Vírus
VIASAT3, március 1., 21:25
Emlékszünk még, amikor a kilencvenes évek közepén a fél világ attól rettegett, hogy az Ebola kiszabadul Afrikából és kiirtja a fél világot? Hollywood nagyon erős abban, hogy felerősítse a félelmeinket, sőt még rá is tegyen egy lapáttal. Nem volt ez másképp az Ebola esetében sem, amit egyszerűen átneveztek Motabának, a hatásait felerősítették, hogy még félelmetesebb legyen, és adtak hozzá egy csokornyi világsztárt (Dustin Hoffman, Morgan Freeman, René Russo…), hogy legyen kiknek küzdenie az emberiség megmentéséért. Azért a Vírus elég trükkös mozi: amikor a mikroszkóp alatt nézik a szereplők a Motaba-vírust, a képen valójában az Ebolát látjuk. A film után garantáltan kerültük egy ideig az Állatkertben az afrikai majmok ketreceit, sőt azt is meggondoltuk, kimegyünk-e egyáltalán az emberek közé. Higgyük el, a helyzet a sokadik megnézés után sem változik, szóval csak óvatosan!
A Dal – döntő, Novodomszky Éva, A Dal műsorvezetőjének ajánlásával
m1, március 2., 20:15
„Sejtettem, hogy sikeres lesz a műsor, de azt talán nem, hogy ennyire. Nagyon sokan partnerek abban, hogy kiválasszuk azt a dalt, ami majd hazánkat képviseli az Eurovíziós Dalfesztiválon. Az utolsó elődöntő hétvégéjén például több mint hetvenezer sms-t kaptunk, ami nagyon sok. Természetesen a dalokat már hallhatta a közönség, de egy sláger nem teljesen ugyanazt mutatja elsőre, mint amikor már sokadszor halljuk, ráadásul az előadók is sokszor változtatnak vagy magán a dalon, vagy a hozzá tartozó show-n. Persze vannak kedvenceim, de ezeket most nem nevezhetem meg, viszont annyit azért elárulhatok, hogy hozzám azok a nóták állnak a legközelebb, amiktől az embernek jó kedve lesz, ugyanakkor tartalmasak. Ami felpörget, ami feldob, amit jó hallgatni otthon vagy a kocsiban, ugyanis a legtöbbször én is az autómban hallgatok zenét vezetés közben.”
A parfüm – Egy gyilkos története, Barabás Évi, a Fókusz műsorvezetőjének ajánlásával
RTL Klub, március 2., 23:05
„Ritka izgalmas darab, amiért megéri ilyen sokáig ébren maradni. Ez egy tényleg nagyon színes és nagyon szagos film, teli már-már festményszerű képekkel, és a szagost itt szó szerint kell érteni. Mindenkinek volt egy elképzelése a középkorról és arról, hogyan éltek az akkori őseink, de mindez közelében nincs annak, ahogyan ez a film mindezt bemutatja. Egyszerűen érezzük, hogy milyen szagok és ízek között élhettek az akkori emberek. Amikor én a könyvet olvastam és a filmet néztem, annyira magával ragadott, hogy azt gondoltam, itt az ideje megcsinálnom a saját parfümömet. Persze aztán odáig nem jutottam el, és fiatal lányokat sem lehet meggyilkolni az illatukért, ahogy azt a film főhőse teszi, de azért A parfümnek van ám szép üzenete is. Megmutatja, hogy az emberek természetes illata, amit annyiféle módon próbálunk elnyomni, igazán jó és vonzó tud lenni, sőt egyes elméletek szerint a szerelem kialakulásában is óriási szerepe van.”
Egy nap, Novodomszky Éva, A Dal műsorvezetőjének ajánlásával
m1, március 3., 20:15
„Ezen a hétvégén véget ér A Dal, így a vasárnapom kivételesen pihenéssel telik, és már megtehetem, hogy lehuppanok a kanapémra végignézni egy igazán jó filmet. Az Egy napban leginkább az a különleges, hogy egy szerelem történetét úgy mutatja be, hogy minden kapcsolat alakulásába minden évben ugyanazon a napon nézhetünk bele, és ez számomra azért is fontos, mert az egyetemi csoporttársaimra emlékeztet. Velük annak idején évekig sülve-főve együtt voltunk, most pedig már ha nem is évente egyszer, de akkor is csak maximum háromszor-négyszer tudunk összefutni. Ilyenkor tudjuk csak megbeszélni, hogy kivel mi történt. Az Egy nap ráadásul egy romantikus film, én pedig abszolút meg szoktam könnyezni a műfaj sikerültebb darabjait, sőt azok közé tartozom, akik szerint nem az a fontos, hogy egy ilyen sztorinak feltétlenül happy end legyen a vége. Azt gondolom, hogy egy szomorú végkifejleten még jobban lehet pityeregni.”
Egy fiúról
STORY4, március 3., 21:05
Van valami disznóság abban, hogy a pasik időnként milyen trükköket képesek bevetni a nők megszerzése érdekében. Persze mondjuk a leitatás sehol nincs ahhoz képest, amit Will Freeman (Hugh Grant) csinál. Magát egyedülálló apukának kiadva eljár az egyedülálló szülők klubjába, hogy ott szingli és szexi anyukákkal ismerkedjen meg. Ám arra ő sem számít, hogy közben egy kisfiú kinézi őt az anyukája számára… Mai szemmel nehéz elképzelni, hogy anno a főszereppel Brad Pittet keresték meg először, aki azzal utasította vissza az ajánlatot, hogy szerinte az ő „karaktere” nem szorulna rá ilyen aljas trükkök bevetésére a csajozásnál. És milyen igaza volt! Hugh Grant ebben a filmben mutatta meg először a szemét pasis arcát, mivel korábban egyfolytában aranyos, csetlő-botló romantikus hősöket játszott, és a filmben mellette feltűnő kisfiú az a Nicholas Hoult, aki nemrég még Jennifer Lawrence pasija volt, és mostanság olyan filmekben kapott főszerepet, mint az Eleven testek vagy Az óriásölő.
Kikészíti az élő show Mohamed Fatimát
Agárdi Szilvi: „Pál Dénes csak az enyém”