Míg a koronavírus érkezését követően a hipermarketek és a különféle online szolgáltatásokat nyújtó cégek részvényárfolyama ugrott meg, egy nem várt szektorban is komoly bevételeknek örülhetnek a tulajdonosok. A CNN értesülései szerint ugyanis az ékszervásárlások szintje a kezdeti megtorpanást követően hamar magára talált, nyárra pedig már komolyan fel is erősödött. Az amerikai hírcsatorna szerint a prémium ékszerek piaca augusztusban, az előző év azonos időszakához képest 10 százalékos növekedést könyvelhetett el. Ez egyébként globálisan 5,25 milliárd dolláros forgalmat jelent.
Az értesülést megerősítette a Signet Jewelers ékszerforgalmazó is, amelynek augusztusi eladásai 10,9 százalékkal múlták felül a tavalyi év utolsó nyári hónapjának számait. Azért nem mindenki járt jól: a legendás Tiffany-bolthálózat – amelyet főleg a turisták látogatnak az Egyesült Államokban – augusztusban és szeptemberben két számjegyű csökkenést könyvelhetett el a forgalom százalékát tekintve.
Utazás helyett csillogás
Az ékszerkereskedőknek megvan a maga elmélete a kiváló eladási mutatókat illetően.
„A világon minden piacon számunkra az utazás jelenti a legfőbb konkurenciát” – magyarázta Stephen Lussier, a világ legnagyobb gyémántkitermelőjének számító De Beers gyémántbányász cég alelnöke. „Ha esküvőről, 10., 25. házassági évfordulóról, kerek születésnapról van szó, az utazás számít a legromantikusabb ajándéknak.
Most azonban, a járvány miatt világszerte jelentősen visszaesett az utazási hajlandóság, az így fennmaradó összegeket pedig sokan gyémántba vagy aranyba fektetik. Lussier rámutatott, hogy a De Beers saját ékszermárkája, a Forevermark eladásai július óta minden hónapban tíz feletti százalékkal múlták felül a tavalyi mutatókat. Hasonló trendet figyelt meg Jeffrey Gennette, a Macy’s áruházlánc vezérigazgatója is.
„A vásárlóink most nem utaznak – magyarázta Gennette a CNN-nek. – Így most nem élményekre költik a pénzüket, hanem maguknak okoznak örömet a termékeinkkel.”
Az ékszerek vonzerejét növeli, hogy jó befektetésnek bizonyulnak és a bizonytalan piaci viszonyok ellenére megőrzik az értéküket.
Jamie Singleton, a Kay Jewelers and Zales ékszerkereskedő cég elnöke ehhez annyit tett hozzá, hogy mivel a jegyes-, és házaspárok most nem tudnak paradicsomi helyszínekre utazni, jóval nagyobb és drágább ékszerekkel lepik meg egymást.
A megkérdezett szakemberek arra számítanak, hogy az ékszervásárlási kedv az ünnepek közeledtével sem fog csillapodni.
Még több ékszer az nlc-n:
- Kalandos úton menekítették ki Oroszországból II. Erzsébet kedvenc tiaráját
- Elizabeth Taylor legnagyobb szerelme az ékszerkollekciója volt
- Sisiről úgy neveztek el ékszert, hogy valójában ki nem állhatta őket