nlc.hu
Aktuális

A csődbe ment Lagun Travel károsultjai

Tízmilliókkal verte át a nyaralni vágyókat a becsődölt utazási iroda

A károsultak ügye már több, mint másfél éve húzódik. A rendőrség csalás bűntett gyanúja miatt folytat nyomozást,
meghiúsult nyaralás

Hiába várták az álomnyaralást a Lagun Travel utazási iroda ügyfelei, nem lett belőle semmi, ráadásul még a pénzüket sem kapták vissza – írja a Blikk

A károsultak ügye már több, mint másfél éve húzódik. Az egzotikus utakat kínáló iroda 2022. augusztus 25-én jelentett csődöt. Herenik Olivér előtte pár héttel fizetett ki egy 10 napos Maldív-szigeteki utat náluk, a károsult férfi – akárcsak a többi pórul jár 40-45 ügyfél – azóta is fut a pénze után. “Több mint 1 millió 200 ezer forintot buktunk el. Írtunk az irodának levelet, az egymondatos válaszban megerősítették, (…) hogy a kártérítés ügyében később felveszi valamelyik munkatárs velünk a kapcsolatot. Aztán eltűntek” – panaszolta a lapnak.

Egy másik károsult, Zsuzsanna – aki már többször utazott a Lagun Travellel – szerint tulajdonosok láthatták előre, hogy baj lesz, az alkalmazottaknak egyik percről a másikra mondtak fel.

A rendőrségi feljelentés megtörtént, dr. Gaál Márton ügyvéd a károsultak közel felével foglalkozik. “Az ügyfeleim esetében utazási szerződésenként 600 ezer és közel 5 millió forint körüli összegekről van szó. (…) Az ügy a napokban átkerült a Budapesti Rendőr-főkapitányságról a 13. kerületi kapitányságra, ahol elkezdtek kiemelten foglalkozni vele” – nyilatkozta.

A Blikk megtudta, a BRFK csalás bűntett gyanúja miatt folytat nyomozást, gyanúsítotti kihallgatás még nem történt. 

A Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) etikai és jogi bizottságának vezetője korábban azt ajánlotta, hogy 3 dolgot ellenőrizzünk, mielőtt befizetünk egy-egy utat:

  1. Bejegyzett utazási irodáról van-e szó?
  2. Rendelkezik-e az előírt vagyoni biztosítékkal?
  3. MUISZ-tag-e?

A MUISZ ugyanis nem vesz fel olyan tagot, aki az első két feltételnek nem felel meg, vagy akinek az üzleti viselkedése, ügyfélkezelése nem etikus.

Csőd amúgy nemcsak utazási irodánál fordulhat elő, hanem légitársaságnál vagy hotelláncnál is, ami ritkább ugyan, de több embert érint, és nagyobb kárt okozhat. 

Kiemelt fotó: illusztráció, iStock

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top