék pár példát. Vajon ez…

…ez…

…és ez…

…mennyiben más, mint a fenti plakáton látható jelenet? Intenzívebb, az biztos, sőt, ezek a derék labdarúgók úgy ölelik-szorítják egymást, mintha legalábbis hosszú hónapok óta most omlanának először egymás karjaiba. Tessék mondani, ez nem káros a fiatalok erkölcsi fejlődésére? Ezek a fiúk sem csinálnak mást, mint a kólás plakát szereplői (sőt), szóval akkor hova ez a fene nagy szemérmeskedés? 

Magyarországon ez ma károsnak van kikiáltva (Fotó: iStockphoto)

És eleve, milyen alapon mondja ki a Fogyasztóvédelem, hogy ezek a plakátok károsak a fiatalok erkölcsi fejlődésére? Ezzel ugyanis helyből azt állítják, hogy az egynemű párok létezése mint olyan, erkölcstelen és káros. Persze, akadnak ma Magyarországon ilyen vélemények, azok azonban magánemberek magánvéleményei, nem egy – elvileg – érdekvédő testület hivatalos álláspontját jelentik. 

Szóval javasolnánk a fogyasztóvédelemnek, hogy ha már jó indokot nem sikerült találni a büntetésre, akkor ne fogják szalvétával a kólásüveget, hanem mondják ki szépen kerek-perec, hogy miről mit tetszenek gondolni…

Az üggyel kapcsolatban a mai nap folyamán kérdéseket küldtünk az Innovációs és Technológiai Minisztérium Fogyasztóvédelmi Szolgáltatás-ellenőrzési Főosztályára, amint válaszolnak, cikkünket bővítjük. 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top