Utazás

Kipróbáltuk családostul a Danubius Hotel Marinát Balatonfüreden

Cuki sárkányokkal játszanak a gyerekek a Balaton partján

Be kell vallanom: sokáig gyanakodva figyeltem a nagy, vízparti, all inclusive ellátással kecsegtető óriásszállodákat. Nem igazán értettem, mi a jó abban, ha ugyanott reggelizünk, ahol ebédelünk és vacsorázunk, és napokig el sem hagyjuk a hotel területét. Kellett hozzá néhány év, két gyerek és a Danubius Hotel Marina sárkányai, hogy rájöjjek, mi ebben az igazán jó.

Ha az embernek van két hat év alatti gyereke, a régi városnézős, túrázós, kalandozós, aktív nyaralásoknak egy időre garantáltan befellegzett. Egy kisgyereknek a séta és városnézés maga a merő unalom, viszont a vízpart egy olyan pont, ami hosszú időre le tudja kötni őket. Ha pedig ehhez még játszótér, egyéb programlehetőségek, animátorok és még gyerekdiszkó is társul, akkor rögtön meg is érkeztünk gyerekmennyországba, ami a mi esetünkben a Danubius Hotel Marinát jelentette Balatonfüreden, ami június közepén ünnepelte a Bubbles Club programsorozatának tizedik évfordulóját.

Sárkányok a Balatonon

A Danubius Hotels Bubbles programsorozatának sárkányai Balatonfüreden (fotó: Danubis Hotel Marina)

Sárkányvarázs

Először nem nagyon értettem, hogy mi olyan nagy dolog abban, hogy egy családbarát szállodának vannak jókora kabalasárkányai, ám már rögtön az első este megbizonyosodhattam a varázsukról. A kora este a szálloda éjszakai bárjában rendezett Bubbles Disco tömve volt kisgyerekekkel. A törpéim (3 és 6 évesek) rögtön beálltak táncolni, de láthatóan zavarban voltak a helyzettől, hogy sok idegen kisgyerek és mosolygós animátor lányok között ugrálhattak. Miután a kisebb valamitől kicsit megijedt, mindketten visszajöttek, hogy az ölünkbe üljenek.

játszótér

Játszótér is várja a kicsiket a Balaton partján (fotó: Danubius Hotel Marina)

Már azt hittük, hogy ennyi volt nekik aznap estére a táncolás, amikor a program második felében megérkeztek a sárkányok. Persze felnőttként nézve ez nem volt más, mint két cuki sárkányruhát viselő emberke, de a teremben tartózkodó gyerekeket egyből elvarázsolták a fantázialények. A fiam és a lányom úgy rohant vissza a táncparkettre, hogy már nyoma sem volt az ijedtségüknek: a sárkánysimogatás, a sárkánytánc és a sárkánypacsi minden lelki bajra gyógyír.

Ezek után esélyünk sem volt, hogy kihagyjuk a másnap reggeli sárkánysétát a szálloda kertjében. Miután utánajártam, kiderült, hogy a hotel sárkányainak saját meséi is vannak Felhőhegyi Balázs tollából. Ezekből kiderül, hogy Rejtekföldéről származnak, és onnan jönnek át hozzánk Zsibongóciába, ahol a Danubius szállodalánc hoteljeiben szórakoztatják a gyerekeket. Normál esetben egy hotelben többnyire kettővel találkozhatunk a Drazsé, Dany, Tiko és Yoyo négyesből, de mivel mi a hétvégén épp a Bubbles tizedik születésnapját ünnepeltük, ott voltak mind a négyen, a több mint száz gyerekvendég legnagyobb örömére.

animátorok

A Bubbles Club Marina animátorai (fotó: Danubius Hotel Marina)

Ötödiknek ráadásul egy sztárvendég, egy új sárkány, a lila Max is beállt közéjük, és a gyereksereg reakcióját látva nem túlzás azt mondanom, hogy rögtön új kedvenc született. Felnőttként naivan azt gondoltam, hogy a sárkányok társaságának varázsa gyorsan elmúlik, de ahányszor csak találkoztunk valamelyikükkel a nap során, a srácaim egyből jókedvre derültek és rohantak pacsizni, sárkányt ölelni, vagy épp a környezettudatosság jegyében (amit a szállodalánc szintén a zászlajára tűzött, volt a kertben öko-játszóház is) fát ültetni a hotel kertjében.

Klasszikus balatoni hangulat

Persze felnőttként a sárkányok leginkább azzal varázsolnak el, hogy lekötik a gyerekeinket, akik még olyankor is gyakran sztoriztak róluk, amikor épp nem voltak jelen. De a legjobb mégis az volt, hogy a vízpart közelsége, a csúszdákkal és vízi akadálypályával megtűzdelt szuper kinti medence, valamint a sok-sok egymáshoz közel eső gyerekprogram (általában délelőtt vannak a kézműves programok, délután pedig a nagyobb aktivitások) levette a terhet a vállunkról, hogy szórakoztatni kelljen őket. Persze a fél szemünk ettől még mindig rajtuk volt, de olyan jól érezték magukat, hogy késő délután ki kellett pihenni a sok élményt: valósággal beestek egy órácskára pihenni az ágyba, pedig már nem mindig szokásuk tartani a délutáni sziesztát.

kézműveskedés-gyerek

Mindennaposak a kézműves foglalkozások (fotó: Danubius Hotel Marina)

A Balaton vizének hidegségéért a medence bőven kárpótolt, azt a kényelmet pedig nagyon gyorsan meg lehetett szokni, hogy az étkezéseinkre végre nem kellett rástresszelni a válogatós srácaink miatt. Ekkora választékból mindig találtak maguknak valami érdekeset, és a fiam új kedvencre lelt: a reszelt sajttal leszórt hasábburgonyából rengeteg fogyott. Igen, a sok-sok finomság közül pont ezt rakta össze magának, de gyerekízlést felnőtt fejjel úgysem lehet megfejteni…

A kerti étterem pedig közben gondoskodott arról, hogy még véletlenül se hiányoljuk a klasszikus balatoni strandbüfék hangulatát és ízeit: két főétkezés között jöhetett egy kis lángos, sült kolbász, palacsinta, főtt kukorica, hot dog, hamburger vagy épp némi fagylalt. E cikk írásakor már két napja vagyunk itthon, de azóta sem mertem mérlegre állni.

vízicsúszda

A gyerekekre szabott élménymedencék rendkívül népszerűek (fotó: Danubius Hotel Marina)

Pihenés a javából

Mivel a hotel nagyon gyerekbarát, teli van minden zsibongó csemetékkel, ami azt a bónuszt is magában hordozta, hogy a srácainknak még barátkozni is maradt egy kis ideje, ami tökéletes alkalmat kínált, hogy a feleségemmel lazulhassunk picit egy-egy pohár bor társaságában. A liftek gyorsak, a szobák tiszták és csendesek, és bár csak az utolsó pillanatban, de még a szaunát is megtaláltam, így az élmény teljességéhez már csak az hiányzott, hogy a szaunából egyenesen a Balaton vizében hűthessem le magam.

Ehhez még kellett volna néhány plusz fok a vízhőmérséklethez vagy egy kicsit bátrabbnak kellett volna születnem. A feleségemmel korábban azt tapasztaltuk, hogy a gyerekekkel közös nyaralásokról általában fáradtabban érünk haza, mint ahogyan elmentünk. Ezúttal azonban kipihenten érkeztünk meg. Köszi szépen, Drazsé, Dany, Tiko, Yoyo és Max.